A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1982-1994)

3 323i 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

Az E30-as BMW

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy a Lada kezdett annyira rohadni, hogy teljesen esélytelen volt hogy átmenjen a műszakin. Meg öreg is volt, beteg is volt, nem volt megbízható, kellene valami helyette ami megbízható, és nem eszik sokat ... meg jó lenne ha nagyobbacska lenne, erős is lenne, meg ha hátsókerekes lenne. (Az alacsony fogyasztás kb. itt dőlt meg)

Ezekből számomra az következik hogy E30-as bmw. De milyen motorral ? Rengeteget jártam utána a témában:
- Van 316i: Alapból 1.6-os M10-es blokk, volt egy kis idő amikor 1.8-as M10-es motorral jött ki (amikor a 318i megkapta az új M40-es blokkot). Utána újból 1.6-os lett, de már az újabb M40-es blokkal. (M10 és M40 közti különbség: Mindkettő 4 hengeres, de az M40 újabb, azonos köbcenti mellett erősebb. Kb. ugyanannyit fogyasztanak, de az M10 régebbi, robosztusabb, nagyon túlméretezett, strapabíróbb, még láncos, régen a F1-ben is ezt használták - más hengerfejjel persze - és sok száz lóerőt kibírt, turbósítási alaphoz a LEGJOBB választás. Az M40 ezzel szemben már szíjas vezérlésű, és sajnos a vezérlés sem annyira strapabíró. Állítólag 200e km-nél már szétkopik a veztengely, elkopnak a himbák, lekukázódnak a hidrotőkék. Az M10 ezzel szemben kimegy a világból.)
- 318i: 1.8-as kezdetben M10-es blokk, aztán jött az M40-es, ez utóbbi erősebb, újabb konstrukció.
- 318is: szintén 1.8-as 4 hengeres, de 16 szelepes dupla vezérműtengelyes (M42-es blokk), nem eszik sokat, de mégis jól megy, 4 hengeresben a legjobb választás, de nem túl gyakori.
- 320i, 323i, 325i: (2.0, 2.3, 2.5 L) ezek már mind 6 hengeres 12 szelepes blokkok (M20), kívülről szinte egyformák, csak furat/löket-ben különböznek. A motor vezérlését tekintve 2 féle van: van az úgynevezett Jetronic, itt még vákuum szabályoz mindent, kicsit gyengébb, kicsit többet fogyaszt, öregebb, megbízhatatlanabb, aztán úgy kb. ´87-től jött a Motronic rendszer. Itt számítógép vezérel mindent, újabb, jobban megy, kevesebbet fogyaszt, megbízhatóbb, tehát jobb mint a Jetronic. 25i már csak Motronic-al jött ki.
- 325e: 2.7L -es, ETA motor, "környezetbarát", keveset fogyaszt, ezért a 2.7L ellenére is gyengébb mint a 25i.
- 320is: Nagyon-nagyon ritka, 2000 köbcentis, dupla vezérműtengelyes, "olasz M3"-nak is hívják őket, mennek mint a veszedelem.
- 325ix: 4kerék meghajtású 2.5-ös motor van bennük. Nem gyorsul úgy mint a sima 25i, viszont többet eszik a hajtáslánci veszteség miatt. Más a futóművük és a hajtásláncuk, ezek az eltérő alkatrészek dárgábbak is.
- 324d, 324td: Dízelekhez nem értek, de sokan azt mondják hogy kerülni kell mint a tüzet.
- M3: Szerintem nem kell bemutatni senkinek: ritka, drága, drága az alkatrész, de úgy megy mint a veszedelem.

