Többszörösen elszakadó kuplungbowden
Menet közben pedig a pedálnak van egy finom kis rezgése, amit a lábammal érzek ha hozzáérek a pedálhoz.
Sorozatos kuplungzsinór-szakadás ügyében fordulok önhöz. Az autó Seat
Cordoba 1995, 1,4 benzin, 180 000 km.
Az első zsinórszakadásom tavaly júniusban volt, a legközelebbi szervizben kicserélték a zsinóromat. Utána augusztus végén szintén szakadt a zsinór, ekkor már megemlítették, hogy a kuplunggal lehet a gond, ki kellene cserélni az egészet.
Ezt szeptemberben meg is tettem. Viszont 7000 km megtétele után a múlt héten
megint csak elszakadt a zsinór. Újra tetettem bele új zsinórt, egy hete
járok vele de minden egyes rálépéskor úgy érzem, hogy el fog szakadni.
Lenyomáskor lábammal egy kicsi csikorgást érzek, mintha valahol súrlódna
a zsinór. Menet közben pedig a pedálnak van egy finom kis rezgése, amit a
lábammal érzek ha hozzáérek a pedálhoz.
Kérem írja meg nekem a lehetséges okokat, mi okozhatja a gondot, lehetséges-e ott valami súrlódás, ami a szakadást okozhatja. Nem akarom elhinni, hogy egy
kuplungot ne lehessen megcsinálni úgy, hogy az működjön is.
Köszönöm,
Zsolt
Tisztelt Zsolt!
Mivel a kuplungbowden szakadása csak egy éve kezdődött, két hibacsoportra osztanám annak valószínűségét.
Az egyik lehetőség a rossz minőségű bowden, bár háromszor egymás után ennek kicsi a valószínűsége, hacsak nem ugyanazt a gyenge minőségű utángyártott alkatrészt sikerült beszerezni (gyári ennyire vacak nem lehet).
Másik lehetőség, hogy a kuplungbowden szakadás csak a tünet, és a hiba máshol keresendő. Ilyen lehet például a kuplungcsapágynál az elszennyeződött csúszóhüvely, vagy a kinyomóvilla forgórészének szorulása. Ebben az esetben sokkal nagyobb erő kell a kuplung kiemeléséhez, a bowden nem ehhez az erőhatáshoz van tervezve. Ezért van az idő előtti szakadás.
Azt meg sem merem említeni, hogy netán szakszerűtlen volt a bowden beszerelése.