A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 601 Combi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Trabantos is ember

Szöveges ítélet

1989 szeptemberében, 17 évesen vettem át életem első „autóját” a hajdani szegedi Merkur telepen. A színválaszték egyenesen lenyűgözött: a sok vajszínű jármű között állt ez az egyetlen kék példány. Miután megtörtént az átvétel, a jármű megkapta a forgalmi engedélyt és a rendszámot, de a biztosító jelenlévő képviselője gyorsan rábeszélt egy casco kötésére is (szerencsére soha nem kellett igénybe venni). A kék villám kiszáguldott velem a kapun és meg sem állt az első ÁFOR benzinkútig. Teletankoltam újdonsült szerzeményemet a számára energiát adó nedűvel, amelynek literje akkor 24 forint 50 fillérbe került. Itthon nem kis büszkeséggel mutogattuk ismerőseinknek az új “családtagot”, mert nekünk is megadatott hogy új „autó” tulajdonosai lettünk. Természetesen óvtam, mint egy újszülöttet, ezért rögtön megajándékoztam egy kis alváz- és üregvédelemmel. Az előírt átvizsgálásokat rendben elvégeztettem, nem is volt gond 10000 kilométerig, amikor is tragédia történt: ellopták a fantasztikus hátsó ablaktörlőt. Ezt az apró hibát egy kis szocialista összeköttetéssel elhárítottuk. Körülbelül 15000 kilométernél leeresztett a bal hátsó kerék. Utólag kiderült hogy a diagonálgumi jó volt, csak egy jóakaróm eresztette le. Egy átmulatott éjszaka után cserélni kellett a bal hátsó lámpatest műanyag búráját. Történt ugyanis hogy a sötétben megfeledkeztem a kocsi mögött álló kukáról, és sikerült felborítani. 500 forintom bánta.
1992-ben új rendszámot, vonóhorgot és három év műszakit kapott a gép, valamint megajándékoztam négy új radiálgumival. Ezáltal az útfekvése nagyságrendekkel jobb lett, raliversenyzőnek éreztem magam a kanyarokban. Minden gond nélkül szelte a kilométereket, mígnem egy úttesten kóválygó (négylábú) birka útját nem állta szegény Trabinak. Ekkor már egy kis karosszériajavításra is sor került, no meg az aktuális műszaki vizsga is ekkor következett. Fék- és kuplungszerkezet javítás növelte a számla összegét, de így sem volt jelentős a kiadás. 15 ezer forintból megúsztam az egészet, ennyit fizetett a juhász.
1997-ben, körülbelül 60 ezer megtett kilométer után meg kellett bontani a motort, ugyanis az egyik gyűrű összetört és felkarcolta a henger falát. Új dugattyút és felfúrt hengert kapott a Trabi, ezt a műveletet két év múlva meg kellett ismételni a másik hengerrel. 1999 karácsonyán ismét megleptem egy garnitúra négy évszakos gumival. Az ezredforduló már rozsdafoltokat is hozott a Trabi karosszériájára. 2000-ben főtengely-cserére került sor (természetesen felújított, mert gyárit már sehol nem lehetett kapni). Az új évezredet vadiúj akkuval kezdte a kocsi. Az önindítót évente kellett javítani, a végén már a ki- és beszerelést becsukott szemmel végeztem.
2001 májusában, 75000 megtett kilométer után úgy határoztam hogy addig cserélem le a gépet, amíg kellemes emlékekkel szállhatok ki belőle. Akadt is jelentkező, aki tovább folytatta a Trabi pályafutását, ráadásul családtag, így továbbra is figyelemmel kísérhettem ennek a kedves kis autónak a sorsát. Én pedig átültem egy új Swiftbe, amely jóval kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb (mármint a Trabinál), és a környezetet is kevésbé szennyezi, azonban soha nem fogom elfelejteni, hogyan kezdtem autós pályafutásomat.
Összességében elmondható, hogy elégedett voltam a Trabanttal, mert igénytelen, fenntartási költségei csekélyek, fogyasztása elfogadható, csomagtere bőséges. Egyetlen nagy hátrányaként környezetszennyezése említhető, no meg az, hogy nagyon eljárt felette az idő. Mindenesetre munkába, boltba járni, rokonokat látogatni tökéletes, és ha száguldozni nem is lehetett vele, a kerékpárosokat még megelőztük. No meg a lábunk sem érte a földet.



Hibalista

- Önindító (évente)
- Motor felújítás (8 évesen 60000km után)
- Hátsóajtó teleszkóp
- Fékdob, fékpofa felújítás (30 ezernél és 70 ezernél)
- Elektronikus gyújtás visszaalakítása hagyományosra (jobban ment tőle)

Ide hordtam szervizbe

Saját magunk, családi és baráti segítséggel javítgattuk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (3) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Suzuki Swift
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (261 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)