Időrendi hírfolyammal reformál az Instagram

2022.03.24. 13:05

Régen az efféle görgetőfelületeket idővonalnak hívtuk, hiszen az időrendi sorrend az egyik alapvető jellemzője volt, mára ez sokadlagos szemponttá sorvadt. A Meta viszont most előveszi az Instragramon. Az alkalmazáson belül, az Instragram felirat mellett hamarosan megjelenik egy kis nyilacska, ahol szűrhetjük, hogy csak a kedvenceinket vagy a követettjeinket akarjuk-e látni, időrendi sorrendben, mindenféle egyéb ajánlott, fizetett posztok nélkül: legalábbis az elméletek szintjén.

Mi ez itt?

A Totalcarnál alap az autók iránti rajongás, ugyanakkor nagyon sok olyan dolog is érdekel minket, ami nem autó - az agyunkban ugyanazokat a receptorokat mozgatják meg ezek, mint egy homologizációs célból kiadott Impreza. A Totalcar TeChno rovatában a világot és az autóipart meghatározó technológiák mellett hajókról, órákról, repülőkről, kütyükről, játékokról és barkácsolásról olvashatsz, a címlap többi részét pedig továbbra is az autók és a motorok uralják, változatlan mennyiségben.

A másik oldalon persze megfizetjük ennek az árát. Az alapértelmezett hírfolyamban valószínűleg még több reklámot és követésen kívüli, ajánlott tartalmat fogunk kapni, de amíg szabadon variálhatjuk, mit szeretnénk látni és nem korlátozzák a hagyományos, rég elfeledett idővonal használatát, addig ez elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Sajnos nehéz nem észrevenni a háttérben húzódó további marketing-szálat: az amerikai felhasználóinak lehetővé tette az Instagram, hogy mindenféle üzleti vagy kiemelt tartalomgyártói profil nélkül, privát fiókban is megjelölhessenek termékeket, ami a képeken látszik, így már a szokásos influenceri termékmegjelenítések egy részét is átültetik a sima, reklámozásért pénzt egyáltalán nem kapó profilok szintjére. Azt hiszem, ez a mód sem lesz olyan szeplőtlen, mint szeretnénk.

Aki kezelt már tartalmakat készítői oldalról, vagy csak értőn szereti görgetni a Facebookot és az Instagramot, az pontosan tudja, hogy minden a kiszámíthatatlan, gonosz algoritmuson múlik. Az algoritmus dönt arról, hogy milyen tartalmakat, milyen mennyiségben és milyen sorrendben kapunk, amikor megnyitjuk az alkalmazást, ezzel hivatalosan a felhasználói élményt lehet személyre szabottabbá tenni, gyakorlatban pedig azért a különféle tartalomkészítőket is lehet jutalmazni vagy büntetni.

Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért keresd fel a Totalcar TeChno új Facebook-oldalát is!

Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!