3 ok, amiért bajom van a Lime-mal, és 3+1, amiért mégis inkább szeretem

2021.05.13. 14:04
9 hozzászólás

Előre is elnézést a nem budapesti olvasóinktól a téma miatt, de ez a véleménycikk most őket nem valószínű, hogy lázba hozza. Sőt, talán a budapestiek közül is csak azokat, akik rendszeresen közlekednek a belső kerületekben. A közösségi rollermegosztót szokás utálni vagy rajongani érte, de az biztos, hogy kár lenne szó nélkül elmenni a jelenség mellett.

Kezdjük a bajaimmal.

1. Bárhol ott hagyják

Ez a legtöbbször felmerülő kritika a Lime-mal kapcsolatban: borzasztó idegesítő, hogy tényleg bárhol otthagyják, például a járda közepén, de zebrán hagyott rollerrel is találkoztam már. További probléma ezzel kapcsolatban, hogy a szelet mint tényezőt kevesen veszik számításba a letámasztásnál, így egy nagyobb lökés hatására összeborult Lime-rollerekből álló szigetek, dombok alakulnak ki a legváratlanabb helyeken.

2. Nem egyértelmű, hol kéne vele menni

Mint motoros jármű értelemszerűen jó lenne vele az autók mellett menni a sáv szélén, akár egy robogóval, de a roller, mint műfaj, erre nem alkalmas a kis kerekeivel és gyenge stabilitásával. A gyalogosok között cikázni 20-25 kilométer/órával szintén nem túl jó ötlet, így marad a bringaút, ahova viszont szintén szükséges némi közlekedési ismeret és kultúra.

3. Relatív drága

Az utazás alap díja 250 forint, utána percenként további 50 forint, ha semmilyen kedvezményes konstrukciót nem veszünk igénybe. Ez rövid utaknál kb. 500 - 1000 forintra jön ki tapasztalataim szerint, ami talán nem tűnik soknak, de a Blinkee robogók percdíja csak 58 forint percenként, nincs alapdíj és sokszor gyorsabban is lehet vele haladni - igaz, ahhoz már kell jogosítvány. Az újrainduló Bubi havi bérlete 500 forint lesz, amivel az első 30 perc használat ingyenes, utána percenként 20 forint.

És amiért mégis inkább szeretem:

1) Tényleg egyszerű használni

Nem csak a rollert, de a kapcsolódó appot is olyan hülyebiztosra tervezték, hogy tényleg szinte bárki tudja használni. Ráadásul annyi roller van a belvárosi részen, hogy szinte mindig találunk szabad példányt a közelünkben.

2) Igazi háztól-házig

Pont abból a fentiekben negatívumként felrótt tulajdonságából fakadóan, hogy bárhol le lehet tenni, ezzel tényleg háztól-házig mehetünk, nem kell parkolóhelyet vagy dokkolót keresni hozzá. Ezzel pedig sokszor rengeteg időt spórolhatunk.

3) Jól lehet kombinálni

Többször kerültem már olyan élethelyzetbe, hogy a Lime jelentett optimális megoldást, mert például váratlanul leállt az 1-es villamos, a tervezettnél kevesebb idő alatt kellett volna elérnem egy csak gyalogosan megközelíthető helyre vagy a célhelyemtől viszonylag messze tudtam csak parkolóhelyet találni. Ezt pedig más közösségi közlekedési megoldások jelenleg nem tudják megadni.

+1) Hello Tourist!

Tök jó lehetőség a turistáknak a belvárosi közlekedésre, a látványosságok közötti jövés-menésre.

A mérleg nyelve nekem egyértelműen az inkább legyen, mint ne felé hajlik, sőt! És ha a parkolással kapcsolatban lenne rá valami értelmes és könnyen betartható szabályrendszer (hova, hogyan lehet letenni úgy, hogy ne legyen útban másoknak), azzal szerintem az ellenzők száma is drasztikusan lecsökkenne.

Kell-e a Lime Budapestnek?

  • 707
    Igen
  • 497
    Nem
  • 217
    Csak Daiquiri formájában

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.