Alpine Turbo fékszervó

2002.12.04. 08:30

A szervódob membránja lehet kiszakadva, mert sehol nem levegős a rendszer. Azt szeretném megtudni, hogy jó-e a diagnózisom, illetve hol találok R autóbontót, ahol lehetne ilyet szerezni.

Tisztelt Autódoki!
Egy 1982-es Renault Alpine Turboval szaladgálok, ám néhány napja, szuszogó hangot ad a fék, sőt ha nyomom, leáll az autó. Alapjáraton előfordul, hogy fölpörgött. A szervódob membránja lehet kiszakadva, mert sehol nem levegős a rendszer. Azt szeretném megtudni, hogy jó-e a diagnózisom, illetve hol találok R autóbontót, ahol lehetne ilyet szerezni, ugyanis a Renault Hungária lehetetlen áron adja.
Köszönettel, Chomy
(2002. 07. 16.)

Csakis a kiszerelt szervo dobbal a kezecskédben vágj neki a bontóknak! Nem kétféle van belőlük, mert a franciák szerették keverni ezt a modellt, IS! Ha nem boldogulsz vele, keress meg, adok néhány 5letet, hol keresd! Ugyanis nem tudom, merre lax és mi van közel neked?
De az biztos, hogy a szervo dob ment tönkre! A leírt tünetek és a típus ismerete is erre utal!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.