Nem javuló rángató Rover

2002.08.12. 09:29

Ha az összekötő lógott, úgy azt Önnek éreznie kellett, mert a kormánykeréken a holtjáték meg növekedett, és az oldalszélre érzékenyebben kellett, hogy reagáljon.

Üdvözlöm!
Kérdésem talán a jogászhoz is tartozik, amennyiben úgy ítéli meg, kérem továbbítsa oda is.
Egy 95 év végi Rover 620Si kormányáról van szó. Enyhe fékezéskor erősebben, erős fékezéskor gyengébben rángat.
Két szervízben is azt mondták, lóg a belső kormányösszekötő rúd, cseréltessem ki.
Megtettem.
Még javítás közben felhívott a szerviz azzal, hogy a külső is tönkrement, kicseréljék-e. Kicseréltettem. Amikor elhoztam az autót, a szerviz közölte, hogy a rángatás enyhébben ugyan, de megmarad, mert a féktárcsával is gond van.
Ezt nem értem.
Másrészt tartok tőle, hogy az új alkatrészek újra tönkremennek, mivel a külső összekötőt is a belső kopása miatti rángatás tette tönkre.
Mit javasolnak?
Dobos Sandor
(2002. 04. 23.)

Tisztelt Sándor!
Mivel feltételezem, hogy a kicserélt alkatrészek valóban hibásak voltak (bár ha az összekötő lógott, úgy azt Önnek éreznie kellett, mert a kormánykeréken a holtjáték meg növekedett, és az oldalszélre érzékenyebben kellett, hogy reagáljon), így ha ez a tünet továbbra is fennáll, valószínűsíthető, hogy a féktárcsa ütése következtében (elvetemedett) érezhető a kormányremegés. Ilyen esetben a fékpedálon is érezhető egy enyhe pumpálás, vibrálás. Ennek megszüntetése érdekében, ha a mérete engedi, a féktárcsát szabályozni kell, ha ez nem megy, akkor cserélni. A fékjavítás után a hiba meg kell, hogy szűnjön.