Villamossági zűrök

2002.04.14. 23:03

A Piranhával szerelt autó télen, kicsit gyengülő akkunál nem mindig a hagyományos tüneteket mutatja (lassan forgó önindító és esetleg be sem induló motor), hanem csak kattog. A riasztó kulcsos kikapcsolásával a hagyományos helyzet áll elő, de a motor még esetleg beindul.

Kedves Autódoktor!
A korábban itt említett "riasztótól kattog az önindító" problémával (2001. 11. 06.) már két autón is találkoztam (Piranha riasztó, Fiat Punto 55S [1995] és Ford Escort 1,3 [1994], mindkettőbe én rakattam be). Sőt egy alkalommal a Puntón akkut is cseréltem miatta (a második akkucsere előtt a riasztósok valamit korrigáltak rajta), az Escorton pedig apósom újíttatta fel a komplett önindítót hasonló tünetek alapján (talán ritkán beszélgettünk ilyen témákról), pedig csak az aksi volt elfáradva 6 év után.

Tehát: a Piranhával szerelt autó télen, kicsit gyengülő akkunál nem mindig a hagyományos tüneteket mutatja (lassan forgó önindító és esetleg be sem induló motor), hanem csak kattog (a riasztó kulcsos kikapcsolásával a hagyományos helyzet áll elő, de a motor még esetleg beindul). A jelenség mélyebb összefüggéseit nem ismerem, lévén nem igazán szakmabeli. A Puntót egyébként az eset után másfél évvel riasztóstul ellopták.
Üdvözlettel:
Péter
(2002. 01. 02.)

Köszi!


Doki
Segítséget kérnék.
Opel Astra F-hez keresnék gyári ablakemelő és központizár villamos kapcsolási rajzot.
Előre is köszönöm, Zoltán
(2002. 01. 02.)

Próbáld meg az Opelosok honlapján, vagy valamelyik szervizben megkörnyékezni a villamossági szerelőt!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.