Vectra gyermekbetegségek

2002.12.06. 09:59

A motor olajcseréjét mindenképpen időben kell elvégezni, mert ennek elmaradása a vezérműtengely és a szelephimbák idő előtti kopása mellett a hidraulikus szelepállító tőkék megragadását is okozhatják.

Szia Doktor Úr!
Először is gratula a munkádhoz, le a kalappal, nekem nagyon tetszenek a cikkeid. Szeretnék segítséget kérni egy 92-es Vectra A 2.0i automatához. Ezt az autót pár napja vettem, eddig szép és jó, csak érdekelnének a gyermekbetegségei (nem a rohadások), mire kell figyelnem stb., mert Opelem még nem volt soha (Polom, öreg Passatjaim, 206-osom, Celicám igen).
Előre is köszi. Tisztelettel: Atás
(2002. 07. 17.)

Azért csak kezdem azzal a rohadással. A legveszélyesebb a hátsó rugók felső tányérja környékén a hátsó nyúlványok korrodálódása. Sajnos ez már az Ascona és a Kadett modelleknél sem ismeretlen gond, rendszeres ellenőrzést, kezdődő korrózió esetén ápolást igényel!
Motor. Csak megfelelő minőségű, 10W-40-es motorolajat érdemes használni. Az ettől hígabb 0W és 5W feleslegesen túl jó. Nem károsítja, de a motor sem igényli és könnyebben kezdi fogyasztani. A motor olajcseréjét mindenképpen időben kell elvégezni, mert ennek elmaradása a vezérműtengely és a szelephimbák idő előtti kopása mellett a hidraulikus szelepállító tőkék megragadását is okozhatják. A kereskedelemben kapható és viszonylag kedvező áron az Opel márkájú motorolaj, többek közt 10W-40-es viszkozitással. Ajánlom! A vezérműszíjat 55-60 000 km-enként illik cserélni. Elszakadása inkább a mentés miatt okozhat bosszúságot, ugyanis ennél a motornál a szelepek és a dugattyúk nem ütnek össze ebben az esetben sem, mint más Opel mociknál.
100 000 km után minden olajcsere melletti szervizelésnél illik a fojtószelepet és körülötte a szívótorkot, valamint az alapjárati motor mechanikus szeleprészét benzines, vagy nitrós ronggyal kitisztítani a kartergáz olajsaras lerakódásától. Sok bosszantó alapjárati ingadozás és leállás okozója lehet a két helyen lerakódott trutyi!
A sebváltó különösebb gondozást nem igényel, kétévente, ill. 60 000 km-enként illik kicserélni az olajat és a váltó olajszűrőjét.
Az első fékeket betétcserénél nem árt megjáratni, kitisztítani a nyergek csúszkáit. Az automata váltó miatt a motorfék gyengébben érvényesül, ezért a kerékfékekre komolyabb gondot kell fordítani!
Mindent összevetve szerencsés konstrukció a középkategóriában a maga évjáratában!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.