Váltás világos nézetre

Teljes cikk

Olajfogyasztás, vezérműlánc problémák, soroljuk?

MűhelyPRN: Hyundai i30 1.4i – 2013.

2022.06.08. 18:42

Egy Hyundai i30-ast hívtunk el az Avalon szervizbe, méghozzá az 1,4-es, szívó benzinmotorral, elvégre az elpusztíthatatlan, nem? Nem. Semmiképp sem szabad elhinni a csereintervallumokat, és legjobb, ha tartalékolsz egy motorfelújításra, mert az 1,4-es motor 110-150 ezer km között elkezdi enni az olajat, és a vége mindig a felújítás. De ahogy a guru, azaz Ceedvadász Gábor mondja: amit felújítasz, az már a tiéd. B terv: vegyél dízelt, mert meglepő módon sokkal tartósabb és megbízhatóbb.

Az i30 második generációjáról készült már használttesztünk, abban egy 1.6 GDI, azaz egy közvetlen befecskendezéses benzines változat szerepelt, erről is van szó a videóban. Egy lakossági, 1,4-es Kia Ceed is akadt már a horgunkra, újonnan sem volt könnyű megszerezni. És hogy melyik a jó választás: meglepő, a népek elfordultak a dízeltől, szeretnének a szívó benzinesekben hinni, de nem biztos, hogy igazuk van. Minden mást megtudhatsz a videóból.

Ha a korábbi 153 MűhelyPRN epizódot is megnéznéd, itt találod a lejátszási listát.

Korábbi epizódok:

Ilyen autó márpedig nincs
Gyári fényezésű, keveset futott, megkímélt Integrát nem találsz minden nap, ez viszont itt az. Ettől függetlenül nem hibátlan.
Ilyen egy BMW, ha megadnak neki mindent
Ez az autó azért különleges, mert újkora óta folyamatosan költöttek rá, ettől függetlenül tudott mire árajánlatot adni az Avalon.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.