Egyetemisták építik, és úgy gyorsul, mint az új Rimac

2021.06.10. 13:42

A BME Formula Student csapata bemutatta az idei versenygépeit, Rozit és Ajnát. Rozi önvezető, Ajna pedig az elektromos autók sersenyére készült, teljesen új autó, a rollout néven emlegetett bemutatón Michelisz Norbi vezette az új gépet. Elég impresszív, amit tud: 1,8 másodperc alatt gyorsít százra. Akárhogy is nézzük, ez pontosan az új Rimac Nevera nulla-százas gyorsulásával egyenlő, ami döbbenetes hatású lehet. Még Norbira is.

A tavalyi szezon gyakorlatilag elmaradt. Az idei nyitányról itt a csapat közleménye, reméljük, z idén minden összejön. Sok sikert kívánunk nekik!

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Az egyetemi hallgatókból álló BME Formula Racing Team Michelisz Norberttel mutatta be legújabb elektromos versenyautóit a Hungaroringen.

Hétfőn megrendezésre került a BME Formula Racing Team csapatának autóbemutató Rollout eseménye a Hungaroringen, amelyen leleplezték az egyetemisták a 2021-es versenyszezonra épített elektromos és önvezető versenyautóikat. Az rendezvényen a csapat támogatói, továbbá Michelisz Norbert, világbajnok túraautó-versenyző és Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese vettek részt.

Az eseményt Gazsi Júlia nyitotta meg: „Nagyon örülünk neki, hogy a BME Formula Racing otthonra talált a Hungaroringen. Amikor 2019-ben ez a lelkes csapat megkeresett minket, nem sokáig gondolkodtunk az együttműködésen. Mindig is támogattuk a fiatal tehetségeket és az innovatív megoldásokat, közös érdekünk, hogy minél több jó magyar szakember legyen az autósportban. Ezért is örülünk annak, hogy a mostani bemutatón kívül még ebben a hónapban egy Formula Student felkészülési versenynek is a házigazdái lehetünk. Nekünk általában pártatlannak kell lennünk, de talán megengedhető annyi, hogy ezúttal a magyar csapatnak szurkoljunk.”

A nyitóbeszéd után a BME Formula Racing Team csapatkapitánya és főmérnöke prezentálta a csapat idei céljait és fejlesztéseit. A csapat új önvezető autója, “Rozi” a tavalyi elektromos versenygép átépített verziója, mivel tavaly elmaradtak a versenyek, a csapat nyáron folyamatosan tesztelt a Hungaroringen, és szeptembertől elkezdte átépíteni az elektromos autóját önvezetővé szenzorok és számítógépek felszerelésével.

Az elektromos versenyautójuknak, “Ajnának” teljesen új vázgeometriát terveztek a mérnökhallgatók, így a formula egyes technológiával készült karbon kompozit váz sokkal keskenyebb, mint a korábbi, és jóval könnyebb is, aminek köszönhetően az autó tömege csupán 186 kilogrammra csökkent, ami várhatóan az eredményekben is megmutatkozik majd.

Az elektromos versenyautójukkal az osztrák Red Bull Ringen és a Zalaegerszeg mellett található Zala Zone tesztpályán tartott nemzetközi Formula Student versenyeken állnak majd rajthoz a nyár folyamán. Az önvezető, szintén elektromos versenyautóval pedig a németországi Hockenheimringen bizonyítja a csapat a tudását. Ezen megmérettetések előtt a Hungaroringen megrendezett Formula Student csapatoknak szánt felkészülési versenyen, az FS Easter-en vesznek részt június 18. és 20. között.

A rendezvény zárásként Michelisz Norbert tartott látványos bemutatót az elektromos formula autóval. Az elképesztő gyorsulások és a látványos kanyarvételek után ezek voltak Michelisz Norbert benyomásai: „Jó kis napunk volt, végighallgattam a Formula Studentesek előadását, láttam az önvezető autót és vezettem az elektromos versenygépet, nagyon élveztem – mondta Michelisz. – Borzasztóan gyors az autó, 1,8 másodperc alatt gyorsul százra, nagyon jók a fékjei és kanyarban is igazi gokartos érzést nyújt – ilyen jellegű erőhatásokhoz még én sem feltétlenül vagyok hozzászokva. Megizzasztott a rövid teszt. A csapat nagyon szimpatikus, érződik a tagjain az a mélyről jövő autósport iránti szeretet, az elkötelezettség, az, hogy minden apróságra odafigyelnek. Kíváncsiak és eredmény-orientáltak, ami borzasztóan fontos.”