Hogy melyik a legjobb választás? Szerintem a 325i, ha jó állapotú! Mert sajnos ahogy növekszik a köbcenti, úgy növekszik a leharcolt példányok száma, ráadásul egyre ritkábbak is. A 318is ami még jó választás, csak szegényke 4 hengeres, és ugyancsak hajtják. A 316i, 318i a többihez képest erőtlenek, nagypapáknak való. Mondjuk elmennek 7 - 8 literrel taposástól függően, de gyengék is. A 320i-t is le lehet vinni 8 körülre ha nem tapossa az ember, és mégiscsak erősebb ha kell, ráadásul a 6 hengeres hang mindent visz. Szóval a 320i elmegy 8 - 10 literrel, a 325i meg 9 - 12 -vel. Persze ez is taposás függő, de már úgy megy hogy nincs szégyenkezni valója. Azt mondják 323i úgy megy mint egy 20i, de annyit eszik mint egy 25i. Persze nem teljesen igaz, de van benne igazság. (Pont köztes motor, mindenre egy kicsit jó.)
Amiért még érdemes 25i-t venni, az az, hogy kicsit átalakították az autót az erősebb motorhoz: Csomitartóba került az akksi, vastagabbak, erősebbek a féltengelyek, erősebb a hardy tárcsa, nagyobb kipuff rendszer, gyárilag kis ültetés, vastagszárú első lengéscsillapítók, Getrag 260-as váltó (a többiben 240). A 260 nagyobb, erősebb, strapabíróbb, 1-es, 2-es fokozat kicsit rövidebb benne. A nagyobb váltó miatt a kardán is más, kicsit rövidebb.

Karosszériát tekintve 2 féle van, ´87 9. hó körül volt a váltás. Az ez előtti az úgynevezett "krómos", vagy "kis lámpás". A króm lökhárítóról, és a kissebb hátsó lámpákról ismerni meg könnyen, az ez utáni már "nagy lámpás", műanyag lökhárítós. (kis, vagy nagy hátsó lámpa: 2 vagy 3 vízszintes csíkra van osztva a kis bemélyedésekkel, illetve a nagy ténylegesen magasabb, nagyobb)
De a két kasztni rengeteg másban is eltér: más a váltórudazat, az újabbaknak jobb az ütközésbiztonsága, máshol van a hűtővízkiegyenlítő tartály, szivacsból vannak a hátsó ülések, és még sok-sok apróság, amit felsoroni is leheteten, ami miatt egyébként RENGETEG alkatrész pont nem csereszabatos a kis és a nagylámpás között.

