A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

7 év tapasztalatai

Szöveges ítélet

1987-es gép, 12 évesen vettem. Els?, és idáig egyetlen autóm. Hetedik éve használom, ezalatt kb. 13 ezer km-t mentem vele. Szinte kizárólag városban használom + néhány balatoni és környékbeli út.
Kívül-belül nagyon szép állapotban van, még a szaga is "új". Gyári fény (állítólag), és tényleg, rozsda csak két ponton látható (küszöb + belül, a csomagtartó elüls? élén). Igaz, az els? 17 évét garázsban töltötte.

Megbízhatóság:

Az elején sokszor vittem szervízbe, az utóbbi 3-4 évben alig, és csak apróságok miatt.
Elég megbízható. Motor, elektronika példásan m?ködik, sebváltó, kuplung gyengécske.
Egyszer állt meg út közben (kuplungf?henger tömítés hiba), de 1-ben hazamentem vele.
Egyszer nem indult el, indítómotor bronzkefe kopás miatt. 16 évesen … (A sárga angyal rácsapott egyet az indítómotorra kalapáccsal, és már m?ködött is. Rendes szervízben aztán megcsináltattam.)
H?t?víz forrás sohasem volt.
Futóm?, lengéscsillapító, fékek: hibátlanok! (az orra viszont nagyon könny?, ezért könnyen blokkolnak az els? kerekek, és úthibán el is pattognak)
M?szaki vizsga el?tt (eddig háromszor vittem, protekció nélkül) még sohasem kellett hozzányúlni!

A mindennapok küzdelmei:

Ha több, mint egy napja nem használom, harmadszori indítózásra indul, de akkor biztosan.
Motor lassan melegszik, amíg hideg, folyamatosan játszani kell a szívatóval: gázpedál lenyomásakor ki kell húzni, különben lefullad, ha elkapta a fordulatot, vissza lehet tolni. Üresjáratban szintén kicsit ki kell húzni, ha még dadog.

A sebváltó id?nként akadozik, f?leg hidegben. F?leg visszaváltásoknál életveszélyes, például 4-b?l 3-ba, 2-be egyszer?en nem lehet visszatenni, csak kb ötszöri kuplungozásra. Nyáron simán vált. A kuplung nagyon keményen fog, a súrlódási pontot nem ismeri. 1-be, illetve 1-b?l 2-be nehéz rázkódás nélkül váltani. De ez valószín?leg a szerel? hibája, aki belenyúlt a kuplungszerkezetbe.

A hangja er?teljes, érces. Gyorsulásról inkább ne beszéljünk. Gyenge a motor, rövidek a fokozatok, gyakran kell kapcsolgatni városban. Országúton, ha a 4-már sok, akkor baj van, 3-ban max 60-65-tel kapaszkodik. Országúti el?zéskor szóbajöhet? prédák: Zuk, IFA, traktor, kispolszki. 90-t?l üvölteni kezd a motor. Easy rider feeling ajánlott a száguldozás helyett: 70-80-as tempó, let the sunshine, peace, nyugi, ráérünk!

Fogyasztás:

Az elején 7,5 körül mértem (bár ez inkább sacc volt), aztán felment 11 körülire és évekig ott tanyázott. Ebben az évben (2005 elejét?l) lement 9 liter alá. És csak városi használattal!
Igazából nem tudom mi az oka. Volt ezid?tájt egy megszakítócsere gyújtásállítással + benzinkutat váltottam + spórolósabban vezetek (szívatót csak azokra a pillanatokra húzom ki, amikor kell; ha lehet, hagyom üresben kigurulni és nem nyomom a gázt a keresztez?désig). Ezek közül valamelyik az ok. Érdekes, hogy éppen a benzinkút váltással esett egy id?be az étvágy csökkenése…

Kasztni:

A bels? helykínálat jó, a hátsó ülések mögött helyes kis csomagtartó – szinte csak ezt használom – a hátsó ülések el?redönthet?ek, két személlyel nagy rakodótér van hátul.
Az els? csomagtartó kicsi, rossz alakú - miközben az els? sárvéd?k alatt hatalmas üregek tátonganak kihasználatlanul – két kéz kell a nyitásához. Ha például nem akarom a csomagokat lerakni a földre (es?ben, hóban), a következ? m?veletek szükségesek:
- els? ajtót kinyitni,
- csomagokat az ülésre berakni
- csomagtartó kart meghúzni (m?szerfal alatt található)
- csomagtartó fedelet nyitni (két kézzel)
- vissza az utastérhez, és már lehet is áthordani a cuccot a csomagtartóba.
Az én csomagtartóm még be is ázik.

Összegzés, jöv?kép:

Ha a kuplung, sebváltó simábban m?ködne, a motor gyorsabban melegedne, ha lenne benne fejtámla + automata övek, esetleg kicsit halkabb lenne… akkor városban akármeddig eljárnék vele, nem érdekelne, hogy milyen a presztízse. Mivel mindezekkel az adottságokkal nem rendelkezik, továbbá hosszabb utakra már tényleg csak mazochistáknak és süketeknek való a csigatempó és a zaj miatt, valószín?leg jöv?re búcsút mondok neki. Igaz, ezt már nem el?ször mondom, és még mindig megvan.
Nehéz megválni egy ilyen szép, szinte eredeti gyári állapotú, és alapvet?en jól szolgáló autótól. F?leg egy fél kínai robogó áráért…

Hibalista

- Gyengéje a kuplung:
- - tárcsacsere (az én hibámból lett olajos)
- - kinyomócsapágy csere
- - f?henger tömítés 2-szer (rossz min?ség? alkatrész miatt)
- Egyéb:
- - indítómotor bronzkefe elkopott
- - vízpumpa tömítés csere
- - hátsó futóm? beállítás (ette a gumikat)
- - porlasztó fedél csere (elgörbült, ezért sok leveg?t szívott és nehezen indult, illetve leállt; típushiba)
-
- Az eddigiek az els? két évben voltak. Az utóbbi négy évben:
- - megszakítócsere, gyújtásállítás
- - benzincs? csere

Ide hordtam szervizbe

Autóklub: drága, de nem dolgoztak rosszul, és végig lehetett nézni a m?tétet. Javítással már nem foglalkoznak.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Tászler Jen? Pécs: mérsékelt ár, általában jó munka, régebben Skodája volt. Néhány problémához (durva kuplung, akadó sebváltó) viszont nem tudott hozzászólni. Amúgy néha nehezére esik érdekl?dést mutatnia az ügyfél problémája iránt, de korrekt fazon.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1987
Kényelem (3) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 59258
Megbízhatóság (6) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? ?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)