A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 A legenda ujra éled 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A versenypályák gyilkosa

Szöveges ítélet

Mikor megvettem, már konkrét céljaim voltak vele. A multból ismert eredményessége az autósportban, játszott döntő szerepet a márka kiválasztásában. A cél az volt hogy, megismerjem tulajdonságait versenykilóméterek produkálása közben, legyen szó akár egy rally akár egy szlalomversenyröl. Erre lehetőséget adtak a környéken megrendezésre kerülő autóversenyek. Először is egy részleges felújitásra került sor, azért csak részleges mert nem akartam sokat invesztálni pl. a karoszéria vagy a beltér kinézetébe, de amit megspóroltam ezeken azt beleköltöttem a motorba, mert hát a motor az hagy némi kivánni valót maga után. Az á-terv az volt hogy majd az eredeti motor kerül generálozásra, de sokkal jobb megoldás lett késöbb a skoda rapid 1300ccm-es motorja. Végül is ez már jobban hasonlit a legendás 130RS motorjához. Persze a generálozás itt sem hanyagolható el de a technikai megoldásai miatt sok munkát leegyszerüsitett. Az átépités első fázisában a motor kenésének és hűtésének intenzivitását kellett növelni, ugyanis az erősebb motor hőtöbletének passziv elvezetése gyors kopáshoz vezet. Ezért pl. a főtengelyen a hajtókarok olajozására szolgáló lyukakat nagyobb átmérőjüvé kellett fúrni. Az olajtartályban elhejezésre került egy olajhütő. A vizzel történő hütés annyival lett javita hogy az összerelés folyamán a termosztát nem lett visszatéve a helyére és a gyári vizhütő is mér a kocsi elején kapott helyett. Ezután következett a hengerfej átalakitása. A szivó és a kipufogó nyillások járatait ki kellett, már szinte tükörszerüre csiszolni, hogy minél jobban elkerüljük a csövekben létrejöhető turbulenciát. Sajnos e csövek méretét növelni nem lehetett ugyanis a versenyszabályzatban elöirt szivó 32mm-es és kipufogó 30mm-es átmérő megegyezik a gyári mérettel. Cseréltem viszont a szelepvezetőket amelyek cin és bronz ötvözetüknek köszönhetően a gyárival ellentétben 550N/mm terhelést birnak. A szelepeket is a megfelelő formára csiszoltam, ezenkivül a szeleprugok 11924MPa-as erősségüre lettek cserélve. A hajtókarok kiegyensúlyozását a lendkerék könnyitése követte amit 7000g-ig erdemes esztergályozni, e súly alatt a motor már ráz. A LUK gyár által gyártott megerősitett kuplungtárcsa került az eredeti helyére. Egyébként az eredeti, 60-70kw-os teljesitményig elegendő erősséget biztosit. A motorépités folyamán a legnagyobb gondot a bütyköstengely kiválasztása okozta, de a 320/300 fokos tengely jó választásnak bizonyult. A kipufogó és a leömlő az eredeti 130RS méretei szerint lett kialakitva. A hengerfej tetejére felkerült a 2darab Weber 40 DCOE tipusu porlasztó. A karoszéria lekonnyitése 690kg összsúlyt eredményezett. A motor végeredményül 104,41KW(142Le) 6900 1/perc, 155Nm 6200 1/perc produkált. A maximális fordulatszám eléri a 9100 1/perc-t. Az autó versenyviszonylatok között is jól teljesit. Sajnos az irásom nem lehet végtelen ezért sok részt ki kellett hagynom az átépités folyamataiból. Aki kiváncsi a részletekre annak várom kérdéseit e-mail-ben zoli280@seznam.cz

Hibalista

- sebeségváltóba 2.s.f. fogaskereke tört el, egész sebeségváltó, diferenciálmüvel lett cserélve

Ide hordtam szervizbe

jómagam javitottam, saját szervizben

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1973
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 28 l
Előző autója? 19 1.8l 16v Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)