Típushibák:
- A legtöbbször előforduló hiba, hogy kontakthibásak az üzemanyagszint-, és a víz hőmérséklet mérő kis műszerek. Néha maxban kiakadnak, és rázós úton, vagy kocogtatásra, ütögetésre javulnak meg...átmenetileg. Végleges megoldás a műszercsoport kiszerelése, és a műszerek hátulján lévő rögzítő anyák meghúzása, mert ezen keresztül kapják a testelést, illetve az összes forrasztást nem árt újra átforrasztani, mert ezek is előszeretettel engednek el, és néha szabad szemmel nem is venni észre a hibát. Ritkábban bár, de néha a fordulatszámmérő, és / vagy kilométeróra sem működik, az átforrasztás ezen is lehet hogy segít. Ha már ki van szerelve a műszercsoport, akkor tanácsos a hátuljában lévő két darab ceruza akksit is kicserélni. Ártani nem árt, de ha eddig nem sikerült kinullázni a computer olajcsere intervallumának ledjeit, vagy inspection lámpáját, akkor ezután valószínűleg már sikerülni fog.
- A víz hőfokmérő ideális állása meleg motornál a középállástól egy mutatónyi távolságra balra van. Ha nagyon meleg van, és hajtva van, akkor kicsit elmozdulhat a középállástól jobbra, de ha már eléri a 3/4 állást, akkor valami baj van. Ilyenkor leállított motornál meg kell nézni hogy kézzel elforgatható-e a hűtőventillátor. Ha könnyen forog, akkor itt van a kutya elásva, kukás a ventillátor viszkókuplungja. Sajnos ez előfordul. Ilyenkor csere GYÁRIRA !
- Előfordulhat továbbá, hogy az utastér levegőztető ventillátora csak legmagasabb fokozatban működik. A léptető ellenállás szokott elromlani. Csere bontottra, vagy újra.
- Ha sokat jár az ember rossz minőségű utakon, és / vagy neadj´ isten jó kemény futóműve van, akkor hajlamosak az első rugótornyok picit bedőlni. Érdemes lemérni a két torony középpontjának távolságát, az értéknek pontosan 1000mm -nek kell lennie. A probléma megelőzésére érdemes toronymerevítőt beszerelni, ez nagy eséllyel segít elkerülni a baj kialakulását. Ha már kicsit bedőltek, akkor állítható merevítővel lehet sikerül szétnyomni őket. Ha nem sikerül, akkor karosszériás hidraulikus préssel vissza tudja állítani az eredeti állapotot, és ekkor jöhet a merevítő. Ha nagyon kemény a futómű, akkor akár el is repedhetnek a tornyok. Ilyenkor visszahegesztés, és megerősítés.
- Az utastér szellőztetése az első szélvédő előtt lévő két rácson át történik. Az itt befolyó víz oldalanként 1-1 csővel van levezetve az első kerekek mögé. A bepotyogó falevelektől, döglött bogaraktól, stb.-től hajlandóak ezek a csövek eldugulni, és az ott összegyűlő víz lassan de biztosan elrohasztja a tűzfalat. Ilyenkor a rácson bekerülő víz a lábtérben köt ki, amit a padlókárpit magába szív, és további rohadásokat indít el. Autómosásnál érdemes egy kis vizet belocsolni, és ha nem folyik ki az első kerék mögött, akkor gáz van. Ha vizet találunk a lábtérben, és víz ízű, akkor kintről jövő esővíz, ha fagyálló ízű, akkor enged az utastér fűtő radiátora. Érdemes javítani, cserélni, mielőtt "lepisili" a lábunkat...80 fokos vízzel.
- Az első lámpák foncsora és üvegbúrája gyárilag össze van ragasztva. Elvileg nem juthat be víz. Néha azonban bejut, de ilyenkor nem nagyon akar kijutni. Csere jó állapotú bontottra, talán sokáig bírja.
- Néha a hátsó lámpák is átmennek akváriumba. Ilyenkor vagy csere, vagy sufnituning: Nagyon-nagyon vékony fúróval ki kell lyukasztani a búrák alsó sarkát pár helyen. A kutya nem fogja észrevenni, de a víz kifolyik.
- Az első lámpák fényszóró magasság állító pöckeit többnyire a gyártás után pár évig lehet megmozdítani, utána már nem. Ez van. Az utastérből való fényszóró magasság állítás működése pedig már teljességgel elképzelhetetlen.
- A ködlámpák búrái már attól képesek elrepedni, hogy használat közben a felforrosodó üveget eltalálja egy felpattanó kő, vagy csupán a hideg víz. Csere gyári újra.
- Egy viszonylag elcseszett konstrukció, hogy a jobb hátsó kerékjáratban futnak bizonyos csövek, melyek egy hosszú takarólmezzel vannak védve a kosztól/sártól. Olyan mint egy kábelcsatorna. Sajnos a sár megmarad ennek a csatorrnának a telején, és szépen lassan elrohad a lemez, és a kerékdob is. Karosszériás ki tudja javítani.
- A csomagtér ajtó nyitó gombja körül egy kis gumigyűrű található, ami a por és a kosz bejutását hivatott megakadályozni zárszerkezetbe. idővel ez elöregszik, elszakad, és szorulni a fog a gomb: benyomáskor nem jön vissza magától, úgy kell kihúzni, vagy belülről a gomb "másik végét" kinyomni. Gyorsszervíz a gumigyűrű eltávolítása, de hosszú távon nem árt kicserélni. Ne jusson be a kosz, ugye.
- A "kurblis" tetőablak fogantyúját egy kis rugó tartja visszapattintott állapotban, ami idővel elgyengül, és a kar kicsit lefelé lóg. Csere újra, csak pár ezer forint, de hatalmasat javít a közérzetünkön.

Az E30 igen megbízható autó, az előbb felsorolt hibák ne risszanak el senkit sem a vásárlástól, csak nagyon ritkán fordulnak elő, de nem árt odafigyelni, hogy szép és hosszú életű autónk legyen.

