A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1.8 SPORT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Megsérült a lába, Kirk kapitány?

Szöveges ítélet

9 hónapnyi vegyes érzelmekkel teli vemhesség végén az anya feláldozta magát három porontyáért és ideiglenesen befejezte földi pályafutását.

Törésteszt idézetek:

"A lábtérben viszont annál nagyobb volt a galiba. A gázpedál 10,4 centimétert mozdult hátra, a kuplung pedig ötöt felfelé. Ez a mocorgás már jelentős kaszálást vihet végbe az ütközésben amúgy is előrepaszírozódó végtagokban; a helyzetet pedig tovább rontotta a gonoszul kidudorodó gyújtáskapcsoló tömb és kormánymagasság-állító kar."

"... a műszerfal kialakítása potenciálisan veszélyeztetheti a sofőr és az elöl ülő térdét, illetve combját. A teszten továbbá a gázpedál is több mint 10 centiméterre elmozdult a helyéről, ami veszélyeztetheti a vezető lábfejének épségét"

Bizony, a Civic nem kapta meg az ötcsillagos EuroNCAP minősítést és ezt be is bizonyította, hogy nem érdemli meg. Ennek legfőbb oka a fokozott lábsérülés veszély, a boka és a térd a konstrukció miatt frontális ütközésnél fokozott veszélyben van. A 2008-as modellévtől módosított modelleknél valamivel jobb a helyzet, de a megismételt töréstesztnél még az sem elegendő az öt csillagra.

Az automatikus fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, menetstabilizáló, stb. mellett vagy helyett miért nem futotta inkább egy térdlégzsákra, főleg annak tudatában, hogy a Civic lábtérvédelme ennyire gyenge.

Ilyesmiken tűnődöm felpolcolt lábbal a számítógépem előtt. A szemből érkező elnézte a kanyarodó sávot, elkerülhetetlen volt a frontális ütközés. Biztonsági övek mindkét autóban be voltak
kapcsolva. A háromcsillagos töréstesztű Rover 25 - tíz évvel korábbi konstrukció, eggyel kisebb jármű kategória - vezetője kulcscsonttörést, utasa bordatörést szenvedett. Nálunk az utas bokájából letört egy csontdarab, a hátsó utasnál szintén kulcscsonttörés, a vezetőnél nyílt térdkalácstörés szalagszakadásokkal, szilánkos boka és sarokcsonttörés, jobb csuklótörés, szegycsontrepedés.

Egyébként az autó a balesetig hibamentesen működött, a motor teljesítménye tetszett, a váltóról is csak jókat lehet mondani, a fogyasztás is megfelelő.

Tehát az autó műszakilag rendben volt, leszámítva a hátsó futómű felől időnként hallható földöntúli zajokat. Az összeszerelés minősége már korántsem japános, de ezekkel együtt tudtam élni. Az A oszlopon a sárvédő és tető találkozásánál mindkét oldalon pontatlan lemezillesztések. A bal hátsó lámpáknál úgy fél centis szinteltérés volt, ilyen feltűnő illesztési hibával az autót ki sem szabadott volna engedni a gyárból. A jobb első ülés zörgött, időjárástól függően a műszerfalból zavaró nyiszogásokat, ciripeléseket lehetett hallani. Az illesztési hiba miatt a szerviz elmondása szerint a gyártótól ígéretet kaptam a hátsó ajtó cserére, na ezt kilenc hónap alatt nem sikerült realizálni, most meg már tárgytalan a dolog részemről.

Közben újra átnéztem a magyarországi újautó-piacot és a szóba jöhető - biztonságos - konkurensek közül talán csak egy alternatívát találtam, ez az új Mitsubishi Lancer amelynek legolcsóbb változatában is már széria a térdlégzsák. Azért még megvárom annak is a töréstesztjét. Közben ki tudja, a következő Civic facelift után hátha megkapja. Kérek még balesetnél önkioldó pedálokat, összehajtható kulcsot - neadjisten kulcs nélküli indítást.

Semmi keresnivalója az indítókulcsnak a vezetők térde előtt egy autóban sem.

A Saab talán tud valamit. A zongoralakk műszerfalborítás helyett a polgári Civicekbe is kérjük a Type-R kevésbé kényes borítását (tízezer forintos tétel).

Végül szégyellje magát minden olyan autógyártó, amelynél a légzsákok ill. egyéb biztonsági felszereltségek száma felszereltségi szint kérdése.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Honda Autósziget, Szekszárd

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? k 2.0 t Következő autója? BMW 318d E90
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)