Megsérült a lába, Kirk kapitány?
Szöveges ítélet
9 hónapnyi vegyes érzelmekkel teli vemhesség végén az anya feláldozta magát három porontyáért és ideiglenesen befejezte földi pályafutását.
Törésteszt idézetek:
"A lábtérben viszont annál nagyobb volt a galiba. A gázpedál 10,4 centimétert mozdult hátra, a kuplung pedig ötöt felfelé. Ez a mocorgás már jelentős kaszálást vihet végbe az ütközésben amúgy is előrepaszírozódó végtagokban; a helyzetet pedig tovább rontotta a gonoszul kidudorodó gyújtáskapcsoló tömb és kormánymagasság-állító kar."
"... a műszerfal kialakítása potenciálisan veszélyeztetheti a sofőr és az elöl ülő térdét, illetve combját. A teszten továbbá a gázpedál is több mint 10 centiméterre elmozdult a helyéről, ami veszélyeztetheti a vezető lábfejének épségét"
Bizony, a Civic nem kapta meg az ötcsillagos EuroNCAP minősítést és ezt be is bizonyította, hogy nem érdemli meg. Ennek legfőbb oka a fokozott lábsérülés veszély, a boka és a térd a konstrukció miatt frontális ütközésnél fokozott veszélyben van. A 2008-as modellévtől módosított modelleknél valamivel jobb a helyzet, de a megismételt töréstesztnél még az sem elegendő az öt csillagra.
Az automatikus fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, menetstabilizáló, stb. mellett vagy helyett miért nem futotta inkább egy térdlégzsákra, főleg annak tudatában, hogy a Civic lábtérvédelme ennyire gyenge.
Ilyesmiken tűnődöm felpolcolt lábbal a számítógépem előtt. A szemből érkező elnézte a kanyarodó sávot, elkerülhetetlen volt a frontális ütközés. Biztonsági övek mindkét autóban be voltak
kapcsolva. A háromcsillagos töréstesztű Rover 25 - tíz évvel korábbi konstrukció, eggyel kisebb jármű kategória - vezetője kulcscsonttörést, utasa bordatörést szenvedett. Nálunk az utas bokájából letört egy csontdarab, a hátsó utasnál szintén kulcscsonttörés, a vezetőnél nyílt térdkalácstörés szalagszakadásokkal, szilánkos boka és sarokcsonttörés, jobb csuklótörés, szegycsontrepedés.
Egyébként az autó a balesetig hibamentesen működött, a motor teljesítménye tetszett, a váltóról is csak jókat lehet mondani, a fogyasztás is megfelelő.
Tehát az autó műszakilag rendben volt, leszámítva a hátsó futómű felől időnként hallható földöntúli zajokat. Az összeszerelés minősége már korántsem japános, de ezekkel együtt tudtam élni. Az A oszlopon a sárvédő és tető találkozásánál mindkét oldalon pontatlan lemezillesztések. A bal hátsó lámpáknál úgy fél centis szinteltérés volt, ilyen feltűnő illesztési hibával az autót ki sem szabadott volna engedni a gyárból. A jobb első ülés zörgött, időjárástól függően a műszerfalból zavaró nyiszogásokat, ciripeléseket lehetett hallani. Az illesztési hiba miatt a szerviz elmondása szerint a gyártótól ígéretet kaptam a hátsó ajtó cserére, na ezt kilenc hónap alatt nem sikerült realizálni, most meg már tárgytalan a dolog részemről.
Közben újra átnéztem a magyarországi újautó-piacot és a szóba jöhető - biztonságos - konkurensek közül talán csak egy alternatívát találtam, ez az új Mitsubishi Lancer amelynek legolcsóbb változatában is már széria a térdlégzsák. Azért még megvárom annak is a töréstesztjét. Közben ki tudja, a következő Civic facelift után hátha megkapja. Kérek még balesetnél önkioldó pedálokat, összehajtható kulcsot - neadjisten kulcs nélküli indítást.
Semmi keresnivalója az indítókulcsnak a vezetők térde előtt egy autóban sem.
A Saab talán tud valamit. A zongoralakk műszerfalborítás helyett a polgári Civicekbe is kérjük a Type-R kevésbé kényes borítását (tízezer forintos tétel).
Végül szégyellje magát minden olyan autógyártó, amelynél a légzsákok ill. egyéb biztonsági felszereltségek száma felszereltségi szint kérdése.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Autósziget, Szekszárd
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | k 2.0 t | Következő autója? | BMW 318d E90 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |