Vectra zűrös alapjárata

2002.05.01. 01:01

Két eset szokott történni: vagy lefullad, vagy (és ez a jellemzőbb) gondolom a computer rádolgozik, felemeli a fordulatszámot, viszont cserébe kigyullad a check-lámpa. Leállítás és újbóli indítás után a lámpa nem gyullad ki ismét. Ha a motor már meleg, akkor a probléma megszűnik.

Kedves Autódoktor!
Előre is elnézést kérek, ha túl hosszú lennék, de sajnos nem nagyon értek az autókhoz.
2 éve vettem egy '89-es Opel Vectra A-t. Kezdetben nem volt semmi baja, viszont hamarosan előjött egy nagyon kellemetlen betegség, amin a mai napig nem sikerült megoldani.
Az első hiba az injektorfejben lévő potméter tönkremenetele volt. Magas fordulatszámot csinált alapjáratban. Miután kicseréltük egy ideig jó volt minden, de jött a fekete leves. Ha hidegen indítom a motort, akkor egy kis ideig nagyobb fordulatszámon megy a motor. De amikor elkezdi leengedni a fordulatszámot, akkor mintha túlzásba esne és a motor elkezd rángatni, úgy viselkedik, mintha nem menne valamelyik henger. Két eset szokott ilyenkor történni: vagy lefullad, vagy (és ez a jellemzőbb) gondolom a computer rádolgozik, felemeli a fordulatszámot, viszont cserébe kigyullad a check-lámpa. Leállítás és újbóli indítás után a lámpa nem gyullad ki ismét. Ha a motor már meleg, akkor a probléma megszűnik. Viszont ha egy kicsit is áll a meleg motor, majd utána beindítom, akkor esetenként a motor felpörög, s csak pár másodperc után áll be a normál fordulatszám.
Az Opel szervizben azt mondták, hogy az alapjárati elektromotor a bűnös. Sikerült szereznem egy ilyen egységet bontóból. Kicserélve a motor felpörgése megszűnt, viszont hidegen a check-lámpa azóta is kigyullad. A télen ez az egész nem jött ki annyira, de most a jobb idővel az egész probléma ismét előjön.
Nem tudom mit csináljak. A szervizben azt mondták, a lambda-szonda is egy kicsit beteg, de az Autóklubbnál a CO mérésnél viszont ezt megcáfolták.
Szerinted most mit csináljak? Mit javasolsz?
Előre is köszönöm válaszodat: Rózsa László
(2002. 04. 15.)

Keress meg, mert mire mindent leírok, hosszabb lesz, mint az Ember tragédiája!


Szia!
Kérdésem egyszerű lenne, de örülnék, ha választ kapnék.
Szóval van egy Pug 206-osom (2001) és az érdekelne, hogy hogyan lehet észrevenni, érezni ha a motortartó bak hibás, vagyis
mi a jelenség. Ugyan is váltásnál néha érzek egy zötykölődést, mintha valami nem lenne megfelelően felcsavarozva vagy rögzítve, de csak 2 és 3-as fokozatban.
Lehet hogy az én vezetési hibám, de hát hallom és lötyögést érzek. Onnan sejtem, hogy velem is lehet a hiba, mert nem
mindig sikerül produkálnom. Már a barátnőm is felfigyelt rá pedig ő aztán nem egy műszaki zseni :-), és én sem :-(.
Válaszodat köszönöm előre is. Balázs
(2002. 04. 15.)

Hát... Ha nem vágod a kocsi műszaki részét, a hiba megállapítását bízd inkább egy szerelőre! Meséld el neki azt, amit tapasztalsz és néhány perc alatt meg fogja állapítani az okát. Ha nem így történik, keress meg!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.