A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio Campus (2001-2013)

Clio Campus 1.4 16V Dynamique 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis Kék Klio (ká-val)

Szöveges ítélet

2004 őszére szükségem lett egy autóra amivel a munkába és ide oda mászkálhatok. Elkezdődött a nézelődés már korábban és ahogy lenni szokott elöszőr nagyon alacsonyra húzva a max árat , és ahogy telt s múlt az idő ugy emelkedett az árhatár és az életkor ezzel fordított arányban csökkent. Eljutottam oda hogy 2 - max 2.5 MFT és 2-3 éves autó. Szempontok a következő(ek) voltak :
- relative jól gyorsuljon ( 0-100 : 10,5)
- sportos uttartásu futómű (faterék thalia-ja volt az ellenpélda )
- 3 ajtós karosszéria
- dögös kinézet
- klíma
- legyen megbízható
- ne legyen öreg

Körülnézve az akkor aktuális kínálatban (2004 ősz) a gyorsulás tekintetben a clio hozta a legjobb eredményt a többi mind rosszabbul ment. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és megakadt a szemem egy sötétkék darabon elmentem megnézni és egyből beleszerettem1.4 16v Dynamique (4 lufi, ABS ,elektromos és fűthető tükőr fedélzeti számítógép, bőr kormány és váltó,sport ülés , és digit klíma, sötétkék , 31000 KM , 15" nyári felni garnitúra , 14" téli felni garnitúra) . 1.5 Hét múlva már az enyém is lett. Az első időkben minden happy volt ahogy az szokott lenni.
Első hibát egy tavaszi délelőttön produkálta a következő évben , mikoris megyek az autóval és elindulás után egy kis idővel feltűnt hogy hiába nyomom a gázpedált az utó nem igazán gyorsul miután ezt észrevettem lelassítottam és állóhelyzetben arra lettem figyelmes hogy úgy jár az autó mint 1 traktor , és a váltó iszonyatosakat mozog ( ez részben köszönhető annak hogy a rudás váltó felfüggesztése nagyon puha ezért gyorsításkor hátra fékezéskor előre dől a váltórúd ezt egyébként nem szerettem) Na első utam a Renault Dél pestbe vezetett ahol elmeséltem a story-m és a flegma munkafelvevő egy igen remek 1 hét múlva esedékes időpontot ajánlott amikoris „rá tudnak nézni” hát igencsak elszontyolodva fogadtam el és indultam kifelé a szalonból az autómhoz és ahogy állók az autóm mellett szembe jön egy szerelő és kérdezi hogy mire várok és foglalkoznak-e már velem . Én elmesélem neki a hibajelenséget és azt is hogy 1 hét múlvára kaptam időpontot , erre őazt mondja hogy várjak kicsit megpróbál tenni valamit az ügyemben. Egy jó negyed óra múlva visszajön hogy állhatók be a műhelybe és akkor ő megnézi az autót. Na ez meg is történt és közölték hogy 2!! darab gyújtástrafó is elromlott s ezért a traktoros járás s mivel ez félig meddig tudott tipus probléma ezért felajánlották hogy 2 cserélnek 50000-ért vagy méltányossági alapon 4-et 80000-ért , vagy „Meló után átjössz hozzám és kicserélem a 2 trafót 20000-ért „ mondta a szerelő. Így is történt. Onanntól kezdve hozzá hordtam az autót mert idővel a másik 2 trafót is ki kellett cserélni , de mivel ekorra elegem lett abból hogy hiába cserélődnek X idő után ismét baj lesz ezért úgy döntöttem hogy kicserélem mind a 4-et Denso-ra , s azóta semmi baj velük.
Aztán hónapokkal később autózás közben egyszercsak észervettem hogy gázadásra csak 2800-as fordulatig gyorsul az autó és ott mintha falba ütközne a pedál és semmi tobább, illetve a műszerfalon kigyulladt az elektromos hibát jelző ikon. Remek. Csepeli Renaultba el , kaptam hamar időpontot ahol ½ óra várakozás után megállapították hogy az elektromos gázpedál valahol érintkezési problémás és ez okozza a 2800 körüli „tiltást” . Mondom remek és mennyi az annyi kérdem „ Hát 15000 az anyagköltség és a másik 15000 a munkadíj mert le kell hozzá bontatni a fél műszerfalat „ Éppen nem volt nálam ennyi della ezért elköszöntem és haza mentem , mivel kissé soknak találtam az összeget ezért otthon benéztem a gáz pedál környékére és megláttam a csatlakozásokat , szétszedtem a csatlakozókat és WD 40-el jól befújtam ,majd összeraktam és huss az autó egyből jó lett és elaludt a hibajelző lámpa. Ezen kvűl előjött a felső holtponti jeladó hiba ami azt takarja hogy elős indításnál semmi , de ha rövid időre áll az autó (1-2 p –> 30p) akkor a következő indítózásnál csak pörög és pörög az önindító s más nem történik. Ezen kívűl egy idegesítő dolog volt mint hibajelenség de ezt már nem nyomoztak ki mivel eladtam a gépet, mégpedig az hogy néha reggeleken (mind1 hogy tél vagy nyár) slusszkulcs bedug , elfordít és a kattanás után nem történik semmi az autó nem indul!! Nem akku probléma volt mert az cserélve volt , és a kijelző fények se sötétültek el , ilyenkor kulcs ki majd ismét be és a valahanyadikra egyszer csak elindult az autó.


Amiket szerettem benne:
Egészen jól gyorsult (persze klíma off állásban)
Digit klíma jól végezte a dolgát
Jó tartású sport ülések (bár a huzat kssé izzasztó volt)
Sportos fütómű
Dögös forma
Okos fedélzeti számítógép sokféle adatot eltárolt.
Könnyen belátható és erézhető kaszni.

Amiket nem annyira szerettem benne:
Váltó puha felfüggesztése miatt állandóan járt a kar (gyorsításnál és lassításnál)
- Kuplung nagyon a pedálút alsó végén fogott ezért nem lehetett rángatásmentesen vezetni ., és nagyon kemény volt a pedál.(mostani autómé vajpuha)
- 1.4- és 98 ló miatt 9Liter körüli fogyasztás (csak városban használtam) a legkisebb az 8.6 volt de akkor 2000-nél mindig elváltottam és hát akkor jön a kérdés hogy minek a 98 ló. Szóval mindig ámulok a 7-8 literes városi fogyasztást íróknál.
- Pár bosszantó elektronikai hiba (gyújtástrafók , elektromos gázpedál csatlakozója )

Összeségében ezeket leszámítva nagyon komoly gondom nem volt , soha nem hagyott sehol sem és mindig el tudtam vele indulni (persze nem mindig első inditózásra) .

Idén lehetőségeim úgy hozták hogy válthattam feljebb autóügyileg (jó ajánlat + jó hitel lehetőség), illetve már nagyon időszerű lett volna az 5 éves nagyszerviz ( teljes vezérlés csere + vízpumpa , + az éves szűrő + olaj csere stb) nem márkaszervizben kb 120000 ez az összeg de ezt már nem volt kedvem ráfordítani .

Hibalista

- Gyújtástrafó 4X Sagem (darabja 10000), utána csere 4db Denso-ra (darabja 15000) de többet nem kellett cserélni
- Felső holtponti jeladó (cserével 10000)
- Fékgomba (új 5000)
- Elakadás jelző kapcsoló (új 4000)
- Jobb hátsó kerékcsapágy ( 15000 munkadíjjal)
- Elektromos gázpedál csatlakozó ( Márkaszervizben mondtak rá 15000 anyag + 15000 munkadíjat , sajátkezüleg elintézve WD40-el ingyen de pár havonta ismételni kell a befújást)
- + kopó fogyó dolgok
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervizben dolgozó , de otthon maszekoló szerelő
Jóáron dolgozik , de mindig volt egy olyan belső érzésem mintha sumákolna.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 31000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? nem volt Következő autója? Honda Civic 1.8 Sport 2008 (1 hónapja van meg és imádom)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio Campus 2001 (2004)

További ítéletek (316 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)