Láttam már rosszabbat is, de nem sokat!
Szöveges ítélet
A legolcsóbb friss műszakis, 17 éves Polákot vettem, ami nem látszott túl rozsdásnak. Később kiderült, hogy a vizsga/eladás miatt rágletteltek a rozsdára. Egy rendkívül megbízhatatlan műszaki állapotú dögöt fogtam ki azért a kis pénzért. Az első hónapokban rendszeresen cserbenhagyott, pedig gépész vagyok. Később teletöltöttem a csomagtartót szerszámokkal, vettem bele pótkereket, ablaktörlőt, termosztátot, meg biztonsági övet, amit az előző tulaj nem adott, és 700km-es túrákra mentünk vele. Úgy megjavítottuk a fűtést, hogy télen ki kellet nyitni az ablakokat. A szélvédő páramentesítése miatt a fűtést nem célszerű kikapcsolni.
Miután megvettem, teletöltöttem fékfolyadékkal a tartályt, ami egy hét alatt kifogyott, és két hétig jártam levegős hátsó fékkörrel mire lett pénzem a javításra. Kiégett H4 55/60 W halogénekkel vettem, az izzókat kicseréltem, de nem tudtam, hogy a dinamós változat max a 40/45-ös gömböcöt bírja, és azzal is spórolni kell. 100-zal döngettem az éjszakai úton egy ideje, mikor kezdetben a lámpa halványult el úgy, hogy már nem láttam, később úgy lemerült az akku, hogy a gyújtás is elment. Szerencsére egyedül is be tudtam tolni, mikor lekapcsoltam a lámpát.
Volt, hogy zuhogó esőben elhagytam a baloldali ablaktörlőt karostul az otthonomtól 300 km-re, így a jobb oldalit tettem át a tengelycsonkra. Nyáron kezdetben úgy túlmelegedett, hogy 3000/min alatt égett az olajnyomás lámpa. Később 20w-50 olaj került bele nyáron, vettem gépháztető kitámasztót (csak a tudat miatt), és melegben nem zavartam huzamosan 80 fölé. Komolyabb eső után beázott a gyújtás és NEM indult. Vettem tehát a motorháztető-szellőzőre való burkolatot.
Amikor elszakadt az indító-bowden, a motortérből hosszú csőfogóval toltam az indítómotort a fogaskoszorúra. Volt, hogy megégetett a kipufogó. Az elszakadt gáz-bowden visszahúzó rugót gemkapoccsal, és hajgumival, a gyertya melletti szigetelést pedig a féléves fiam cumisüvegével oldottam meg. Miután kicseréltettem a karburátor fúvókákat az eredetihez közeli méretűre a fogyasztása 9-ről lement 5,6-ra tetőcsomesszal.
Hóban a Kispolszki a legjobb kocsi! A saját sávodban tudod kilinccsel előre venni a kanyart, de nem kézifékkel, hanem GÁZZAL! A kocsit egyébként amilyen gyenge volt, olyan gyorsan vezettem. Városban kevés kocsi volt gyorsabb nálam. Akkoriban vezettem egy Saab 900 turbo-t is. Az nyugis bivalyerős kocsi volt, és érdekes módon azzal lassan mentem. A Kispókkal pedig pontosan annyival, amennyivel tudott. (Gyári adat szerint 60 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az újabb már 50 alatt ott van!)
A kezdeti életveszélyes állapothoz képest elég jó kocsit faragtam a Poloskából. Ez ugye elégedettséggel tölt el, és az élmények miatt is jó így visszatekinteni. Volt, hogy öten utaztunk benne, és persze akkor mindenki röhögött.
Senki ne értsen félre NEM ajánlom senkinek ezt a kocsit. Ha kevés a pénz olcsón lehet már modernebb koporsót találni.
Miután 4 évig használtam, kinőtte a család, mert másodikra iker fiaim születtek, és így már öten voltunk. Az volt a tervem, hogy a vizsga előtt, akinek kell, had vigye! De széttört a bal hátsó kerékcsapágy… A bontóban lealkudtam az autómentést (20km) és bontást össz. 8000 Ft-ot fizettem 2006 végén.
Hibalista
- gyújtáselosztó torony csere
- termosztát, pótkerék, biztonsági öv beszerzése
- hibás kulisszaállás miatt váltó belső csere
- laprugóköteg csere (6 helyen volt törött)
- dinamó, akku, fesz. szabályzó csere
- függőcsapszegek cseréje min 10x
- többszöri törött ülés csere és hegesztés (185 magas vagyok és 110kg)
- szelephézag, porlasztó, ajtózár
- indítómotor, féltengely hardy stb.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Kecskeméti Gyula, 3508 Miskolc Martin Károly utca 33.
A Kispolszki javítás rossz üzlet, nem lehet érte annyit elkérni, amennyi baj van vele. Minden elismerésem!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ´73 Capri 2000GT | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |