Espero izzók és hőpatron

Az Autódoktor válaszol

2002.12.26. 23:27

A műszerfal kiszerelésével ne bíbelődj házilag, mert könnyű eltörni, illetve elrepeszteni! Inkább keress egy ügyes kezű autóvillamossági szerelőt, aki nem olyan drága, mint amennyiről írtál.

Tisztelt Doki!
Április elején vásároltam egy 6 éves Esperót mindössze 51 ezer km-rel. Eddig jól szuperál, de van pár bosszantó kis hibája. A műszer falon van néhány visszajelző, ami nem világít, nem létfontosságúak (pl. benzintank üres jelzést mutató izzó), de valahogy zavaró, hogy nem működik.
Első kérdésem tehát, hogy hogy lehet kivenni a műszerfalat, mert három izzó kicseréléséért nem tartom korrektnek a 6700 Ft-os munkadíjat.
A másik kérdésem szintén a visszajelzőkkel kapcsolatos, a vízhőfokmérő érzékelője hol található ezen a típuson, mivel az az alkatrész is cserére szorul, és amennyiben házilag megoldható, akkor nem vinném műhelybe.
Üdvözlettel, Kovács Róbert
(2002. 08. 29.)

Ha becsukom a szememet, nem látom ám, hogy milyen motorral is van szerelve a te Esperód! Vágod, hogy az évjáratra és a motor gyártási kódjára azért szükségem lenne, hogy adhassak tanácsot? Ugyanis a hőmérséklet szenzor nem mindegyik motoron van ugyanott!
A műszerfal kiszerelésével ne bíbelődj házilag, mert könnyű eltörni, illetve elrepeszteni! Inkább keress egy ügyes kezű autóvillamossági szerelőt, aki nem olyan drága, mint amennyiről írtál. Van olyan is, aki 2-3000 Ft-ért megjavítja, mert nem biztos, hogy izzó hiba, hanem inkább kontakt hiba okozza a bajt. És lehet, hogy a műszeregységet is szét kell kapni. A villamossági szerelés egy külön szakma, ami bizonyos határokig mosódik csak össze az autószereléssel. Ezt a határt azonban egy szerelőnek is tudnia kell tartani, ahogy egy szerelő is elvárja ugyanezt egy villamossági szakembertől!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.