Ajánlott / gyakran alkalmazott "tuningok":
- Első és legfontosabb, hogy sokak szerint az E30 a gyári 15 collos BMW vagy BBS "pókhálós" felnivel néz ki a legjobban.
http://www.m3e30.se/bilder/E30_M3_Wheel_15x7.jpg
Szerintem is. Figylejünk rá, hogy könnyen elveszik a felni középső, "hatszögletes" kupakja. (Vagy lelopják) nagyon sok embernek hiányzik, nehéz beszerezni.
- A hűtőrácson található króm vesét gyarkan lefestik feketére. Sokkal jobban néz ki vele. Csak két patent tartja a helyén, könnyen leszerelhető. "Paraszttuning" a mattfekete festékkel való lefújás, de ez idővel lepattog, meg kell ismételni. Mivel a krómkeret fémből van, ezért szintereztethető. Sokkal szebb, és tartósabb megoldás a festék spray-nél.
- Iszonyatosan jól néz ki az autó, ha az első lámpákat befeketítjük, és / vagy világító helyzetjelző karikát (angel eyes) szerelünk beléjük. Kis barkácsolással otthon is megoldható.
http://www.bmwpower.hu/gallery/thumbnails.php?album=1714
Vásárolható komplett lámpa is, persze jópénzért.
- Létezik az E30-akhoz gyári spoiler szett. krómosokhoz M-Tech 1, műanyagosokhoz M-Tech 2. Ritkaságszámba mennek, de nagy mázlival össze lehet velük futni bontókban, külfödi E30-ak bontásából. Nagyon jól néz ki velük az autó. Persze ezekhez M-Tech 1 / M-Tech 2 kormány is dukál.
(Megjegyzés: bármilyen egyéb utángyárott spoilerek, szárnyak felszerelése, ///M3 logók felragasztása a legtöbb jóérzésű E30 tulajból megvetést válthat ki)
- Beszerezhető térképolvasó lámpás belső visszapillantó tükör. Értelemszerűen olyan belső tükör, amin 2 állítható irányú lámpa van. Sokan vadásznek rá, de nekem nem tetszik. (Ízlések és pofonok ugye.)
- Anno rendelhető extra volt a gyári sport ülés
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00509/anthra05.jpg
és gyári Recaro (!) verseny ülés is ! (kb. fehér holló)
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00509/recaro04.jpg
Combtámaszosok, kényelmesek, jól néznek ki és jól tartanak! Külföldi behozott és elbontott E30-akból lehet még néha hozzájuk jutni. (figyeljünk, hogy kétajtósba vagy négyajtósba való-e, kétajtósba ugye előre dönthető támlás kell)
- Sokan cserélik ki kurblis tetőablakjukat elektromosra. Vagányabb dolog, na.
- Az első ajtók ablakának első sarkában a külső tükrök belső oldalán egy-egy funkciótlan műanyag háromszög található. Beszerezhető ide olyan háromszög, amelyekben egy-egy magas sugárzó (csipogó) hangszóró található. Szép zenei hangzásra vágyóknak.
- Nem sokan tudják, de a kesztyűtartó ajtajának bal első sarkában van egy négyszögeletes foglalat, aminek az aljában két darab fém tüske található. Ez kérem szépen a gyári akkumulátoros BMW zseblámpa foglalata, és behelyezés esetén a tüskéken át töltődik! Na, ilyet még csak képen láttam, tökéletes gyári állpotú E30-nál elengedhetetlen ! :) Állítólag rendelhető, de csak 10 darabos készletben.
