Váltás világos nézetre
-
-
land cruiser
Afrika előtt beugrottak az Avalonba
-
black star speedway
Ford Mustang Mach 1 vs Mach-E // Villanyautózunk Fordokkal! – 4. rész
-
-
-
mustang
Használd a telefonod kulcsként!
-
-
-
-
-
villanyautózás
Ezért jó, ha egy villanyautónak nagy akkuja van
-
crossover
Villanyautót a népnek!
-
-
-
-
-
quattro
Online aukcióról, látatlanban
-
-
-
courier
Pár szerelő elvérzett rajta
-
-
multiair
Netes útmutató alapján vette
-
-
-
-
-
-
roadmovie
Roadmovie 26. Megjöttem, ez az én kocsim
-
samara
Lada Samara: vajon rozsdás?
-
-
-
-
Lepadoltuk az IGAZI Szállítót
Erőmérő: Barkas B1000
Magyar Posta, bútorszállítók, zölségesek - a szakmák még léteznek, az egykori járműveik viszont eltűntek az utakról - a hobbisták kedvencei lettek. Egy liter, két ütem, három henger, négy kerék.

Az NDK vezetése találta ki, hogy kell egy könnyű áruszállító, amit javarészt meglévő elemekből össze lehet rakni. Az ország már nyakig volt kétüteművel, hát ez is az lett, a Wartburg háromhengerese került bele, 1000 köbcentivel.
Próbálták nyomatékra hangolni a motorját a szívó és kipufogó rendszer változtatásával, ezzel nyertek 5 Nm-t. Kapott egy egyedi váltót és egy saját karosszériát, és készen is lett a kisteherautó. A platformstratégia és a downsizing tehát nem új találmány: meglévő technikára építeni platós, kofferos és nyolcüléses kivitelt, ráadásul ezres motorral - de működött. Sokan tudnának mesélni, hova eljutottak vele - akár autómentőként vagy lakóautóként. Ma már ezt átgondolnánk kétszer is.

Alapjában a technológiával nem volt gond, amikor 1962-ben megjelent. Független kerékfelfüggesztés, folyadékhűtés, kellemes kilátás, közel 100 km/h-s végsebesség, önhordó karosszéria, könnyű szervizelhetőség, mind fontos volt a hatvanas években. Később sajnos a világ elment mellette, a mérésre hozott példányunk kb. 25 évnyi gyártás után alig változott az ősmodellhez képest. Sem a fék, sem a kormányzás nem ütötte meg a nyolcvanas évek színvonalát. Ugyan tettek egy kísérletet az 1,3-as négyütemű motorral, de nagyjából 2000 db készült belőle, aztán a rendszerváltás elsöpörte, mint annyi mindent.
Ezt a remek, felújított példányt sok egyeztetés árán tudtuk kamera elé csalni. Nem ilyen állapotban került a tulajdonosához, akinek gyerekkori emlékek miatt volt fontos ez az autó - elképesztő mennyiségű munka ment bele, mire elérte jelenlegi állapotát.
Ugye, hogy ugye? Ha belehalljuk a sorhatos négyütemű hangját, az nem véletlen. A gyújtásközök lényegében megegyeznek. Ráadásul ketten vezettük, én ráéreztem a váltóra a jobb oldalról, minden másra pedig ott van a mérésvezető!
Kihúzattuk, megmértük és örültünk – persze gyanítható, hogy a motor kapott egy óvatos tuningot: a számok nem hazudnak!
Korábbi epizódok:
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Az SX-4 S-Cross minden bizonnyal nem pályázik a legszebb Suzuki címre, turbómotorjától viszont sokat várunk.
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- A technikája úttörő és lenyűgöző. Brilliáns alapötlet nagyszerű kivitelezésére láthatunk példát, a többi már történelem.
