Kifizettük a 8-as anyákat, mehet tovább a 95 Aero-futószalag

2009.02.27. 17:58


Tegnap délelőtt még azt írtuk, leállt a trollhattani Saab gyár, most egy sajtóközleményből azt is megtudjuk, miért. Szerkesztőségünknek még nincs kristályos álláspontja, hiányozni fog-e az autós világnak a Saab. Egyfelől ott vannak a korszakalkotó történelmi modellek, a dicső ralihagyomány, a kellemes youngtimerek, mint a 99 Turbo, meg amik az 1980-as években Amerika Lexusai voltak: a 900 Cabrio (ugyebár Lucynek is ilyen volt Dallasban), meg az egész érdekes 900-as OG-k és NG-k.

Másfelől viszont az utóbbi évtized Saabjai nem rossz autók, de egyre kevesebb bennük a Saab. Hogy egy autógyárat ki fog megmenteni, egyáltalán meg kell-e menteni bárkinek, hogy a szemét GM tette-e tönkre, vagy épp csak meghosszabbította az épp esedékes agóniát, nem könnyű eldönteni. A sajtóközleménnyel kapcsolatban gondolkodtunk, mi történhetett, és mi volt „az egyik beszállítóval felmerült vitás kérdés”, Papp Tibi például az ajtópatent-ellátóra tippelt. Megkérdeztem a magyar forgalmazót, aki megígérte, hogy utánajár. Addig is olvassanak sajtóközleményt és drukkoljanak a Saabnak, vagy – vérmérsékletük szerint – nézegessenek csodás fotókat blues-zenészekről itt, a főszerepben Bruce Willis.

Rövid gyárleállás a trollhattani Saab gyárban

Budapest, 2009. február 26.

A tegnapi napon, szerdán rövid időre leállt a gyártás a Saab trollhattani üzemében, melynek a megjelent sajtóhírekkel ellentétben nincs köze vámhivatali tartozásokhoz.

A gyártól kapott tájékoztatás alapján a következőket tudjuk megerősíteni:

  • A Saabnak nincs lejárt tartozása a svéd vámhivatal felé.

  • A vámolás ügymenetében történik változás. A Saab korábban egyszerűsített vámeljárásra volt jogosult, azonban mostantól az újjászervezési folyamat részeként normál vámügyintézésre áll át, ami adminisztrációs többlettel jár.

  • A tegnapi rövid gyárleállást az egyik beszállítóval felmerült vitás kérdés okozta, mely a mai nap folyamán rendeződött

  • Ennek megfelelően a gyártás a mai napon a tervezettnek megfelelően zajlik. (Újabb rémhírek megelőzése érdekében tájékoztatásul közöljük, hogy a holnapi napon az előre betervezett ütemezésnek megfelelően 1 napra leáll a gyártósor).

  • Az újjászervezési folyamat egy teljesen új helyzetet jelent a cég életében, melynek során számos kérdés merül fel a minden érintett, így a beszállítók és partnerek részéről, és a fentihez hasonló zökkenőket okozhat a napi üzletmenetben. A cég teljes erővel dolgozik ezen nehézségek elhárításán.

Annyit elárulhatunk pozitív hírként, hogy jelenleg 8 komoly befektetővel zajlanak tárgyalások, melyek között Svéd és külföldi, iparági, illetve pénzügyi érdeklődök vannak.