Váltás világos nézetre

Teljes cikk

Most úgy mondanánk: bi-fuel

Erőmérő: Suzuki Swift Sedan 1.6 16V - 2000.

2022.06.03. 09:36

Mivel 20 éve megbízható volt, üzemeltetési költséget a benzinköltséggel lehetett csökkenteni, vagyis az olcsó gázzal.

A Swiftet mindenki ismeri. Komoly dolog volt az első, teljes autógyár hazánkban az 1990-es évek elején. A Swiftből a faceliftes verzió kezdték gyártani Esztergomban 1992-ben. Eleinte három színben készült, majd a színválaszték, a karosszéria- majd a motorváltozatok is bővültek. Kétségtelenül ez volt a csúcs: a limuzin 1600-as 16 szelepes motorral. Mára a túlélő példányok vagy munkásautók, vagy már rajongók kezeibe kerültek. Vezetési élményt nem sokat ad, cserébe olcsón elvisz a célba. Ennek a Suzukinak komoly előélete van, amit a tulaj elmesélt nekünk. Magasan ő a győztes a jelentkezéshez kapcsolódó leírások irodalmi versenyében!

Ha pedig még olcsóbban akar eljutni az ember valahová, ott az LPG, vagyis az autógáz. A mai furcsa üzemanyagárak mellett is határozottan olcsóbb az LPG, és ráadásul diverzifikált az energiaforrás. Vagyis a benzinre várakozók sora mellett elhaladva könnyen tudsz gázt tankolni.

Ugyan van egy kis macera vele, a tartálytól kezdve a tankolási mennyiségig, de nagyon megéri – ha már bent van a gázszett az autóban. Az érdekelt minket, mit mutat a Suzuki mérőpadon a kétféle üzemanyaggal.

A Hubdyno Budapestnél most is kerékagyon, vagyis hub-on mértük az autót.  Fontos! Itt is whp-t, vagyis kerékre jutó teljesítményt mérhetünk! Nem származtatunk vissza a főtengelyre, mivel ez a mérés nem ad lehetőséget a hajtási veszteségek mérésére, szemben a görgős fékpadokkal.

Azért kedjük a nem használt üzemanyaggal a mérést, hogy mindkettő a másik alapján induljon el, mert nincs lehetőség a hosszútávú adaptáció megtanítására.

Most is leírjuk, hogy nagyon jó nekünk ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Amikor jót akartak, nem olcsót
A veterán korhoz közeledve, 242 ezer kilométerrel is tud meglepetést okozni a bokszer Alfa!
Ebbe tényleg mindent beleraktak!
Benzinmotor, kompresszor, turbó, villany, hét ülés, összkerék, zöld rendszám - és azért becsúszik egy 5,6-os 0-100 is...

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.