Váltás világos nézetre
-
-
land cruiser
Afrika előtt beugrottak az Avalonba
-
black star speedway
Ford Mustang Mach 1 vs Mach-E // Villanyautózunk Fordokkal! – 4. rész
-
-
-
mustang
Használd a telefonod kulcsként!
-
-
-
-
-
villanyautózás
Ezért jó, ha egy villanyautónak nagy akkuja van
-
crossover
Villanyautót a népnek!
-
-
-
-
-
quattro
Online aukcióról, látatlanban
-
-
-
courier
Pár szerelő elvérzett rajta
-
-
multiair
Netes útmutató alapján vette
-
-
-
-
-
-
roadmovie
Roadmovie 26. Megjöttem, ez az én kocsim
-
samara
Lada Samara: vajon rozsdás?
-
-
-
-
Alfa szedán, Ferrari motor – mi baj lehet?
Erőmérő: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 2016
A lécet saját magának tette magasra az Alfa Romeo, mikor évtizedek után először megint hátsókerék-hajtásra váltottak. Tehát tudhatták előre, hogy a Giulia erős változatát mindenki BMW-hez fogja majd hasonlítani. Ezért olyan motor kellett bele, aminek pedigréjénél már csak az ereje nagyobb. Halló, Ferrari? Lenne itt egy megrendelés…

Sokáig készült, késett is egy kicsit, de legalább beérett. Amikor 2016 májusában megjelent, rengeteg újdonságot hozott az Alfa Giulia Quadrifoglio . Például a Brake-by-Wire rendszerével, ami nagyjából azt jelenti, hogy nincs mechanikus összeköttetés a fékpedál és a kerékfékszerkezet között, csak vészüzemben hozza létre a láberőnk a fékerőt. Rengeteg karbon alkatrészt építettek be, ezzel is csökkentve a tömeget. Jó-jó, azért még mindig 1700 kg körül jár a méretes szedán, de nem baj, hiszen a Ferrari motorban bőven van kraft. Hadd szóljon!
Izgalommal vártam a mérést, és bár nem pont úgy sikerült, ahogy szerettük volna, mégsem vagyok csalódott. Mert amikor közelről látom ezeket az alkatrészeket, minden alkalommal lenyűgöz az Alfa tervezőinek elszántsága. Lehet, hogy néha kicsit lazák, de lelkesek.

Fontos, hogy bár nem sikerült a tetőpontig hajszolni a Ferrari V6 biturbót, azért az eredmény így sem kutya, hiszen most is whp-t, vagyis kerékre jutó teljesítményt mértünk. Nem származtatunk vissza a főtengelyre, azaz még így, kissé fojtott normál módban sem járhattunk nagyon messze a gyári megadott csúcsértéktől. Legközelebb talán sikerül!

Nagyon jó nekünk, ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon , kövessétek be Youtube-csatornánkat !
Korábbi méréseink:
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Az SX-4 S-Cross minden bizonnyal nem pályázik a legszebb Suzuki címre, turbómotorjától viszont sokat várunk.
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- A technikája úttörő és lenyűgöző. Brilliáns alapötlet nagyszerű kivitelezésére láthatunk példát, a többi már történelem.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
