A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9000 (1984-1998)

9000 2.0T CS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Drágaságom.. a BIO-snapszbarát :-)

Szöveges ítélet

Egyszer beülni, és megszeretni..

Egy életre szóló élmény, és elkötelezettség. Részint mert fantasztikus érzés ahogy repíti az ember(t), megad minden komfortot ami hosszú távú utazáskor csak elvárható - részint pedig mert igen drága a fenntartása, és ha az ember nem lelakni akarja de karbantartja, jelent?s kiadásokkal számolhat.

Sajnos a gyári alkatrészárak igencsak eltávolodtak a megfizethet? szintt?l, és a lassan korosodó járgányok mind növekv? javítási költségei elöbb utóbb mindenkiben felvetik a racionális kérdést, hogy érdemes-e???

Ez pedig egyet jelent azzal, amit a hazai Polár nem képes -kíván megérteni. Ha ugyanis a bontókban végzik idejekorán földi pályafutásukat az amúgy jó állapotban lév? autók a drága javításuk miatt, akkor hazánk fiai el?bb utóbb meggondolják mibe ölik pénzüket.

(csak elrettentésnek: a Polárnál AC panelmegvilágító izzó 2700Ft/db, szemben a majd azonos rízsszem izzóval, mely a kicsit módosított foglalt miatt nem megy bele- 150Ft/pár )

Összességében megbízható, karakteres autó. Óvatos vezetés mellett a meglep? 7L/100km alá is lehet préselni autópályán a fogyasztását.

Ha pedig a sors úgy hozná, hogy túlontúl közel a szembejövő előzés közben, az ember sosem csalatkozik a 185 lóerőben.. :-)

Dacára hogy a biztonság és ´családcentrikus´ tervezés jegyében született, mégis gondok adódhatnak a modernebb gyerekülések bekötésével. F?ként az újabb bébihordók akkorák, hogy azokat nem igen lehet szabályosan bekötni a kocsiba a rövid ?v miatt..

amit ilyenkor tenni lehet:
1) kivárni, hogy a pici megn?jön és gyerekülésbe üljön
2) más bébihordót venni
3) az autót lecserélni.
Hirtelen dühömben majd a 3-at választottam, de végül a 2 egyszerűbb volt.

Más.
teljesítményadó.. Még szerencse, hogy egy 10 éves autóról van szó, és így nem sarcolhatnak meg annyira mint egy új autónál, de azért kiszúrás a saabosokkal szemben is. Bezzeg ha csak LPT-m lenne papíron.. (pár perc alatt FPT-vé lehetne alakítani:)


2007 ősze..
most, hogy már jócskán benne járunk az őszben, készítettem egy autós utóköltségvetést 2007-re. Bár még várat pár apróság idénre, mint első tárcsa és betét csere a hozzá szükséges fékolaj cserével (amit 46e ft-ért vállalt a speedy). Tehát a kocsi öregszik, elvben mind több alkatrészt kell cserélgetni, de az évi kiadásaim a korábbiakkal ellentétben nem nőnek, de csökkennek. Talán mert egy 11 éves autóra más szemmel néz az ember, avagy presztízs érték csökkenése ily módon számszerűsíthető? idén egy gumi szettel, a di panellel is 160e ft alatt maradt az összes alkatrész+szerelési költség.


E85.. avagy a BIO-SNAPSZ..
----------------------------------

Jó antialkoholista módjára alkoholistákat megszégyenítő kézremegéssel vetettem kézbe az első bp-i gazdaságos kút alkoholos töltőpisztolyát. Igen, már a hivatalos megnyitót megelőző hétvégén is sikerült harmadikként kikuncsorogni pár litert a megváltó nedűből.

Többen de facto kijelentették hogy a dolog halott, dacára hogy sosem próbálták előtte, csak hivatkoztak ’biztos’ forrásra. Mégis, amit saját kútfőből leszűrtem a sok olvasás után, hogy olyan drasztikus korrózív hatás a 90-es évek autójánál már nem várható, szemben a régi parafát és hagyományos tömítéseket alkalmazó korai nyolcvanasokkal. Bár nem vagyok vegyész, és a tapasztalat még túl kevés az idő rövidsége miatt, de az egész kísértetiesen emlékeztet az ólommentes üzemagyagok bevezetése körüli mizériára.

És pedig az ólomdús 86-osra tervezett szoci autók szerte-hosszába szelik hazánk útjait, melyeknek a jóslat szerint évekkel ezelőtt el kellett volna hullatniuk szelepeiket :) No persze egyes alkatrészek gyorsabb kopásával számolni kell (mint pl benzinpumpa) - de az amit ma megspórolhatsz ne halaszd holnapra elvet, és a homo öko- és eco-nómikusz alapszabályt alkalmazva nem is lehet kérdéses, hogy a gyorsított amortizálódást is figyelembe véve pozitív a szaldó etanolt tankolva.

