A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Impreza (2000-2007)

Impreza WRX STi 2,5 

Az ítélet értékelése
3,6(7 db)

A Mindenevő

Szöveges ítélet

A „bubu” - ez az autó mindig is a nagy álmom volt! Most is az, csak mostmár „élem azt az álmot”!
Nagyon örülök, hogy sikerült egy utolsó szériás, még limuzin felépítésű verziót megcsípni, mert az új nagyon nem jön be – tényleg olyan, mint egy Kia vagy Hyundai (ezzel nem degradálnám az említett 2 koreai gyártót, de a Subaru részéről véleményem szerint ez egy kisebb visszalépés volt…valami valóban örökre elveszett!)

Most kicsit több, mint fél éve van meg az autó, de eddig még csak ismerkedtem, barátkoztam vele – inkább a vezetéstechnikára koncentrálva – na, és nem utolsó sorban tiszteletet tanultam iránta. Azt kellett is, mert nem egyszer megmutatta, hogy ki is a valódi Úr, és olyankor késlekedést nem ismerve kellett megzabolázni a lovakat, meg a fizikát…

A gyári gumik állnak sok gonoszság mögött: a Bridgestone Potenza RE070 véleményem szerint a magyar közutakon javarészt használhatatlan az autóban rejlő potenciál kiautózására. 25ºC felett, tiszta út esetén szerintem fejjel lefelé is megfognák az autót a kanyarban, és valóban úgy viselkedik, mintha sínautót vezetnénk, DE a port, kezdődő, szemerkélő esőt, vagy a nagy tócsákat nagyon nem bírják! Legdurvább az volt, mikor a Váci útra kanyarodtam ki 50-60 km/h-val enyhe, kezdődő záporban (ezt száraz melegben 100 km/h körül is simán veszi a verda…) és úgy csúsztam egyből keresztbe 4-kerékkel, mint a disznó a jégen…kellett is mesterkedni vele szépen.

Szóval fél év után most hétvégén mertem / tudtam kipróbálni először a végsebességét is – ami ugye gyárilag 255 km/h-ban van meghatározva. Vidékre mentem, és odafele még csak pár mp-re mertem feltornázni 6.-ban 6,000-es fordulatszámig, ami azt eredményezte, hogy a sebességmérő tüskéje 260-nál állt… Az óra egyébként meglepően pontos lehet, mert odafele az út nagy részét 150-nel tettem meg, és a GPS-es navi 145 km/h-t mutatott ilyenkor…ergo kb 4% eltérés.

Visszafele este jöttem és egy A6 3,0 TDi verte ki a biztosítékot. 180-körül poroszkálhattam, mikor kb 230-al érkezve (tükörbe nézve „qrva gyorsan”-ként definiálnám) levillogott. Ekkor kaptam vérszemet, és indult be a daráló: A6 gyorsan le lett, tudva, jó ideig „takarítottam” neki, de a lassítások utáni visszagyorsításoknál folyton lemaradt és 240 felett már nem is nagyon bírta – ő aztán valahol kiállhatott, mert teljesen elveszítettem.

De ekkor már nem volt megállás…ette meg sorba a nagy, nyomatékos dízeleket (is), amik persze 250-nél elektronikusan le vannak korlátozva – de ez legyen az ő bajuk. Szóval tökéletesen meglepődtem! BMW 535d, Mercedes-Benz E 420 CDI, BMW 745d. 5-6-700 Nm-es autók, melyekről az én fejemben is az a (tév-) hit élt, hogy pályatempónál, rugalmasságban esélytelen leszek velük szemben, hiszen nekik tényleg csak levegő kell, ahhoz, hogy tovább gyorsuljanak… De nem ez történt: kamion vs. kamion előzése után, követve az E 420 CDI „felvezető autómat” semmi egyebet nem tapasztaltam, csak azt, hogy kaptam egy jó nagy korom-felhőt az arcomba (gondolom a 7-G-tronic visszaváltott vagy 2-t a lepadlózásra), de simán tudtam tartani a tempót, 250-nél a mercit is utólérte a végzete.

