A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 125p

1500 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A hajdani elit-munkásosztály limuzinja

Szöveges ítélet

Ez az öreg holmi túl van már negyed millió kilóméteren. Pályafutását a nyugati országrészben kezdte, mint állami autó, 1971-ben. (Színe ennek megfelel?en jellegzetes állami-szürke.) 1975-ben 174000km-el selejtezték, és egy gépész bácsi vette meg a gy?ri Merkúrtól, én meg t?le 2003 végén. Ekkor 62000-en állt az óra.
Ez még kormányváltós, színrefújt m?szerfalas, rozsdamentes acél h?t?rácsos, lökhárítóbabás, lehajtható hátsó kartámaszos, küls? kilincses, szóval minden szempontból fény?z? kiállítású járm?, egyike az utolsóknak, melyek ebben a kivitelben készültek.

Amíg ment, megbízhatóan ment (csak apró bosszantó hibái voltak), de tény ami tény: iszonyatos egy benzintemet?. Könyv szerint 12 liter a vegyes (!) fogyasztása, na Budapesten ennél csak durván többel lehet közlekedni. Országúton eljár 9 literrel (egy olyan 100-110 kmh-s utazóval számolva), hát ez sem kevés. Lefaragni ebb?l semmilyen módon nem sikerült, úgyhogy inkább megszoktam: ez a fény?zés ára. :-)
El kellene gázosítani, egy 90 literes gáztartály pont el is férne a kalaptartó alatt, és úgy már egész emberi áron el lehetne járni vele... de most éppen félig szétrobbantva áll a lakatosm?helyben, és utána még a fényez? is tréningezik rajta, szóval ez még beláthatatlan messzeségben van innen nézve.

A konstrukcióról: ez a motor meg ez a kasztni kényszerházasságban él (értsd: ebbe a kasztniba egy másik motort gondoltak eredetileg a makarónizabálók, de aztán végül valamiért mégis ezzel adták el a licenszet a polákoknak), ennek következménye, hogy abszolúte szerelhetetlen az egész kurclifircli. Jellemz?, hogy ha valamit csinálni akarsz, sokszor csak tapogatsz, vagy pedig fél kocsit le kell bontanod, hogy hozzáférj. Pl. az elosztófedél levételéhez le kell venni a légsz?r?edényt (!), de a generátor még jobb, azt háromféleképpen lehet kioperálni: vagy leereszted a vizet, és kiveszed a h?t?t, és el?re felé, vagy lekötöd és lehajtod az els? futóm? stabilizátorát (amelyet pesze a centrifugálsz?r? jól bever olajjal), és lefelé, vagy kiveszed a kipuffogócsonkot, és fölfelé. És utána kezdheted el a generátort javítani. Vagy kilóméterspirál: váltó lecsavaroz, pajszerral férefeszeget, sz?k résen tizes kulccsal benyúl, váltó tetején lév? csavar kitapogat, kicsavar, utána kihajtás kihúz, levele kivesz a kardánalagútból, kilóméterspirál lecsavaroz, és vissza az egész. (Utána fürdés ultra dermmel, mert persze a váltóból is orrán-száján ömlik az olaj, de hát ez fiat betegség.) Szóval szadomazochisták el?nyben, mindenki más vegyen inkább egy "C" kadettet, az sokkal átgondoltabb, öröm szerelni.

Egyébként elég megbízható egy valami, a futóm?ve jól bírja a döcög?s-kátyus utakat, a laprugót gyakorlatilag lehetetlen gumituskóra ültetni (még akkor sem sikerült, amikor jelig raktam a csomagtartót ócskavassal, és a tetejére még egy MZ oldalkocsit is feltettem, és úgy indultam a méhbe), a gyújtás viszont elég neurológikus pont. Nem tudom miért, de a megszakítót 60-80km megtétele után beégette. Próbáltam új kondival, régi kondival, különböz? megszakítókkal, komplett elosztót cseréltem (adtak a kocsival egyet), és újra meg újra beégett. Végül idegi alapon vettem egy ZIL elektronikus gyújtást, belevarrtam, és azóta jól elmegy árkon-bokron, mint egy tank. Hogy mi lehetett a hiba, máig nem tudom. Ennyi selejt kondi a világon nincs, a trafó is rendes, belevaló zelmot-poland volt benne... de onnantól fogva, hogy az ZIL gyújtással megbízhatóan m?ködik, nem is érdekel tovább a dolog.

Benne ülni viszont jó! Kockás sportzakóban, vastag fekete keretes szemüvegben, kényelmesen hátrad?lve, a kormányváltót arisztokratikusan két ujjal kapcsolgatva nézdegélhetsz ki a dusan krómozott beltérb?l, miközben a kocsi puhán úszik veled a macskak? fölött, mint egy nagy vasaló. És mindezt a fílinget 60-80e Ft körül megkapod!

Hibalista

- generátorban megszakadt egy pozitív dióda; kilóméterspirál elszakadt; lábbal m?ködtetett ablakmosópumpa ablaktörl?-elindító elektromos érintkez?je testzárlatot kapott és többször kiverte a biztosítékot, amin a féklámpával és az indexel osztozik; megszakító nyomórugója eltört =8-o; hátsó lámpabúra alatti gumi szigetelés elöregedett, és a lámpák telementek kosszal, az érintkez?k meg berozsdásodtak; vezet?ülés háttámlájának váza eltört; nomeg a futásteljesítményb?l adódó normális elhasználódások (pillangószelep-tengely csere, kilóméteróracsapágy-csere, kárpitrepedések stb.)

Ide hordtam szervizbe

szerel? ezt el nem vállalja, legalábbis Bp-en nem ismerek ilyet, és meg is értem miért (lásd fentebb)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1971
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 850 coupe Következő autója? fiat topolino... :-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 125p

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)