Rakoncátlan Octavia

Az Autódoktor válaszol

2002.12.13. 10:37

Autópályán olyan 150-nél nem hajlandó többet menni. Terhelve még ennyit sem. Hallottam, hogy a VW alapú benzineseknél ez gyakori jelenség, amit az üzemanyagrendszer dugulása okoz.

Tisztelt Doki!
A következő problémám lépett fel. Adott egy '97-es évjáratú, 1.6 benzines 75 Le Skoda Octavia 126 000km-el. Most 6 hónapja van nálam, elég intenzíven használom, ami napi kb. 150 km-et jelent.
Előző tulaja autószerelő volt, az autót gondosan karban tartotta. Most is a könyv szerint szervizeljük. (De nem márkaszervizben.)
Meleg motor esetén, néha alapjáraton, vagy kuplungot kinyomva gurulás közben lefullad. Ez elég ritka jelenség, eddig talán 3 alkalommal fordult elő. Viszont ami az utóbbi időben feltűnt, hogy 4200-as fordulat táján a motor meglepően erőtlen lesz. (3800-nál adja le a max nyomatékot) Rángat, és nem húz tovább. Ez azt jelenti, hogy autópályán olyan 150-nél nem hajlandó többet menni. Terhelve még ennyit sem. Hallottam, hogy a VW alapú benzineseknél ez gyakori jelenség, amit az üzemanyagrendszer dugulása okoz. (Céges Seatunkban ugyanaz a motor, hasonló tünetek) Azt szeretném tudni, hogy jó felé járok-e. Esetleg mi okozhatja még a hibát.
Köszönettel, Viktor

A benzinszűrő cseréjével kezdjétek és mellette az alapjárat-szabályzót is tisztítsátok ki, ez általában a leállások oka. Ha még nem teljesen kerek a verda, a hőmérséklet szenzort kell kicserélni és kimérni a lambda szonda működését. Esetleg, ha van rá lehetőség, gépre tenni a kocsit, hogy milyen hibakódot ír ki?
Ezen felül kevés eséllyel, de pályázik a főgonosz címére az elektromos benzinpumpa is, de ezt egy egyszerű nyomásérték méréssel tisztába lehet tenni. Nem tudom, mire van lehetőségetek. De a szűrő cserét mindenképpen ajánlom, így a téli hidegek előtt, mert a benne lerakódott koszon kívül a víz is jelenthet gondot egy hideg éjszakán belefagyva! Évente, az első téli hidegek beállta előtt cseréld ki!
A hőmérséklet szenzort 3 évente nem árt kicserélni, mert "fárad" és tapasztalataim szerint ennyi idő után már annyit félrevezérel, hogy 1-2 liter túlfogysztást is okozhat. Az ára sem húzós, 3000 Ft körül mozog. Ha valamivel nem boldogulsz, hívj fel és mindenben tudok segíteni.
Sok sikert!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.