Mazdába olajat és motoröblítést

2002.12.26. 23:34

Nem tudom, hogy az előző tulajdonos milyen olajat használt. Az autószerelők egyik tábora javasolta a motoröblítő olaj használatát ilyen esetben, mielőtt az új olajat beleöntenénk. Viszont más autószerelők meg óva intenek a motoröblítő olaj használatától, mert azt állítják hogy kárt tehet a motor egyes elemeiben.

Hello Doki !
Tanácsot szeretnék kérni, hogy egy 93-as évjáratú (gömbölyű) 626-os Mazdába milyen olajat javasolsz a motorhoz és a váltóhoz, és milyen gyakran érdemes ezeket cserélni ? A motor 2.0 16V FS motorszámú. Manuális 5 sebességes váltó van az autóban, már 150 ezer kilométert futott.
Érdemes, és lehet-e 75W-90 es szintetikus hajtóműolajat belerakni, megéri-e a 80W-90 el szemben az igen magas árkülönbség?
Másik ehhez kapcsolódó kérdésem: az autó mostanában került hozzám, nem tudom, hogy az előző tulajdonos milyen olajat használt. Az autószerelők egyik tábora javasolta a motoröblítő olaj használatát ilyen esetben, mielőtt az új olajat beleöntenénk. Viszont más autószerelők meg óva intenek a motoröblítő olaj használatától, mert azt állítják hogy kárt tehet a motor egyes elemeiben pl: hidrotőkékben. Ez valóban igaz, vagy csak tévhit?
Válaszodat elölre is köszönöm
Üdvözlettel:
Lajos

Ebbe a motorba így 150 000 körül a 10W-40-es félszintetikus olajakat ajánlom. De mindenképpen jó minőségűt, valamilyen ismert márkából! A motoröblítő olajnak én sem vagyok híve, csak mert ismeretlen az előző olaj típusa és minősége. Inkább üzem meleg motorból kell leengedni és hagyni alaposan kicsurogni!
A váltóba mindenképpen szintetikus olajat tölts! Az illesztése ehhez az olajhoz van méretezve.
A motorban, ha hajtod 10 000 km után, ha nem nagyon kened neki, 15 000 km után cseréld. De évente egyszer mindenképpen! A váltóban két évente cseréld!
Ezek mellett rendszeresen ellenőrizd, és szükség szerint cseréld a levegőszűrőt, kellő rendszerességgel a gyertyákat és a vezérmű szíjat is! A vezérmű szíjat és a gyertyákat csak komoly minőséggel szabad kiváltani!
A benzinszűrőt két évente mindenképpen cseréld ki! Ha kisebb kutakon tankolsz, akár évente is lehet!
Szeretni fogod sokáig ezt a kocsit!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.