A jövôben valamennyi S típusú Jaguár vezérlését a green Hills Software cég programja végzi, jelentették be Santa Barbarában. A Power PC alkalmazást C programnyelven írják, ez vezérli majd az üzemanyagadagolást és a gyújtást.
A kifejlesztett program egy Motorola PowerPC MPC509 32 bites 25 MHz-es RISC (csökkentett utasításkészletű) mikroprocesszoron fut majd, saját valós idejű operációs rendszeren, amit az EPROM-ba égetnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
MPC509 |
Emlékeztetôül: valamennyi modern Macintosh
számítógép, és az IBM szerverei szintén PowerPC architekturára
épülnek, bár annak egy gyorsabb változatára. Ezek a processzorok
megbízhatóságukról ismertek, és beágyazott rendszerek
ideális motorjai. Az MPC509-et kifejezetten autók és repülôgépek
integrált irányítóchipjének fejlesztették ki. (Számítási
teljesítménye: 32.9 Dhyrestone)
,,A Green Hill optimalizált fordítója képes gyors, kompakt kód létrehozására, teljes mértékben képes kihasználni a PowerPC MPC509 erejét." - nyilatkozta John Carbone, a cég marketingfônöke.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szöveg tényleg zavaros egy kicsit, könnyítésnek itt egy ábra. |
A Jaguárokban tulajdonképpen egyben a teljes Ford konszern számára tesztelik a programot, a Fordnak ugyanis égető szüksége van egy biztonságos kódra 110 ezer Explorer és Mountainer modellt kellett visszahívni a menetvezérlô szoftver hibája miatt. Ugyan a Ford mechanikai hibára hivatkozott eleinte, késôbb elismerték, hogy az egyik vezérlô chip tartalmazott hibás programot. A program 160 km/h sebességnél nem tiltott le, és hagyta az autót tovább gyorsulni, amit az abroncsok már nem bírtak. Ez már több halálos balesetet is okozott eddig.
