Almond
Szöveges ítélet
Diszkógráfia: Eszmeraldazöld Trabant 601, korlátkék Lada 1200S, Nissan Almera 1,5 Visia és Suzuki Wagon R+ (utóbbi kettő párhuzamosan).
2007-11-19, 6,9km:
Szóval 16-án megérkezett az autó, másnap már havas úton próbálunk összeszokni. Nagyon kellemes vezetni, vezetési kényelme talán az eddigi legjobb. Még járatós, úgyhogy 2500-as fordulatnál leváltom, max. sebesség 110 km/h. Az átlagfogyasztásom így 6,7-re jött ki. Viszonylag "nyugisan" cipeli a karosszériát, a váltó áttételezése végett semikképpen sem nevezném "katasztrofálisnak". Nekem teljesen megfelelő, erölködés nélkül közlekedhetünk vele a városi forgalomban. Viszonylag magas lesz a futásteljesítménye, remélem problémamentesen fogjuk falni a kilómétereket.
Hátrányok:
- Valóban befolyik a víz a csomagtartóba nagy esőben. Vagy törölni kell 1-et a hátsó ablaktörlővel, vagy a márkatársunk javaslatára a lehúzóval töröljük le a felesleges vizet.
Egyenlőre ennyi. Eddig nem bántam meg, sőt, merem ajánlani minden "nyugott" lelkű autósnak. Ár-érték arányban nehéz hasonlót találni.
2008.09.25, 47 000 km:
A 10 hónap alatt nem történt semmilyen műszaki meghibásodás az autóval. Napi 200 km-t autózok, ennek 1/4-ét BuTapesten a többit városon kívül. A fogyasztásom így beállt 5,8 l/100km-re 100-110-es utazó sebesség mellett.
Egyetlen zavaró dolog volt, hogy az első szélvédő bal alsó sarkától egy repedés indult el. Kavicsot nem kaptam, és csavarhúzóval sem "feszegettem" a szélvédőt. Nem tudom, valahogy nem volt kedvem hozzá.... :)
Pedig ez a szervíz szerint kézenfekvő és mindennapos.
Miután meggyőztem őket, hogy tényleg nem tettem ilyet, akkor azt mondták, hogy rosszul kapartam le télen a szélvédőt. Ekkor megmutattam mindhárom jégkaparómat, melyek "hidegre lágyuló" műanyagok, melyek sem komolyabb értéket, sem keményebb anyagot sem képviselnek, így ez is kilőve.
Ezután jött az, hogy a jég, melyet még mindig helytelenül kaparok, beszorult a szélvédő éle és az A oszlop között lévő kb. 2 mm széles illesztési hézagba, mely ott tovább "hízva" feszítette szét a szélvédőt. Hát lehet, hogy az feszítette szét, de hogy nem, az biztos.
Számukra elképzelhetetlen, hogy a ragasztott szélvédő együtt "él" a karosszériával, így mint teherviselő elemként funkcionál. Ha bármilyen kis feszültség van benne, akkor a mosgások hatására könnyen repedhet.
Sebaj, fénykép, garanciális csere kérő lap, majd két hét múlva jön a válasz. 6 hét után még semmi hír, szervíz monda, hogy ha 2-3 hét után nem szólnak vissza, akkor elutasítva a csere, marad a casco. 8 hét semmi, 9 hét semmi. a 10 hét (70 nap) várakozás után írtam egy "baráti" faxot az importőrnek (a repedés ekkor már kb. 40 cm volt), melyben a vevői reklamációkezelést helyeztem előtérbe. Fax elküldése után fél órával!!! hívott valamely vezető és elnézést kért a történtekért, másnap fáradjak be a szervízbe, és már ki is cserélik garanciában.
Mint kiderült, ők nem tudtak az egészről semmit, mert a kereskedés nem küldte fel a papírokat és a fényképeket, mert ugye az sok adminisztrációval jár, meg pénz sem jön belőle, majd megcsináltatja cascora a kedves vevő. Másnap mentem is, hát volt nagy öröm, kacagás...
Jött is a vezér, hogy máskor szóljak neki, ha ilyen problémák vannak, meg ugye nemsokára jön a 30.000-es szervíz is... Mondtam hogy ok, máskor szólok....
És így váltottam szervízt....
Hibalista
- Szerencséjére még semmi.
-
- 30.000 km-es szervíz 65.000,- Ft.
Ide hordtam szervizbe
Nem akarok köpködni senkire, szerencsére van több szervíz kishazánkban.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A MAXX-el meg vagyok elégedve nagyon.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon R+ | Következő autója? | Egyenlőre megmarad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |