Kis Kék Klio (ká-val)
Szöveges ítélet
2004 őszére szükségem lett egy autóra amivel a munkába és ide oda mászkálhatok. Elkezdődött a nézelődés már korábban és ahogy lenni szokott elöszőr nagyon alacsonyra húzva a max árat , és ahogy telt s múlt az idő ugy emelkedett az árhatár és az életkor ezzel fordított arányban csökkent. Eljutottam oda hogy 2 - max 2.5 MFT és 2-3 éves autó. Szempontok a következő(ek) voltak :
- relative jól gyorsuljon ( 0-100 : 10,5)
- sportos uttartásu futómű (faterék thalia-ja volt az ellenpélda )
- 3 ajtós karosszéria
- dögös kinézet
- klíma
- legyen megbízható
- ne legyen öreg
Körülnézve az akkor aktuális kínálatban (2004 ősz) a gyorsulás tekintetben a clio hozta a legjobb eredményt a többi mind rosszabbul ment. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és megakadt a szemem egy sötétkék darabon elmentem megnézni és egyből beleszerettem1.4 16v Dynamique (4 lufi, ABS ,elektromos és fűthető tükőr fedélzeti számítógép, bőr kormány és váltó,sport ülés , és digit klíma, sötétkék , 31000 KM , 15" nyári felni garnitúra , 14" téli felni garnitúra) . 1.5 Hét múlva már az enyém is lett. Az első időkben minden happy volt ahogy az szokott lenni.
Első hibát egy tavaszi délelőttön produkálta a következő évben , mikoris megyek az autóval és elindulás után egy kis idővel feltűnt hogy hiába nyomom a gázpedált az utó nem igazán gyorsul miután ezt észrevettem lelassítottam és állóhelyzetben arra lettem figyelmes hogy úgy jár az autó mint 1 traktor , és a váltó iszonyatosakat mozog ( ez részben köszönhető annak hogy a rudás váltó felfüggesztése nagyon puha ezért gyorsításkor hátra fékezéskor előre dől a váltórúd ezt egyébként nem szerettem) Na első utam a Renault Dél pestbe vezetett ahol elmeséltem a story-m és a flegma munkafelvevő egy igen remek 1 hét múlva esedékes időpontot ajánlott amikoris „rá tudnak nézni” hát igencsak elszontyolodva fogadtam el és indultam kifelé a szalonból az autómhoz és ahogy állók az autóm mellett szembe jön egy szerelő és kérdezi hogy mire várok és foglalkoznak-e már velem . Én elmesélem neki a hibajelenséget és azt is hogy 1 hét múlvára kaptam időpontot , erre őazt mondja hogy várjak kicsit megpróbál tenni valamit az ügyemben. Egy jó negyed óra múlva visszajön hogy állhatók be a műhelybe és akkor ő megnézi az autót. Na ez meg is történt és közölték hogy 2!! darab gyújtástrafó is elromlott s ezért a traktoros járás s mivel ez félig meddig tudott tipus probléma ezért felajánlották hogy 2 cserélnek 50000-ért vagy méltányossági alapon 4-et 80000-ért , vagy „Meló után átjössz hozzám és kicserélem a 2 trafót 20000-ért „ mondta a szerelő. Így is történt. Onanntól kezdve hozzá hordtam az autót mert idővel a másik 2 trafót is ki kellett cserélni , de mivel ekorra elegem lett abból hogy hiába cserélődnek X idő után ismét baj lesz ezért úgy döntöttem hogy kicserélem mind a 4-et Denso-ra , s azóta semmi baj velük.