Nála még a BMW 535d is keményebb, de legalábbis fürgébb ellenfélnek bizonyult – azt viszont emelkedőn sikerült leelőzni…a sofőr és utasa arcára minden rá volt írva, ami jellemezheti ezt a helyzetet…kár, hogy fényképezésre már nem jutott még 2 kezem…

Mindannyiuktól vészvillogóval „búcsúztam el” 250-nél, ahonnan még elég látványosan lehetett eltempózni előlük…szóval a gépállat valódi vége szerintem kb 265 km/h (az óra itt arányosan jóval 270 felett mutatott – ugyebár csak 260-ig van skálázva. Bocsánat de a GPS-re már nem tudtam ilyen tempónál odafigyelni, hogy „hitelesíteni” tudjam…)

(((Persze nekem is csinálta a „szokásos” motorháztető púposítást, meg búgott kicsit, de egyébként minden OKs volt.)))

A 0-100 km/h gyorsulást már régebben lemértük egy GPS-es kütyüvel, és az többször is 5,3 – 5,4 volt – szóval azt már régebben elhittem. Már csak ez a teszt hiányzott. Valószínűleg sose csinálok ilyet többet, de egyszer ki kellett próbálnom…

És tudja-és tudja-és tudja!
Pedig az autó teljesen gyári állapotban van.
Ezek tükrében nem is fogok vele semmit varázsolni azt hiszem…

Aki megengedheti magának, az feltétlenül vegyen egy bubut!
Életre szóló élmény!

Folytatás I:
2008.11.25.
AZÓTA LEESETT A HÓ - és már valahol 32,000 km környékén járok vele...

Felkerültek a téli papucsok - még időben...nem vártam meg a havat, így volt "szerencsém" megtapasztalni a száraz aszfalt, 10-12C és a jól tapadó Dunlop télipapucsok egyvelegét. Mondanom sem kell, hogy nem csináltam vele fentebb leírt piruettet...

A gumisnak is az volt a véleménye, hogy tavaszra bizony új abroncsokat kellene szerválni - asszem meg is van a "kiválasztott": szintén Bridgestone. Szintén Potenza. De a "gyári slick" RE070 helyett RE050A, ami a "mi útjaink"-ra szakmai vélemény szerint is jóval használhatóbb lesz. ("pályaguminak" megtartom az RE070-eket, mert azért még nincs végük...de tavasszal valamikor meghalnak! ;-D)

Tegnap kipróbáltam a DCCD "Lock" üzemmódját. Durva. Hóban, latyakban (és alatta ki tudja, hogy volt-e jég...?) is lélegzetelállítóan indul és kanyarodik. Vezettem már terepjárókat is, de ez más tészta...nagyon más.

Újfent megerősödtem abban a hitemben, hogy jól döntöttem, mikor megvettem bubut.

Viszont száraz, tapadó felületen (a garázs le van burkolva valami műgyanta-szerű anyaggal...) tréfás a "Lock" üzemmód: annyira lezárhatja (???) az összes diffit, hogy egyszerűen nem lehet vele beparkolni teljesen kitekert kormánnyal, mert a két tengely annyira más irányba szeretné tolni-húzni a kasznit, hogy az majdnem félbetörik...mókás: kvázi önmagát teszi mozgásképtelenné...

A megodás az, hogy amint már nem kell, átkapcsolni a DCCD-t "Auto" állásba és majd Ő intézi az egyes kerekeket.

Ugyebár gyárilag nincs rajta első ködlámpa, mert gondolom így "homológ" az autó. :-D
Viszont nemrég Sopronba mentem a kedvesemmel kipróbálni egy 2008-as VW Scirocco-t, és 200 km levezetése az éjjeli / hajnali ködben kissé betett a szememnek - ekkor döntöttem el, hogy KELL bele első ködlámpa is.
Megkérdeztem a "hivatalos kp-i szervizt" hogy mennyi az annyi. Hát hallottam meg tapasztaltam már vele pár érdekes költséget, de ettől majdnem hátast dobtam: közel 100e Ft a két lámpa + 20e a két keret, színrefújva + munkadíj. he-he-he! Mikor körbetülköltem ezt a "poént" a haveroknak, egyből jöttek persze "okos" megoldások, amik ugyanúgy a gyári lámpák lettek volna, csak nem a teljes gyári háttér szponzorálásával - de még úgy is bőven 60e fölött lettek volna. Mondtam: NO. Utánaolvasgattam, hogy előírás szerint miként?, milyen? lámpákat lehet utólag első ködfényszórónak feltenni, és végül szerváltam rá egy - a rally-autók lámpasorához hasonló - kiegészítő lámpasort, mely az alsó légbeömlőben kapott helyet és pont elfért. Most áruljam el, hogy Bosch (0986310920 cikkszámon rendelhető), bruttó 25e Ft volt és 10e Ft-ért 2 óra alatt felszerelték a Móró Alarm-nál (XVIII kerület) és mindezt úgy, hogy tavasszal, mikor már nem kell, mert nem lesz köd, akkor otthon, házilag kb 15 perc alatt leszerelhető, majd következő ősszel kb ugyanannyi idő alatt vissza...világítani pedig csak annyira világít hogy 4x55W, ami még a Xenon fénycsóvájába is "belevág". Szerintem kellően esztétikus is lett (köszi qKta!!! a javaslatot) - ergo nem sufni - ugyanakkor praktikus, mert leszerelhető, ha tavasztól újra több friss levegő kell a mocinak, az árát pedig már leírtam... Akit érdekel, járjon utána.