- Hasonló szőrszálhasogatás a csomagtartó ajtóban lévő szerszámos rekesz. Van kicsi, közepes, és nagy. A legtöbb autóban csoda ha egy-két szerszám még megvan. Egy hiánytalan készlet bárkinek megdobogtatja a szívét...
- Benzinvérűek elengedhetetlen kelléke az önzáró (sperr) differenciálmű. Van úgynevezett kisházas és nagyházas is. A nagyházas erősebb, ezért (sokkal) strapabíróbb. Viszonylag könnyű ilyeneket találni, az ügyesek olyat választanak, hogy a legmegfelelőbb legyen számukra a végáttétel. Jó gyorsuláshoz pl.: 4.1, 4.27, 4.46, nagy végsebességhez 3.73, 3.25, vagy méghosszabb.
- Az első lengőkarszilenteket ajánlatos excentrikus M3-as szilentekre cserélni. Pár ezer forint, és az első kerekek egy kicsivel előrébb, és kinebb kerülnek. Ennek eredményeképpen nagyobb lesz az első kerekek terpesztése, és utánfutása, kevésbé lesz hajlamos az autó az orrtolása, jobban kanyarodik, könnyebben tekerdik vissza a kormány alaphelyzetbe.
- Szervókormányos E30 esetén a kopptól koppig négyet forduló fogasléces kormánymű egyszerűen kicserélhető az E46 3.25-öt, vagy 3.1-et forduló kormányművére. Csupán pár alátétet kell berakni távtartónak, és máris megszűnik a sokszor körbetekerős "hajókormány" feeling.
- Többféle váltókar létezik. Ezek a gömbcsukló alatti hosszúságukban különböznek. Minél hosszabb a csukló alatti rész, annál kevesebbet kell mozgatni a kar felső részét váltás közben, rövidebb a váltóút, gyorsabb a váltás. Létezik utólagosan felszerelhetó "short shifter" kit is.
- Kapható "világítós" váltógomb. Ezek a szivargyújtóról megcsapolt áram segítségével kivilágítják a váltógomb tetején látható fokozatkiosztást. Este királyul néz ki, haverok elájulnak tőle.
- Létezik továbbá "lent egyeses" gyári sportváltó is. Igaz iszonyat ritka. Ezek nagyon erős, és strapabíró verseny váltók. Azért hívják lent egyesesnek, mert nem szokványos a fokozatkiosztásuk: Balra fent rükverc, balra lent egyes, középen fent kettes, középen lent hármas, jobbra fent négyes, jobbra lent ötös. Ez a kiosztás azért jó, mert versenyeken az ember a kettes és hármas között váltogat a legtöbbször. Normál váltónál itt "Z" alakban kell mozgatni a váltókart, ennél a váltónál azonban csak középen kell fel-le mozgatni. Sokkal gyorsabb. Továbbá ha jól tudom, akkor ezeknél a váltóknál az egyes fokozat viszonylag hosszú, és az összes többi sokkal közelebb esik egymáshoz.
- És végül ha nem 325i-nk van, akkor célszerű a 325i erősebb alkatrészeit megszerezni. A vastagszárú lengéscsillapítós első gólyalábakat, hátraszereni az akksit (a motor hőjétől hamar kiszárad, tönkremegy), az erősebb Getrag 260-as váltót hardy-stól, kardánostól beszerelni, berakni az erősebb féltengelyeket, kisházas difit nagyházasra cserélni, hátsó dobfék esetén kicserélni a lengőkarokat tárcsafékesre.