Aztán hónapokkal később autózás közben egyszercsak észervettem hogy gázadásra csak 2800-as fordulatig gyorsul az autó és ott mintha falba ütközne a pedál és semmi tobább, illetve a műszerfalon kigyulladt az elektromos hibát jelző ikon. Remek. Csepeli Renaultba el , kaptam hamar időpontot ahol ½ óra várakozás után megállapították hogy az elektromos gázpedál valahol érintkezési problémás és ez okozza a 2800 körüli „tiltást” . Mondom remek és mennyi az annyi kérdem „ Hát 15000 az anyagköltség és a másik 15000 a munkadíj mert le kell hozzá bontatni a fél műszerfalat „ Éppen nem volt nálam ennyi della ezért elköszöntem és haza mentem , mivel kissé soknak találtam az összeget ezért otthon benéztem a gáz pedál környékére és megláttam a csatlakozásokat , szétszedtem a csatlakozókat és WD 40-el jól befújtam ,majd összeraktam és huss az autó egyből jó lett és elaludt a hibajelző lámpa. Ezen kvűl előjött a felső holtponti jeladó hiba ami azt takarja hogy elős indításnál semmi , de ha rövid időre áll az autó (1-2 p –> 30p) akkor a következő indítózásnál csak pörög és pörög az önindító s más nem történik. Ezen kívűl egy idegesítő dolog volt mint hibajelenség de ezt már nem nyomoztak ki mivel eladtam a gépet, mégpedig az hogy néha reggeleken (mind1 hogy tél vagy nyár) slusszkulcs bedug , elfordít és a kattanás után nem történik semmi az autó nem indul!! Nem akku probléma volt mert az cserélve volt , és a kijelző fények se sötétültek el , ilyenkor kulcs ki majd ismét be és a valahanyadikra egyszer csak elindult az autó.
Amiket szerettem benne:
Egészen jól gyorsult (persze klíma off állásban)
Digit klíma jól végezte a dolgát
Jó tartású sport ülések (bár a huzat kssé izzasztó volt)
Sportos fütómű
Dögös forma
Okos fedélzeti számítógép sokféle adatot eltárolt.
Könnyen belátható és erézhető kaszni.
Amiket nem annyira szerettem benne:
Váltó puha felfüggesztése miatt állandóan járt a kar (gyorsításnál és lassításnál)
- Kuplung nagyon a pedálút alsó végén fogott ezért nem lehetett rángatásmentesen vezetni ., és nagyon kemény volt a pedál.(mostani autómé vajpuha)
- 1.4- és 98 ló miatt 9Liter körüli fogyasztás (csak városban használtam) a legkisebb az 8.6 volt de akkor 2000-nél mindig elváltottam és hát akkor jön a kérdés hogy minek a 98 ló. Szóval mindig ámulok a 7-8 literes városi fogyasztást íróknál.
- Pár bosszantó elektronikai hiba (gyújtástrafók , elektromos gázpedál csatlakozója )
Összeségében ezeket leszámítva nagyon komoly gondom nem volt , soha nem hagyott sehol sem és mindig el tudtam vele indulni (persze nem mindig első inditózásra) .
Idén lehetőségeim úgy hozták hogy válthattam feljebb autóügyileg (jó ajánlat + jó hitel lehetőség), illetve már nagyon időszerű lett volna az 5 éves nagyszerviz ( teljes vezérlés csere + vízpumpa , + az éves szűrő + olaj csere stb) nem márkaszervizben kb 120000 ez az összeg de ezt már nem volt kedvem ráfordítani .
Hibalista
- Gyújtástrafó 4X Sagem (darabja 10000), utána csere 4db Denso-ra (darabja 15000) de többet nem kellett cserélni
- Felső holtponti jeladó (cserével 10000)
- Fékgomba (új 5000)
- Elakadás jelző kapcsoló (új 4000)
- Jobb hátsó kerékcsapágy ( 15000 munkadíjjal)
- Elektromos gázpedál csatlakozó ( Márkaszervizben mondtak rá 15000 anyag + 15000 munkadíjat , sajátkezüleg elintézve WD40-el ingyen de pár havonta ismételni kell a befújást)
- + kopó fogyó dolgok
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizben dolgozó , de otthon maszekoló szerelő
Jóáron dolgozik , de mindig volt egy olyan belső érzésem mintha sumákolna.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | nem volt | Következő autója? | Honda Civic 1.8 Sport 2008 (1 hónapja van meg és imádom) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |