Escort zűrök

2002.05.13. 14:42

Hideg motorról nehezen indul, 2-3-szor is lefullad és csak utána kapja el az alapjárati fordulatot. Gyorsításánál néha megráng az autó, mintha a gázadást nem tudná lereagálni. Olyan mintha ilyenkor kihagyna a motor.

Kérem kérdésem eljuttatását a Doktor Úrnak (most küldöm 3.-szor)
Tisztelt Dr. Doki
Egy 1993-as, 1.6-os, 16 szelepes Ford Escortom van (kombi). Van egypár mostanában jelentkező probléma aminek orvosolásához tanácsát kérem:
1. Hideg motorról nehezen indul, 2-3-szor is lefullad és csak utána kapja el az alapjárati fordulatot.
2. Gyorsításánál néha megráng az autó, mintha a gázadást nem tudná lereagálni. Olyan mintha ilyenkor kihagyna a motor.
3. Termosztát csere történt, országúton a 100-110-el a motor éppen a normális hőmérséklet aljáig melegszik - elég ez?
4. ABS és 2 lufi nem működik, a motor hűtő ventillátor sem jó - állítólag jók (Ford szerviz vizsgálta, és működnének csak valami gubanc van), lehetséges problémák amiket elmondtak: elektronikus központi agy nem jó, relé nem jó. Ezekből mi lehet igaz és mi nem? A motor hűtő ventillátornak mi köze a központi agyhoz, reléhez?
Válaszait várom, Rabb Szabolcs
(2002. 01. 04.)

Tipikus Ford probléma, amit tényleg okozhat a computer hibája is, de egy egyszerű kontakthiba is! Mindenképpen gépre kellene kapcsolni a kocsi elektromos rendszerét. A kommunikációs csatlakozóján keresztül a gyári hibakód olvasó célműszerrel meg kell nézetni egy olyan szervizben, ahol értenek is ennek a célműszernek a kezeléséhez és a kapott információk alapján javítani is tudnak, nem csak találgatni. Tény, hogy az ilyen jellegű hibák tudják gátolni a ventillátor és a hőmérő szenzor, ill. műszer megfelelő működését.
Ha megkeresel, tudok címmel segíteni. Mert ezt a méregdrága célműszert sok helyen tartják, de megfelelően használni és értelmezni a kapott eredményeket, szinte sehol!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.