Egyelőre ennyit a télről meg az újabb tapasztalatokról - remélem hamarosan folytathatom...

Folytatás II:
2009.02.23.
Egy éve van nálam bubu. 35,000 km körül áll az óra…

Perverz lettem. Már várom a havat minden nap! ;-D
Ma is esik!!! XD

Van egy munkatársnőm, aki már-már infantilis, nyálcsorgató, sikoltozó vihogással és tapsikolással konstatálja, ha napközben elkezd esni a hó. Régebben (bubu előtti időkben) ez – a többiekhez hasonlóan – inkább lelombozott, de manapság alig várom, hogy vége legyen a napnak, előáshassam bubut a hó alól, és kezdődjön a móka. Az időjárás-jelentés alatt is perverz örömmel tölt el, ha H. Bóna Márta, Németh Lajos, Onyutha Judit, vagy Gaál Noémi havat ígér az adott napra…ilyenkor mindig kicsit hosszabb úton, kicsit havasabb mellékutcákon jövök dolgozni…mert minden megtett méter maga az élvezet ilyenkor! Bár kedvesem véleménye szerint ez csak Bal1-ben van így – ő valahogy nem értékeli olyan nagyra, mikor mind a 4, egy irányba kotró kerékkel keresztbe csúszva, derékszögben kanyarodunk be jópárszor – ezért inkább az Ő lelkét nem is terhelem ilyesmivel.

Egyelőre nem tudom eldönteni, hogy a DCCD Auto vagy Lock állása jobb-e ilyen körülmények között…? Mindenesetre az a havon is tény, hogy NINCS (Lancer EVO-kkal mostanában nem match-eltem…) nagyon más autó, ami induláskor, vagy gyorsításkor ennyire megeredne! Csak aztán győzd megfogni a 1,5 tonnáját a következő gyalogos-átkelőhely előtt... Egyszerűen frenetikus: mintha zsinóron húznák. DCCD Lock-ban bűvészkedni kell a kormányzással sokat, mert állórajtnál odataposva bizony elkezd salsa-zni a feneke, viszont ha már megszokod, akkor kanyarodáskor sokkal kiszámíthatóbban lehet vele „direkt” csúszni, és menetközben történő erőteljesebb gyorsításoknál is érződik, hogy nem megy kárba a vonó- tolóerő egy Newton-millimétere sem azzal, hogy a diffik egymás közt játszanának: mind a 4 kerék megkap ugyanannyit, a többi meg – mint mondottam – a sofőr ügyességén múlik ilyenkor. DCCD Auto-ban más a helyzet: induláskor nincs szinte semmi oldalirányú bizonytalanság. Persze érződik, hogy kicsit kevés a havas felületen a tapadás szemben a kerekekre érkező bődületes erőkkel, de az autó egyszerűen csak megindul. Lehet, hogy közben pörög keveset, de úgy lő ki nyíl egyenesen, mintha nem 4, hanem legalább egy tucat kerék akarná egy irányba vinni! Nagy, nyomatékos, német limuzinok, akik nyáron is folyton (sikertelenül) próbálkoznak, most meg sem próbálják: úgy töpörödnek össze a tükörben, mintha leparkoltak volna a lámpánál… Viszont kanyarodáskor még nem sikerült megbarátkozni az Auto üzemmóddal: egyelőre ugyanazt érzem, mint szárazon: ha lagymatagon csak betessékeljük bubut a kanyarba és nem ideális a tempó / nyomatékeloszlás, akkor jóindulatúan az orrát kezdi el kitolni – na ilyenkor nem szabad eldobni a gázt! (Aki tudja, próbálja ki! ;-P) A bubu kemény, határozott kezet igényel ahhoz, hogy hatékony legyen: be kell pofozni / rántani a kanyarba: ilyenkor a hajtás veszi a lapot és aktívan segít bekanyarodni. Havon is valami hasonlót tapasztalok, bár itt persze nehezebb „berántani” az autót, és Auto üzemmódban előbb bizony kissé alul, majd túlkormányzottá válik az autó, ami eléggé meglepődött arcokat produkál néha az utastéren belül: előbb elkezd sodródni az orra, majd erőteljesebb kormánykorrekció hatására elkezd előzni a fara, végül a megpördülést megakadályozva elkezdenek húzni az első kerekek, és újra rendbe jön minden – de eddigre már lenyomtunk egy elég komoly flikk-flakk-ot…ezért érzem személy szerint én úgy, hogy Lock-ban élvezetesebb és kiszámíthatóbb a téli viselkedés. De elinduláskor és biztonság szemnpontjából az Auto üzemmód verhetetlen.