Egy-két jótanács E30 tulajoknak:
- Ha valami kérdés, kérés, gond, baj van, akkor érdemes az Index Fórum Totalcar - autó-motor, BMW E30 topicjában bejelnetkezés, bemutatkozás után kérdezni.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9000991
Vagy csak olvasni és okulni.
- Ha saját magunk szeretnénk gyári új alkatrészt vásárolni, akkor először menjünk fel a
http://www.realoem.com/bmw/select.do
oldalra, írjuk be az alvázszámunk utolsó 7 karakterét, vagy kézzel válasszuk ki az autónk pontos adatait, majd keressük meg hogy melyik alkatrész kell nekünk. Jegyezzük meg az alkatrész cikkszámát, ez alapján egyértelműen meg tudjuk rendelni bárhol, és nincs félreértés. Egy rendelési hely például:
http://www.bmwteile.hu/onlineteile.php

És akkor pár szó az én autómról:
Én 320i-t szerettem volna, aztán egy jó 25i motort bele, mert jó állapotú 325i nagyon ritka, megkímélt motor annál gyakoribb. Az átszerelés megvan 100 - 200-ból. (Sokan csinálják.)
Csak sajnos mindegyik 320i leharcolt volt. Aztán egy ismerőstől jött ez a 323i. ´82-es, kislámpás, öreg mint az országút, 320 000 kilométer benne, de megkímélt, csak gyári alkatrészt tettek be, ami egyébként igen erősen ajánlott is. Van utángyártott, ami olcsóbb, de sokkal-sokkal kevésbé bírják. Szépen mentem vele, megbízható volt, szerettem.
Minden reggel gond nélkül indul, a sor 6 hang iszonyat jó, fogyasztás olyan amit akarok: Ha autópályán max 100-al megyek, óvatosan gyorsítok, akkor 8.5 -re is kijön. Ha taposom, minden gyosításnál visszaváltás, stb. akkor 12 is lehet, de ilyenkor az élménytől fülig ér a szám. :) Szeretem, imádom. Volt hogy 1.4-es benzines Opel Kadettot kellett használni, az ehhez képest egy kényelmetlen fapados bicikli, alig vártam hogy visszaüljek az E30-ba. Kényelmes, német percizitással megtervezett, összeszerelt, jól megy, ha jól tartják karban megbízható, mi kell még !???

Aztán jött egy hülyeségem, és elkezdtem vele komolyan versenyezni. Kapott állítható Koni gátlókat (100e), E46 kormányművet (kevesebbet kell tekerni a kormányt, 50e), keményebb rugókat, rövid úton járó váltókart, rövidebb diffit, ami le lett hegesztve. Így utcára már pont nem túl kényelmes, pályára meg még rossz. Plusz a gyilkolástól elkezdtek eldurranni a vízcsövek, meghalt a váltó, eltört a féltengely, visít a diffi. Nem tanácsolom senkinek, hogy hasonlóan bánjon vele.

Úgy tervezem hogy az E30 most már váglegesen átmegy CSAK versenyautóba, és helyette veszek egy hasonló korú 5-öst (E34), vagy 7-est (E32) utcára. Ezek ugyanennyire jók, megbízhatók, csak sokkal kényelmesebbek, és nagyobb motorral jobban is mennek. Persze fogyi is nagyobb. Halkan jegyzem meg a hetes egyébként már LUXUS AUTÓ 1 milla körüli áron! Hülyének is megéri! De ez már egy másik történet...

Hibalista

- - Váltó (300 000 Km, gyilkoltam, meghalt) bontott:40 000Ft
- - Vízcsövek (25 év megette) új gyáriak 3 - 5000 Ft körül
- - Futóműszilentek (sok Km, sok év, magyar utak) 5000 Ft körül
- - Hardy tárcsa (öreg volt + gyilkoltam) gyári új 20 000 Ft
- - Motortartó bakok (sok év) gyári új 10 000 Ft a kettő
- - Váltótartó bakok (kifolyó olaj megette) 3000 / Db az új
- - Differenciálmű (meggyilkoltam) 10 000 a bontott
- - Féltengely (ketté gyilkoltam) 5 - 10 000 / Db bontottan
- - Olajak, Szűrők, Féktárcsák, Betétek, szokásos.

Ide hordtam szervizbe

Pestszentimrén 2 srác, jól dolgoznak, rengeteg minden van náluk bontottban, ami nincs azt szereznek, ha új kell akkor csak gyárit használnak, csak BMW-t szerelnek, mindenhez értenek ami BMW, és egyáltalán nem vészes a munkadíjuk.

Ami hátrány, hogy sok munkájuk van, legalább egy héttel korábban be kell jelentkezni.
Roland: 06-20-927-42-04

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Helyi szaki. Gyalog 3 percnyire van, jól dolgozik és olcsón, BMW-khez ért, de nincs nála szinte semmilyen alkatrész, mindent nekem kell beszerezni.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 320000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Lada 2105 Következő autója? BMW E32 730i V8
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 1982 (1993 - 1987)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)