Váltás világos nézetre
-
cinquecento
„Egy igazi magyar autó... agyongányolt fos”
-
-
-
vectra b
24 éve ül ugyanabban az autóban
-
-
-
-
land cruiser
Afrika előtt beugrottak az Avalonba
-
black star speedway
Ford Mustang Mach 1 vs Mach-E // Villanyautózunk Fordokkal! – 4. rész
-
-
mustang
Használd a telefonod kulcsként!
-
-
-
-
-
villanyautózás
Ezért jó, ha egy villanyautónak nagy akkuja van
-
crossover
Villanyautót a népnek!
-
-
-
-
-
quattro
Online aukcióról, látatlanban
-
-
-
courier
Pár szerelő elvérzett rajta
-
-
multiair
Netes útmutató alapján vette
-
-
-
-
-
-
roadmovie
Roadmovie 26. Megjöttem, ez az én kocsim
Most úgy mondanánk: bi-fuel
Erőmérő: Suzuki Swift Sedan 1.6 16V - 2000.
Mivel 20 éve megbízható volt, üzemeltetési költséget a benzinköltséggel lehetett csökkenteni, vagyis az olcsó gázzal.

A Swiftet mindenki ismeri. Komoly dolog volt az első, teljes autógyár hazánkban az 1990-es évek elején. A Swiftből a faceliftes verzió kezdték gyártani Esztergomban 1992-ben. Eleinte három színben készült, majd a színválaszték, a karosszéria- majd a motorváltozatok is bővültek. Kétségtelenül ez volt a csúcs: a limuzin 1600-as 16 szelepes motorral. Mára a túlélő példányok vagy munkásautók, vagy már rajongók kezeibe kerültek. Vezetési élményt nem sokat ad, cserébe olcsón elvisz a célba. Ennek a Suzukinak komoly előélete van, amit a tulaj elmesélt nekünk. Magasan ő a győztes a jelentkezéshez kapcsolódó leírások irodalmi versenyében!
Ha pedig még olcsóbban akar eljutni az ember valahová, ott az LPG, vagyis az autógáz. A mai furcsa üzemanyagárak mellett is határozottan olcsóbb az LPG, és ráadásul diverzifikált az energiaforrás. Vagyis a benzinre várakozók sora mellett elhaladva könnyen tudsz gázt tankolni.

Ugyan van egy kis macera vele, a tartálytól kezdve a tankolási mennyiségig, de nagyon megéri – ha már bent van a gázszett az autóban. Az érdekelt minket, mit mutat a Suzuki mérőpadon a kétféle üzemanyaggal.
A Hubdyno Budapestnél most is kerékagyon, vagyis hub-on mértük az autót. Fontos! Itt is whp-t, vagyis kerékre jutó teljesítményt mérhetünk! Nem származtatunk vissza a főtengelyre, mivel ez a mérés nem ad lehetőséget a hajtási veszteségek mérésére, szemben a görgős fékpadokkal.
Azért kedjük a nem használt üzemanyaggal a mérést, hogy mindkettő a másik alapján induljon el, mert nincs lehetőség a hosszútávú adaptáció megtanítására.
Most is leírjuk, hogy nagyon jó nekünk ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- Volt egyszer 26 lóerő a kétütemű Trabant, majd jött a 4 ütemű, 40 lóerővel. De mi van, ha még több kellene? Az Erőmérő mai műsorából kiderül!
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Az SX-4 S-Cross minden bizonnyal nem pályázik a legszebb Suzuki címre, turbómotorjától viszont sokat várunk.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
