Kína már BMW-reklámot is gyárt

2009.03.18. 12:51

Hetek óta idegesített, amikor ezt láttam a moziban, mindig el is határoztam, hogy utánanézek, mi az ördög ez. Csak a mozi lényege, hogy a reklám után jön a film, amiért elmentük a moziba, a legutóbb például Brad Pitt aggastyán csecsemőből visszafiatalodott, nem csoda, hogy elfeledkeztem a kérdésről: új 3-as BMW?! Képtelenség! Csak hallottam volna róla, hiszen minket hivatalból minden új modell érdekel, a BMW meg különösen. De ezen a spoton az orra mintha ugyanolyan lenne, a hátsó lámpa viszont sokkal hosszúkásabb. És a legutóbbi, vagyis a jelenlegi 7-es BMW véletlenül pont olyan, hogy alig lehet megkülönböztetni az elődjétől, de a technika az utolsó szögig teljesen más.

Aztán persze kiderült, hogy ez csak egy 3-as facelift, amit a BMW gátlástalanul „új 3-as BMW”-ként emleget, de sajnos ez a facelift egyetlen értelme, hogy így legálisan lehet újnak nevezni 3-4 éve létező konstrukciókat. Igazából senki sincs becsapva, mert aki nem tudja, mi fán terem a modellfrissítés, annak tökmindegy, 0 vagy három éves-e a technika, aki meg ért hozzá úgyis tudja, mi fán terem a facelift: felfelé kicsit csúcsosabb első lámpákat, hogy a szakértő szomszédok is tudják: maximum fél éves az autód.

A klip további érdekessége, hogy kínai reklámügynökség készítette, de az alábbi sajtóközleményből kiderül majd, miért ilyen kevés benne a kínai vonatkozás.

Utóirat

Hölgyeim és uraim, kedves olvasóink!

Amikor a mozi sötétjében a már leírt, megbolondulásra emlékeztető érzést éltem át, hogy akkor ez facelift-e, és ha igen, miért nem látom a különbséget, még nem sejtettem, ami mostanra szörnyű bizonyosságá érett bennem. Ezt, a mozireklámos facelift 3-as BMW-t nem csak hogy láttam élőben, de vezettem is. Kicsit szorongva vallom be, hogy a tesztet is én írtam róla.

Hát ilyenek a sunyi modellfrissítések.

Magyarországon eddig szokatlan módon, HD-minőségben készült az új BMW 3-as reklámfilmje. A különleges hatásokban bővelkedő szpot egy 27 országban futó, globális kampány része, amelyet német megrendelés alapján egy kínai kreatív ügynökség készített. A HD techikának köszönhetően a szpot lényegesen jobb kép- és hangminőséggel rendelkezik, bár ezt a TV-ben itthon egyelőre nem, csak bizonyos fővárosi mozikban lehet teljesen érzékelni, ahol digitális technikával vetítenek. A februárban indult kampány részeként a szpot három budapesti moziban, illetve számos televíziós csatornán látható, a korábbi sajtóhirdetéseket pedig egy keresőmarketing aktivitásokkal is támogatott microsite egészíti ki. A kampány célja a megújult 3-as BMW és a környezettudatos BMW EfficientDynamics rendszer szélesebb körben való megismertetése, valamint a márkakereskedésekben elérhető akciók kommunikálása.

A reklámot a kínai Interone ügynökség kreatív igazgatójának, a magyarországi gyökerekkel is rendelkező, osztrák Georg Wargának a vezetésével több hónapos munkával alkotta meg Joseph Kahn rendező, az Eight VFX digitális effektstúdió, valamint egy düsselforfi produkciós cég. A kreatív koncepció mindenhol figyelembe veszi az adott ország specifikus igényeit. Warga ezzel kapcsolatban elmondta:

„A magyarországi tipográfia másfajta kezelést igényel, mint például a kínai, tehát intelligens tipográfiai hálót használtunk, amely felismeri a különböző nyelvek karaktereit, így gond nélkül fordíthattuk le a szövegeket. Az autó összes adatát számítógépre vittük, akár egy Forma 1-es versenygépnél, és ezeket használtuk fel a háromdimenziós effektezés utómunkájában. Ez egy olyan, a szakmában különlegesnek számító reklámfilm, amely magába foglalja a Full HD megvalósítást és a 3D-s grafikai megoldásokat. Ez egy új mérce, akár a BMW 3-as sorozat maga” – mondta el Warga.