A VADDISZNÓ (by szipipeti)
Szöveges ítélet
Négy kerék meghajtással gyakorlatilag megállithatalan! Az egy év (és a levezetett 50000 km) alatt gyakorlatilag csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.
Fontos szerepet kap a cégünk életében és mások életének mentésében. Megbízható! Bár annak érdekében hogy a kihívásoknak teljesen eleget tudjon tenni, szükségessé vált a módszeres átalakítása!
A következő dolgok lettek elvégezve: Levegőszűrő csonkja a fülke fölé vezetve..( patakok, folyók és por elleni védekezésűl) Masszív tetőcsomagtartó (tesztelve 1.5m3 fenyőfűrészáruval) Rendszeresen szállít kenukat és mentési felszerelést (ládákat, elsősegély csomagot), Létra építve a hátsóajtóra, a jobb megközelíthetőség végett, merevített hátsó galytörőrács, kombinálva vonóhoroggal, (most vizsgázott le), előre korábban (kb: 8 hónapja feltettük a csörlőt) most, vizsga előtt (mivel nagyon előrenyúlt) közelebb tettük a motorhoz. A csörlő igénye miatt kapott még egy újabb 160Ah akut. Ja, és mivel sokat "vonszol" persze a galytörőrács sem csak dísz.
MOST KÉSZÜL BAMAKÓ-ba! 2009. Január!
Fontos szerepe lesz, hisz "Neki" kell biztosítani a mentőorvos gyors érkezését, ha baleset történne. Rendszeresen segíti a www.DEKOM.hu munkáját. Annak ellenére hogy a tervezett kihívásnak megfeleljen, a következő dolgok lettek még elvégezve: most "járatós", hengerfejgenerált kapott, "nehogy" baj legyen... Kapott új lengéscsillapítókat, 2 teljes garnitúra új gumit, (még a korábbi is kb: 40%-os, pedig már futott 50e-t). Intercoolert, (a sivatagban jól jön) Erősebb lett, és érezhetően kevesebbet fogyaszt (- 1 liter) az oldalajtók ki lettek cserélve üvegezettre, új ajtókeret-szigetelést kapott, reflektorokat előre, hátra, (éjszakára, hogy műteni is lehessen) és persze egy kis fényezés! Aminek az elvégzése még vár: a padlólemez alá taposóakna elleni védelem, sárvédő szélesítés, a fülkébe a mentőágy tartószerkezetének és a műszerek helyének elkészítése, 3 db rec..o ülés beszerelése, az első futómű rugóinak erősítése, (néha felüt, és jelenleg egy kicsit "előre bukik" a karosszéria) kell egy 4-5 cm.
Figyelem ! nem versenyautó! Kényelmes tempó eddig 90-100 km/h volt, terhelve 11.5 l. fogyasztással. Ez a felújításnak hála csökkent 1 litert, és ugyanakkora "erővel" most 110-120 az "utazó"! DE még egyszer: terepre, munkára!
Tervbe van még: venni! HA LESZ ELADÓ!!!!
2009.05.09.
Írok még egy pár sort; szóval, megjárta sikeresen a Budapest-Bamako útvonalat oda-vissza. Műszaki hiba mindössze anyyi történt, hogy a motor kapott egy kis igazítást indulás előtt,, aminek következtében a vezérműtengely szabályzócsavarja Monaco magasságában kirázódott a helyéről. Afrikában kemény alkudozások után 30 euróról sikerült lealkudni az árát 3-ra.
A szélvédő fölé szerelt fényszórók jó szolgálatot tettek, gyakorlatilag éjszakai is lehetett biztonsággal haladni 100-110-el. Kb.: 400-450 méterig tökéletes fényt adott. Erre egyébként rendkívül szükség volt. A Sötét afrikai éjszaka, meleg aszfalt út, az úton lábon alvó szürke szamarak és fekvő tevék miatt. Ha mázlid van, akkor időben észreveszed, ha feléd fordul, és csillan a szemében a reflektor! Kikerülni Neked kell!
Szóval kellett a fény. Ja, majdnem a cél előtt, egy lerobbant résztvevőt kellett bevontatni, cca.: 100 km-en keresztül, homokban, 80-al (igen az idő!!!) mindkét gép persze megpakolva! Na, ettől készűlt ki a váltó a 2 és a 4-es fokozat csapágya, ami hazaérkezés után cserére szorult.
Szervizbe került.
Hát mit ne mondjak, inkább magunk csináltuk volna! Azért még csak bocsánatot se kértek, hogy az önindító egyik csavarját beszakították a házba, a másikat meg sem húzták! Ennyit a szakszarvizekről!
Sem defekt, sem vízmelegedés olajfogyasztás semmi gond Afrikában nem volt. Szóval kiválóan szerepelt a "kisaranyos"!!!
Hibalista
- KICSIT! zajos kardántengely, Tolóajtókhoz kopott vezetőgörgők...futóműalkatrészek, fékbetét, lengéscsillapító olajcsere, stb a szokásosak! Semmi durva dolog, csak mi kopik!
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelés a nagy része, kivéve a hengerfelújítás és a fényezés!
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mitsubishi L400 4WD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |