A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Pony (1989-1995)

Pony 1,5 ls 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ponyerő

Szöveges ítélet

Hát elérkezettnek láttam az időt, hogy megírjam második tesztemet, második autómról, először.


Fél éve vettem 140ezer magyar forintér. Most egy hosszabb írás következik, de igyekszem leírni mindent.

HISTORY: Hazajöttem Izlandról, corolla maradt (írtam is róla Izlandi erőgép néven), kocsi kelett. Hetekig nézegettem használtautó hirdetéseket, népítéleteket olvastam, barátnőm, családom, ismerőseim agyára mentem. Végül a sors iróniája hogy én, aki képes volt ajkára menni fehér kockadízelkadettet nézni, aki mínuszokban járta a piacokat, aki escortokat, asconákat nézegetett, én este 6kor matt sötétben mentem autót nézni barátnőmmel, faterral, haverral. A kocsi két nappal előttem cserélt gazdát egy kereskedő javára, de még megvolt a régi hirdetés Esztergomból szóval sikeresen leinformáltam a kocsit.
Odamentünk, megnéztük, sárvédő lakatolva, belseje ok. Bal tükör törött, ablaktekerő nincs, kuplung csúszik, de van két év vizsga+zöldkártya, a belseje szalon, garantált 140000km és a motor pöpec. 140ért elhoztuk.


RENDBETÉTEL: Először otthon álltam neki ami olaj és olajszűrő cserét eredményezett, komoly takarítást, ülésvédő huzat ki és szerencsére a kárpit jó állapotú elvégre ferdeszemű gyártmány, azok bírják, ennek is csak tisztítás kellett. Ekkor jött a motor átnézése. Bumm. Vákuumcsöves. Talán már az ókori koreaiak is gondoltak az energiatakarékosságra, mert még a vákuumcsövet is vákuumcső vezérli... Mind1. Viszont kiállóan üzemel, semmi gond, még mindig ugyanúgy (gondolom) húz, és pörög, nem füstöl stb.


SZERVÍZ: Járt szervizben ismerős autószerelőnél. Gömbfejek csere, gyertyatakarítás, alapjárat állítgatás, KUPLUNG CSERE 40000ft, de legalább jó közép kategóriás komplett és 100000km garis. Ezenkívül a kipufdob meghalt, a gyári volt (közel 20éves) de nem lyukadt ki viszont keresztbefordult a belseje szóval új kellett. Ezeken kívül komoly nem volt majd még egy kettőről írok.


PÓNY A KISEMBEREK MUSTANGJA (a nagyon kicsiké)

Belül:Szóval én előtte még nem halottam róla, nem is tudtam, hogy ilyen van, hogy létezik, hogy ilyet valaha gyártottak, ma sem vagyok biztos benne, hogy ezt emberi kéz műve nem valami földre tévedt ufó álcaprototípusa. Megpróbálok nem elfogult lenni. Szóval a belseje puritán. De ennek köszönhetően könnyen tisztítható, minden egyben van, semmi sem kopog, csattog, zörög, bár most a kesztyűtartó ajtaja ciripel alapjárat alatt, de már keresem az okát. A kárpitok egyben, egyedül valami ügyes próbálta a lába között oltani a cigijét, de az csak egy pötty.
Szerintem sokkal, szebb, kezesebb, megbízhatóbb mint az előző swiftek, 150nél még beszélgetek benne.
Szerencsémre a kocsi előző gazdája már elkezdte gondozgatni, szóval a műanyagok már nem a széria szürke színt élvezik, hanem a MOTIP magasfényű gyorsan száradó fekete festékspray eleganciáját. Egyedül a bal első ajtó borítása maradt el, de már bepótoltam. A kilátás jó, a fűtés működik (de mint az állat). Hát a szél befújt kicsit, de mindenkinek tudom ajánlani az OBIban kapható ajtókra öntapadósan felragadó gumi csíkot. Én is felraktam, azóta ott van és csendesebb. A hátsó ablakfűtés kiváló, Elöl mosolyog az Ázsiai autókban elmaradhatatlan kvarcóra, ami nem néz ki jól, és a menetközben nem is látszik, de ha nincs akkor hiányzik, viszont 25000 magyar forint. Viszont ami számomra idegesít az a koreai gondolkodás. Mint már írtam az energiatakarékosságról, ők ezt a belső térben úgy valósították meg, hogy minden ugyanolyan a típus összes kiadásában. Ezalatt a vak kapcsolók tömkelegét, a felrajtolt de mutató nélküli fordulatszámlálót, az elektromos ablakemelő helyét stb. értem. Hihetetlen, Mintha érzékeltetni akarták volna, hogy "vehettél volna jobbat is", vagy "miért nem rendelted meg a fordulatszámmérőt, most képzeld oda!" Na mind1 ez végül is nem olyan lényeges. A belső tér világítása.. hát nem egy fotoninvázió.. de működik, semmi gondom nincs vele. A műszerfal ok, de hogy a belső tér világítását miért majdnem a hátsó ülések fölé rakták, azt nem tudom elképzelni. Aki esetleg tud valami megoldást, hogy elöl is legyen világítás, ami nem gányolás kérem szóljon.

