A Citroën feltalálta a kipörgésgátlót

2009.07.08. 23:37
0 hozzászólás

Kiderül, mi tartja kézben a kerekek csúszását, mi az a Szahara-üzemmód, és talán az is, hogy használható-e a kiskunsági futóhomokon. Továbbá nem csak off-road terepen lehet USB-s zenét hallgatni, a C5 és a C6 pedig újabb ütőkártyákat jelentő V6-os dízelmotorral váltja le régi V6-os dízelmotorját. 450 Nm!

ÚJ FEJLESZTÉSŰ KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZEREK JÚLIUSTÓL A CITROËN MAGYARORSZÁGI KÍNÁLATÁBAN

Új fejlesztésekkel rukkol elő a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso egyterű modell, valamint a Berlingo szabadidő-autó.

A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellek mechanikus sebességváltóval szerelt valamennyi motorjához gyárilag Intelligent Traction Control (intelligens kipörgésgátló) rendszer tartozik.

Itt is jól látszik a szabadidő-jelleg

A Berlingóhoz kínált, optimális tapadást biztosító Grip Control rendszer, amely Magyarországon az XTR kiviteli szinthez opcióként rendelhető meg, többféle terepen képes kézben tartani a hajtott kerekek csúszását. Az új technológia alkalmazása tovább erősíti a Berlingo szabadidő-autó jellegét.

SZÉRIAFELSZERELTSÉG AZ INTELLIGENT TRACTION CONTROL A C4 PICASSO MANUÁLIS VÁLTÓVAL SZERELT MODELLJEIBEN ÉS A 2009-ES GYÁRTÁSI ÉVŰ C5-BEN

A C5, a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellek mechanikus sebességváltóval szerelt változatainak palettájára is felkerül az Intelligent Traction Control. Az új biztonsági berendezés nem jelent semmilyen többletköltséget az ügyfélnek. A rendszer havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást. Az Intelligent Traction Control, a hagyományos kipörgésgátló rendszerek lehetőségeinek határát nagymértékben kitolva, csúszós burkolaton, a vezetési helyzetek túlnyomó többségében biztosítja a gépkocsi továbbhaladását. Az új rendszerrel felszerelt gépkocsi könnyű és biztonságos közlekedést garantál. Intelligent Traction Control rendszer a nyomatékátvitel és a biztonság terén világpremiernek számít. A rendszer a különböző országoktól függően szériatartozékként szerepel a C4 Picasso és a C5 modellek kínálatában, anélkül, hogy bármilyen többletköltséget jelentene az ügyfeleknek. A hagyományos kipörgésgátlóval (ASR) felszerelt gépjárműveknél, a rendszer a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges használati feltételek esetén azonban, a hagyományos ASR a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az Intelligent Traction Control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.

A BERLINGO XTR FELSZERELTSÉGÉHEZ RENDELHETŐ GRIP CONTROL: KÖNNYEDÉN MEGBIRKÓZIK MINDEN TEREPPEL

A Berlingo a Grip Control nevet viselő, fejlett kipörgésgátló rendszer új generációját kínálja opcióként, amely különösen illik szabadidő-autó jellegéhez.

Anya, kapcsolj azonnal "fű" üzemmódba!

A C5 és a C4 Picasso modelleken a rendszer vezérli, és havas, csúszós út tapadásához igazítja a hajtott kerekek csúszását. Az ilyen típusú gépkocsik használatát és a tulajdonosok elvárásait figyelembe véve, az új rendszer maradéktalanul megfelel az igényeknek. A Berlingo, határozottan szabadidő-autós jellegével ideális modell egy olyan rendszer alkalmazására, amelynek a fő funkciója, hogy különböző típusú utakon, vagy « off-road » terepen megfelelően kézben tartsa a kerekek csúszását.

Ez lehet az XTR változat típusjelzése

Magyarországon a Grip Control rendszer opcióként rendelhető meg a Berlingo XTR változatokhoz, amelyeket már 10 mm-rel megemelt felfüggesztéssel és alsó motorvédő lemezzel szereltek fel. Az említett változatok a Grip Control funkció mellett ESP rendszerrel és 205/65 R 15 Michelin® Latitude Tour Mud+Snow gumiabroncsokkal rendelkeznek, amelyek a legkülönfélébb terepviszonyokhoz való alkalmazkodás tekintetében – beleértve a hóval borított utakat is –, a legjobb kompromisszumot jelentik, ill. a téli gumikat is helyettesíthetik. A Grip Control opció a „Security Plus” csomagban rendelhető, amely 185000 forint, és tartalmazza az ESP-t, a Hill Assist rendszert, valamint a függönylégzsákokat is. A Grip Control az ESP vezérlőegységbe beépített, továbbfejlesztett kipörgésgátló rendszer. Az első hajtott kerekek csúszását szabályozza. Különböző üzemmódokban működtethető, ezáltal tökéletesen alkalmazkodni tud az adott terepviszonyokhoz. A vezető a műszerfalon elhelyezett üzemmód választó kapcsolóval ötféle működtetési mód közül választhat.

