Dízelt, kombit, de melyiket?

2002.12.12. 10:10

A japán márkák közt is nyugodtan válogass, a motor állapota mellett itt fokozott figyelmet kell fordítani a korrózióra is, mert a kis rizsszeműek vékonyabb lemezből gyúrják a kocsikat, és a korrózió itt fokozottan állapotromboló tényezővé válhat. A Mitsubishi és a Nissan dízel motorjait tartom a legsikeresebbnek a japcsik közt.

Tisztelt Doki!
Autót szeretnék vásárolni, és lényegében két típus maradt a döntőben, a Ford Sierra, illetve az Alfa 33 SW. Inkább a dízel felé hajlok, de míg az Alfában 1.8-as TD motor van, addig a Sierrában 2.3-as benzines. Persze van a Fordnak is 1.8-as TD motorja, de az már más árkategória. Nagyjából 400 ezer forintom van autóvásárlásra. Mit tudna még ajánlani ebben az árkategóriában? Az elvárásaim: kombi karosszéria, dízel motor. Lehetőleg megbízható autó legyen. Érdemes japán autók közül válogatni?
Köszönettel:
M. Rudolf
(2002. 07. 23.)

Ha a megbízhatóság is kritérium az üzembiztonság terén a Ford utcahosszal nyer az olasz márka előtt! De vásárlás előtt azért kérd ki egy hozzáértő segítségét, vizsgálja át a megvásárlásra kinézett kocsit, mert a dízel motoroknál a hidegindulás biztonsága komolyan függ a motor állapotától, és ez utóbbit laikusnak nehéz megítélni! A japán márkák közt is nyugodtan válogass, a motor állapota mellett itt fokozott figyelmet kell fordítani a korrózióra is, mert a kis rizsszeműek vékonyabb lemezből gyúrják a kocsikat, és a korrózió itt fokozottan állapotromboló tényezővé válhat. A Mitsubishi és a Nissan dízel motorjait tartom a legsikeresebbnek a japcsik közt. Keveset fogyasztanak és szinte agyonverhetetlenek az üzemszerű használatban.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.