Kívül:Hát nem egy mai forma, de 140ért időtálló, az élei nem vágják meg a kezem (mint kockakadet) sztem egész jól néz ki, főleg hogy kicsit elkezdtem átalakítani És a barátnőm is elfogadta, a 93as corolla hatchback után. A hátsó sárvédő ív kezd megindulni, de csak felületi. Viszont ha kicsit megkarcolom stb., nem sírom el magam, ahogy ezt egy bugattival tenném.


TELJESÍTMÉNY: Hát a 72pónierő karburátorral nem egy seggrakéta, de legalább nem is rizskoporsó. 1500CM3. Kicsit átalakítottam a légszűrőt, hogy kapjon tolólevegőt + kapott egy sportszűrőt. Kapott szuszogót is és egy kis kipuf átalakítást. Így a 72 ló szerintem nőtt, vagyis játékosság érzékelhető. A motor maga Mitsubishi, vákuumos minden, karburátoros. Fogyasztása nem vészes. 6-8iter körül van vegyesen. de pályán tartós 110nél 6nál kevesebb kell neki. az autó számomra megfelelő, mindig odamegy, ahova akarom, a váltó még mindig jó, japánosan gyors, kicsit hosszú a kar és van 1centi holtjátéka, de azért ennyi idős kocsinál ez még ok, de még soha nem gangoltam mellé.


ALKATRÉSZ: Olvastam, hogy sokan nem tudtak alkatrészt szerezni hozzá. Én újjal csak egyszer próbálkoztam, amikor ablakemelő kellett volna de új csak 30ért volt szóval inkább maradt a kézi. Akik nem találnak semmit bontóban, annak ajánlom az én technikámat. Használtautó. hu n árulnak egy csomót alkatrésznek vagy darabonként.





Frissítés: Jött egy ötlet, és hát meg is valósult. Profival készíttetni rengeteg lett volna, ámde eltöltöttünk egy remek napot barátaimmal. Lefényeztük a lökhárítókat, a kilincseket, felcsiszoltuk a felniket és le is fújtuk őket, az eredmény szerintem magáért beszél, ámde a hátsó lökhárító még kíván egy réteget, rövidesen az is meglesz. Szóval a lökősök ezüstök, a kerekek feketék, a csavarjai szintén ezüstök lettek. Mivel még nincs keret felnire, de a teszkós dísztárcsa ratyi volt, szerintem így a legjobb. Szóval épülgetünk. Bárkinek kell segítség elméletben vagy esetleg gyakorlatban is, szívesen segítek. ballo@freemail.hu

Frissítés:
Megérett a nap, külföldön munka kecsegtet, be is esett egy nagyobb összeg szóval pony sajnos eladó sorba kerül:(

Hibalista

- Ablak tekerő szerkezet bal oldalon elöl hátul hiányzott- 1000ft bontott.
- Kuplung a vásárláskor, még gyári volt, az új sachs 40000kompletten.
- Hát meg amit én költöttem rám, hogy szebb legyen.
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Kistarcsára a Tamás úrhoz, aki precízen, ámde baráti áron kuplungcserélt.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Otthon, haverok, buli, fanta... Tomival, Geazzal, Rolanddal, Pufival, Mátéval.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla 1993 HatchBack Következő autója? Toyota Avensis Sol
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Pony 1989

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)