Szóval le a kalappal a teljes hajtáslánc előtt! Nem véletlenül eshetett meg, hogy az Auto Bild (ez itt a reklám helye!) nemrég közölt tesztjében <> az új Subaru Impreza hajtáslánca havon lenyomott pár elég komoly terepjárót is, sőt a legújabb Porsche 911 Turbo-t is! Tudom, hogy ez már az új, szappantartó Subaru, de ami a hajtást illeti, csak egy karakterisztika-előválasztóval lett „okosabb”(?). (((Meg kapott egy ESP-t, amivel immáron a botlábú, botkezű egyedek sem esnek le vele az útról.)))

A fentebb már említett megállás is már-már élményszámba megy a (több Népítélet-ben is felbukkanó) Sport ABS-nek köszönhetően, ami igenis engedi csúszni az autót, de mindezt kontroláltan teszi, és egyenes csúszásnál a kerekek előtt képződő kis hóeke még segít is a lassuláson. Természetesen bizonyos határon túl itt is kerreg az ABS és igenis elengedi a sofőr helyett az autót. Ilyenkor van az, hogy párom arcára kis kárörvendő mosoly ül ki, miközben azt kérdezi, hogy: „Csak nem megcsúszott az előbb fékezés közben ez a fostalicska!?” Na ezért (IS) szeretem Őt annyira! ;-D

Az egyetlen negatívum, amit meg tudok említeni az az, hogy ebben a tötymörgős, csúszkálós időben a városi átlagfogyasztásom néha felmegy egészen 16l/100 km-re is, szemben a száraz-aszfaltos 14-14,5l-el…merthogy alapvetően úrvezető vagyok… ;-P

További szép élményeket mindenkinek!

Folytatás III.
2009.04.28.

38,000 km-nél járok, nemrég RE070-ek lecserélve RE50A-ra. Teljesen más autó lett.

A gumis több, mint 1 órát szenvedett a gumicserével. Annak ellenére, hogy kb. 26ºC volt, a leszedett RE070-ek akkorát koppantak az aszfalton, mintha bakelitből lennének…az RE50-ek 8 bar körül „pattantak” rá a felnikre. Nem akarom tudni, hogy az RE070-ek-nek mennyi kellene… ;-D

Sokkal komfortosabb lett tőlük az autó, már nem kell városban folyamatosan 2 kézzel markolni a kormányt. Továbbra is elsétál hosszanti keresztbordákon, de nem olyan brutálisan, mint régen. Városi használatra mindenkinek merem ajánlani ezt a cserét! Extrém körülmények közt még nem próbáltam – nem is fogom – ott biztos érezhető lenne, hogy ezek az abroncsok nem versenyzésre születtek (pedig azért ezeknek is elég izmos az oldalfaluk – 225/45 R17 Y-ról van szó…) Az esőt, port pedig 100-ezerszer jobban viseli, mint az elődje!

Viszont egyre jobban kotyognak a hátsó gátlók. Állítólag szinte „típushiba”: terheletlenül, Bp-en használt STi = kotyogó hátsó gátlók. EF cseréli garanciálisan. Ezt nagyon korrektnek tartom.

Hamarosan 3-éves kötelező szerviz, 5-ik olajcsere. Eddig leírtakon túl semmi. Csak lenne egy benzinkutam és dolgoznék a Bridgestone-nak… ;-D

Folytatás IV.
2011.04.20.

60,000 km-t nemrég lépte át az autó. Továbbra sincs semmi baja. 3 éve van nálam.