“Standard” üzemmód

A mindennapi közlekedésben, normál útviszonyok mellett használatos üzemmód. Korlátozott mértékben engedi csúszni a hajtott kerekeket és a hagyományos ASR rendszerrel azonos módon viselkedik.

“Téli” üzemmód

A C5 és a C4 Picasso modelleken alkalmazott Intelligent Traction Controlhoz hasonló szolgáltatást nyújtó üzemmód, a hajtott kerekek optimális csúszását biztosítva és külön-külön szabályozva a két kereket, havas úton nagymértékben megkönnyíti a gépkocsi elindulását és haladását. A téli üzemmód, a C5 és a C4 Picasso modellekkel ellentétben a Grip Controllal szerelt Berlingón 50 km/h felett automatikusan kikapcsol.

“Fél-terep” üzemmód

Elsősorban sáros úton, földúton, vagy vizes füvön célszerű ezt az üzemmódot választani. Ebben az üzemmódban a rendszer, a megfelelő tapadás eléréséhez a két hajtott kerék egyikét nagyobb mértékben engedi csúszni, a másikra pedig a lehető legnagyobb motornyomatékot továbbítja. Ebben a szituációban lehetőség van arra, hogy a rendszer a rendelkezésre álló nyomaték egészét csak az egyik hajtott kerékre adja át, ami egy korlátozott csúszású differenciálmű esetén nem lehetséges. Ezután a rendszer az optimális csúszás beállításával biztosítja az autó lehető legjobb haladását.

Az üzemmód 80 km/h felett automatikusan kikapcsol.

Szahara” üzemmód

Ebben a beállításban a rendszer engedi, hogy a két hajtott kerék egyforma mértékben kissé csússzon, hogy a gépkocsi minél jobban tudjon haladni és minél kisebb legyen a kockázata, hogy elsüllyed a homokban.

Az üzemmód 120 km/h sebességig működik.

Ha most "Szahara" üzemmódban van, itt fog megrohadni

“ESP off” üzemmód

Az ESP off üzemmódban a rendszer az ESP vezérlőegysége által felügyelt valamennyi vezetést segítő funkciót – menetstabilizáló, kipörgésgátló – inaktiválja. A Citroën többi modelljéhez hasonlóan, 50 km/h sebesség elérésekor a rendszer automatikusan visszakapcsol.

USB-BOX A BLUETOOTH OPCIÓHOZ SZÁMOS MODELLEN

Júliustól a magyarországi kínálatban a C2, C3, Berlingo, C4, C5, C4 Picasso, Grand C4 Picasso valamint a Berlingo modellek is rendelhetők USB csatlakozóval kombinált Bluetooth kihangosító opcióval (júliusi gyártású modellektől). Az USB boxszal kiegészített Bluetooth csomag ára változatlan.

JÚLIUSTÓL MAGYARORSZÁGON IS RENDELHETŐ A C5 & C6 V6 HDi 240 FAP: MAXIMÁLIS VEZETÉSI ÉLMÉNY, ALACSONYABB ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS CO2-KIBOCSÁTÁS

Júliustól a magyar kínálatban is megjelenik az új V6 HDi 240 FAP motor a Citroën C5 és C6 modellekben. Az új háromliteres HDi motor a korábbi 208 lóerős 2,7 literes motort váltja a magyar kínálatban. Az Exclusive szinten választható erőforrással szerelt C5 és C6 modellek a nagyobb vezetési élményt, csendesebb működést és nagyobb teljesítményt biztosító szolgáltatásoknak köszönhetően nagy előrelépést jelentenek a vezetési kényelem terén, ami ráadásul alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és a CO2 kibocsátás 12–15 %-os csökkenésével párosul.

A Citroën történetének eddigi legerősebb dízelmotorja további ütőkártyákat jelent a típuskínálat két elegáns limuzinja számára, tovább növelve közismert vezetési kényelmüket. A kiemelkedő színvonal eléréséhez mélyreható változtatásokat hajtottak végre a V6 dízelmotoron. Hengerűrtartalma 3 literre nőtt és az optimális értékek elérése érdekében számos fejlesztést hajtottak végre a motoron: új, harmadik generációs, közös nyomócsöves (Common-Rail), közvetlen befecskendező rendszer, új generációs égésterek, 2 változó geometriájú turbókompresszorral rendelkező feltöltő rendszer, belső kipufogógáz keringetés és fékezési energia visszanyerő rendszer. Ennek eredményeként a motor 177 kW (ill. 240 LE CEE) teljesítményt ad le – ami 18 %-os növekedésnek felel meg –, és 1600-as percenkénti fordulatszámon éri el 450 Nm maximális nyomatékát. A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Fogyasztása vegyes ciklusban mindkét modell esetében mindössze 7,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 195 g/km, ami 12–15 %-os csökkenést jelent. Az új motor természetesen megfelel a jövőben bevezetésre kerülő Euro 5-ös emissziós normáknak.

Az új motorral felszerelt modellek árai: C5 HDi 240 FAP Exclusive: akciós ára 10.780.000 Ft. (Listaár: 11.510.000Ft.) C6 HDi 240 FAP Exclusive: akciós ára 14.230.000 Ft. (Listaár: 15.540.000Ft.)

Budapest, 2009. július 8.