Ami észrevehető a MAGAS Etanol koncentráció (>70%) mellett (fokozottan) hűvösebb időben:
- benzinnél tovább tartó indítózás,
- első pár percben az alapjárat instabilabb,
- a számítógép check engine üzenetet küldhet a benzin üzemtől eltérő kipufogógáz összetétel miatt. (magasabb oxigén szint)

Ezen felül érezhető a teljesítmény csökkenés magas fordulatszám, és maximális turbónyomás mellett. Egyértelműen hiányzik már az-az üzemanyag többlet, amit a flexi fuel autók vezérlése ad E85 üzemmódban.

Alacsonyabb töménység mellett hatványozottan csökkennek a negatív jelenségek, és érezhetően jobban gyorsul akár feleshez közeli alkoholtartalommal. Pluszként az alkohol tisztán tartja az üzemanyag rendszert, javítja a porlasztás hatásfokát.


Ha összegezni kellene hogy a kompromisszumok ellenére, avagy mellett megéri-e alkohollal járni, bizton állítom: IGEN. Hogy miért? Azért, mert könnyű autópálya-menetnél amire az esetek 95%-ban használom, teljesen kihasználatlan a turbó, és a teljesítmény mellékes.

És ami egyáltalán nem mellékes: a TUDAT. Valóban jó tankoláskor arra gondolni, hogy az üzemanyagra költött forintjaim nem kétes olajországok oligarcháinak zsebét dagasztja, de idehaza marad, és legalább egy picit hozzájárulok környezetünk megőrzéséhez.

Ehhez jön járulékaival a benzinkút pénztáránál érzett retró érzés, a sokéves régmúlt homályába tűnő alacsony számlával. (gazdaságosnál 215ft/l, Bábolnán még ennél is olcsóbb:-)


2008.07.
... sok ezer bio km-rel a kerekek mögött..

A debütálás óta eltelt 11 hónapban majd 20.000km-t gurultam változó töménységű alkohollal. Többedszeri hosszú (több mint 1000km) utazás során mértem már 8l alatti átlagfogyasztást kényelmes cruise menetben 60% fölötti alkoholtartalom mellett is. Lehet számolni, vajon költségalapon mekkora benzinfogyasztásnak felel meg ez? Légy a levesben, legutóbb már 240ft volt egy liter e85 Fehérváron.

Hibalista

- katalizátor, vezérm? lánc, generátor, önindító, turbó szelep, központizár vezérlés, gyújtáskapcsoló, index és lámpa relé, és a rendszeresen kopó dolgok mint ékszíj, görgők, porvédő gumiharang, féktárcsa és betét, stb..
-
- Az évi kiadásokra nyugodtan számolhat az ember kb. 200-280e Ft -ot.
-
- A 4 év alatt eddig kétszer vontatni kellett a jószágot. Ebből egyszer a gyujtáskapcsoló ment tönkre, egyszer pedig az útólag beszerelt a riasztó adta meg magát alamuszi módon.
-
- Cserélnem kellett egy klímacsövet, amit a polártól klubkedvezménnyel 17e-ért vettem, és építettem be, majd az autonetnél 11e-ért friss gázzal és olajjal töltötték fel.
-
- 2006.10.
- cserélni kellett a középső dobot. (éppen 1 éve a hátsó lyukadt ki) A szervíz szerint még eredeti gyári volt rajta. Ha igaz, akkor nem is rossz teljesítmény! az új cseh utángyártott dob 16e ft.
-
- 2007. 02.
- tartalékba új fekete DI panel, angol ebayről - 46,2e ft.
- tökéletesen működik a 9k-ban is!
-
- 2007.10.
- benzinszűrő csere - 5,6e ft
-
- 2008.02.
- szilentek, pillangószilent, éjkszíj görgő, + az ált. szervíz -43e
-
- 2008.07
- a 4 lengéscsillapító lecserélése-32e ft
- bal teljes fényszóró - 20e
-
- 2008.07.
- új vonóhorog felrakás (prizma kft) -28e

Ide hordtam szervizbe

Fazekas - nagy választék új és bontott alkatrészekben, kedvező ár, és igen korrekt szervíz.

Babella - jó szaki, ismeri a 9k minden sajátságát.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Speedy gyorsszervíz - (pl fékek, klímatöltés, kerékcsere,stb) jók az áraik, és gyorsak.

Saját magam - igyekszem beleásni magam a dolgokba, és talán a szakértelmet is pótolhatja helyenként a jó gazda gondossága :)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? volvo 345 DL, saab 99, 900 Következő autója? ??
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9000 1984

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s