Szervizt csak akkor látott, mikor olajcserére / éves ellenőrzésre vittem.
Nomeg akkor, – és most önmagamat kövezem meg – amikor eszközölték rajta azt a pár átalakítást, ami által sikerült újra feltornázni az élmény-faktort oda, ahol akkor volt, mikor 3 éve beleültem. (Szemét dolog egy autó teljesítménye, mert könnyen megszokja az ember. Utána meg jön – rossz esetben – a túlzott önbizalom, ami akár végzetes is lehet. Még élek, és 3 év alatt csak 1 szabálysértést sikerült összeszednem vele, ergo úgy gondolom, hogy jót tett az elején az a „pár óra” tanulás az „így neveld a Subarudat” témakörben.) Szóval megkapta a „szokásos” Stage-ekből a III.-at: nyitottabb szívó és kipufogó-oldal, erősebb üzemanyag-szivattyú és természetesen a mindezeket kiaknázó ECU-átírás. (hamarosan – heteken belül – pedig egy nagyobb töltőlevegő-hűtőt is…) A teljesítménymérésig még nem jutottam el, de elméleti szinten, és a program-paraméterekből saccolva 340-350 LE-körül kell lennie, és bőven 500 Nm felett…mindenesetre az „ülep-szenor” jeleiből ítélve elég combos lett. Sokkal dinamikusabb, harapósabb és rugalmasabb lett az autó. 0-100-nak immáron bőven 5sec alatt kell lennie, és még ennél is nagyobb mértékben csökkent (a gyári értékhez képest) a 0-200-as sprint; ez nagyon érződik / látszik. Zseniális dolog az új motorvezérlő-szoftverben a rajtautomatika és a váltások közt, a fordulatszámot szinten tartó, ú.n. „flat-foot-shift” opció. (gyorsulások azóta nem lettek újra mérve műszerrel)
Még 2009 decemberében kapott pár beépített mérőműszert (olajnyomás, olajhőfok, turbo-nyomás), annak érdekében, hogy ne csak az én belső órám segítsen a motor rendes bemelegítésében és visszahűtésében, ami ugyebár jópár perc is lehet az indulás előtt, illetve a megállás után. Eddig sem gyötörtem hidegen és / vagy állítottam le egy-egy dinamikusabb autózás után melegen a motort, de immáron ez szemmel–látható adatokból is jól kivehető; és így már páromnak is egyértelmű, mert neki eddig nagyon nem volt meg az, hogy mikortól lehet mókázni, és utána meddig kell még hűteni(?)
Az autót egyébként azért módosítottam „kicsit” 2010 során, mert elgurult a gyógyszerem a „luxusadó” miatt, amit maradéktalanul be is fizettem. Közben persze kifejeztem jókívánságaimat is az APEH-nek, de az nem ide tartozik.
Jelen állapotában befejezettnek tekintem, nem mókolom tovább. Csak a kopóalkatrészeket fogom cserélni – természetesen ha lesz rá lehetőségem, akkor mindig jobbra, erősebbre…ja! Most jut eszembe: idén januárra megette a kuplungtárcsáját a kis drága; 59,000 km környékén. Úgy látszik betett neki a kissé magasabb teljesítmény, meg az esetenkénti rajtolgatás. Így az cserélve lett egy gyári, de erősített (szerkezet + kevlároztatott tárcsa) verzióra. Ha megeszi a féktárcsákat (hamarosan), akkor abból is fúrt / mart Brembo-kat kap, ilyesmi…már csak azért imádkozom nap-mint-nap, hogy a rendszer gyenge láncszeme (EJ257-es motor) ne az úton pusztuljon el…! Ha kibírja év végéig, akkor „meghálálom” neki egy új, erősebb dugattyú-szettel. És akkor tényleg befejeztem: csak gumira, olajra és benzinre vagyok hajlandó költeni a továbbiakban.

Hibalista

- Egyszer lenyomta a turbo-ról a csövet - meg is gyanusítottak a szervizben, hogy biztos mókoltam rajta, pedig nem. Na az vicces volt: olyan hangja lett tőle, mintha egy gőzmozdony sípolna. Meg kellett várni, míg visszahűl, de utána egy "svédbilincs" -szerű szorítóbilincs meghúzásával orvosolható volt a nemlétező probléma kb 15 perc alatt. Egyébként csak a benzint meg a gumit eszi.

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey, Zugló

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

ex-Exoset, Palota

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 38000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? 206 RC Következő autója? Audi RS6 / Nissan GT-R
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Impreza 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)