Hálás autó, szuper egyéniséggel-hosszú távra
Szöveges ítélet
? a harmadik Mazdám.... El?tte elvakult Hondás voltam, ám egyszer váltottam, és ez sem rossz!! :)
Az els? egy diesel volt, 2.0, kicsit hangos, kicsit füstölt, de mindig ment, ráadásul jól evett, igaz nem volt egy rakéta. Még a régebbi kasztnis volt, 89-es.
Aztán egy 2.0 i jött, 91-es évjárattal, hibátlanul. Egyszer a lambda szonda hagyott cserben (45.000 Ft itt, én németországban vettem meg kb 25.000Ft ért)
Egyszer a termosztát volt cserélve.
Aztán semmi....Csak ment, csak ment.
Ez a mostani a kezdeti infúzió óta szuper, már tettem bele 50.000km-t, nagyon jó vezetni, nem érezni rajta, hogy lassan 11 éves. Végsebessége egészen jó, óra szerint, ami mint tudjuk csal, de kié nem, 200 -at is elballag. Igaz, akkor már kicsit hangos, viszont nyugodt és uralható. A gyorsulása nem olyan szuper, de végül is ez egy családi autó. Tér van benne b?ven, pakolható a végletekig. /Hatcback/ Szerintem ?rült jó a formája, a Xedossal együtt id?tálló.Nem látni rajta, hogy 91-es konstrukció.
Hibalista
- Megvétel után a futóm?vét rendbe kellett rakni: Gondolok itt a stabilizátor beköt?kre (mind a négy), némely szilentre, 2gömbcsuklóra, féltengely gumiharangra(bal-jobb küls?) illetve els? féktárcsa és betét(Gyári betét pár: 30.000Ft, Utángyártott tárcsa: 15000.-/db)cserére. Hát nem volt olcsó...A futóm? dolgokat a magyar útviszonyokra fogom, ez nem kérdés, mindannyian tudjuk mit neveznek itt útnak. Kritikán aluli.
- Szeretem a gyári dolgokat megvenni, csak a fékbetét miatt is szoptam, mert nem gyári volt és sípolt mint állat. Sajnos a gyári dolgok hihetetlen?l drágák. Érdekes, hogy nem egy alkatrész külföldön(olaszországban és f?leg németországban mintegy 20-30 , vagy akár 40 %-al olcsóbb. Persze tudjuk, ?k nem olyan gazdagok , mint mi...)
- A cserélt dolgokhoz hozzátartozik, hogy az autóban közel 120.000km volt, amikor megvettem!!Ráadásul az ex gazdi kicsit igénytelen lehetett.
- Volt még egy hátsó, ötödik ajtó nyitó teleszkóp pár. csere.
- Egy komoly dolog volt még, 170.000km-nél elhalálozott az üzemanyag szivattyú...."csak" 140.000Ft. :( Igaz, akkor már 170.000km volt a kicsiben.
- Egyszer cseréltem aksit, de ez normál, 5 éves volt az el?z?.
- Van még egy gyárinak mondott problémája, a hátsó féknyergek elhasználódása- szorul a kézifék. Sajnos ezt cserélni kell.
- Jelentkezett szelephang, hosszabb alapjáraton való járatás után, ezt tudtam egész jól orvosolni, 10.000-ként cserélek olajat, és Castrol Magnatec szint. olajat használok. Nagyon jó. Ára kb.12000 Ft/4liter
Ide hordtam szervizbe
Mazda Profi-Reitter F u.
Mazda Fókusz-M3
Mazda Mester-Reitter F. u.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 626 2.0i /1991 | Következő autója? | Mazda, Honda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |