Hibridrendszer

2007.09.26. 15:58
1 hozzászólás

A hibridautók azért hibridek, mert együtt dolgozik bennük egy belsőégésű és egy villanymotor. Előbbi a tankból szipákolja az üzemanyagot, utóbbi egy nagy kapacitású akkumulátorból kap villanyt. Az akkumulátor a lassulás, tehát a fékezés, illetve a motorfék energiájából töltődik, de néha a benzinmotor is besegít a töltésébe. A két motor ereje egy bonyolult nyomatékosztó egységen keresztül jut el a kerekekhez.

A hibridrendszerek nagy előnye, hogy ott csökkentik a károsanyag-kibocsátást, ahol az a legnagyobb problémát okozza: a dugókban. Ugyanis ha nem kell, a benzinmotor nem indul be, araszoláskor csak a villanymotor mozgatja a kocsit. Intenzív gyorsításkor a két motor együtt dolgozik, ilyenkor jön ki a legnagyobb teljesítmény a hibridrendszerből.

Jelenleg a Toyota, illetve luxusszekciója, a Lexus a legismertebb hibridgyártó (Prius, RX400h, GS450h, LS600h), de a Honda Civicnek is kapható nálunk hibridváltozata, az IMA.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.