Egy éves Suzuki

2003.01.04. 15:58

Ha reccsen a váltó hátramenetbe kapcsoláskor., általában a Suzukinál elég állítani a kuplung holtjátékon. Ahhoz már rendesen szétgyilkolt darabnak kell lennie, hogy a váltó működtető mechanikája, vagy maga a kuplung szerkezete (tárca, vagy kiemelő szerkezet) szoruljon cserére. Ez általában 120-150 000 km-t bíró egység. De a hiba megállapítása és az állítás itt sem több mint 10 perc.

Hello
18 éves srác vagyok, kb fél éve vezetek egy egy éves Suzuki Swift Sedant 1,3 GLX. Most tart a 90 ezer km-nél, és a tünetek elég érdekesek. A szakszervizben nem tudnak mit mondani: folyik az olaj, kopog a motor, a féktárcsák ütnek, a sebességváltó reccsen, ha lükvercbe teszem. Ez a 3. generációs Suzuki, és ennek van a legtöbb baja (az elöző kettő változatot mondjuk nem vezettem).
Azonkívül még az első sebességfokozatban 2000-2500-as fordulatig szinte meg van hallva a motor. Korábban nem volt vele ilyen.
Köszönettel várom a tanácsot: János

Nem értem, a szervizben miért nem tudnak mit mondani? Ütnek a féktárcsák? Fel kell szabályozni őket, vagy ha túl vékonyak ehhez, cserélni kell! Folyik az olaj? Ha nem egyértelmű a helye, először le kell mosatni, és nemsokára láthatóvá válik, honnan is indul el a szivárgás. Ekkor lehet cserélni a hibás elemet (szimmering, vagy tömítés). Ezek kapható, néhány forintos dolgok!
A motorban 90 000 km körül a szelepállítás hiányára utaló kopogás szokott jelentkezni. Egy közepesnél kicsit gyengébb képességű gyors- és gépkocsi szerelőnek fél órai munka.
Ha reccsen a váltó hátramenetbe kapcsoláskor., általában a Suzukinál elég állítani a kuplung holtjátékon. Ahhoz már rendesen szétgyilkolt darabnak kell lennie, hogy a váltó működtető mechanikája, vagy maga a kuplung szerkezete (tárca, vagy kiemelő szerkezet) szoruljon cserére. Ez általában 120- 150 000 km-t bíró egység. De a hiba megállapítása és az állítás itt sem több mint 10 perc.
Hogy mitől lett lomha a motor? Hát abban biztos vagyok, hogy nem egyik pillanatról a másikra történt. Egy alapos motor revízió és a megfelelő beállítások, szűrő cserék megoldják a helyzetet.
Figyelj! Nem szeretnék elhamarkodott döntést hozni, de nézz magadba! Nem lehetséges, hogy hajtod a kocsit, mint Singer apó a találmányát, és közben azt hiszed, nincs szüksége karbantartásra, gondozásra? Ha valóban megtörtént, hogy bementél egy szervizbe ezeket a hibákat megjavíttatni és nem vállalták, vagy nem tudták, írd meg, hol történt az eset? Közokulásra. De ha az történt, hogy kaptál egy árajánlatot, amit sokallsz, mert vagy tényleg sok, vagy mert nincs rá kereted, akkor a dolgot más szemszögből kéne megközelítened! Előre bocsájtom, ha válaszolsz "a hallgattassék meg a másik fél is" elv érvényesülni fog, mielőtt elmeszeljük nyilvánosan a helyet!
Ugyanis az általad harmadik generációsnak nevezett Suzuki sem olyan rossz autó ám! Nekem nem kéne, mert a céljaimra alkalmatlan. Vontatok és motorblokkokat, nagyobb, nehezebb dolgokat szállítok, emiatt a terepjárókra esküszöm, de szerintem ideális, kis szervizigényű autó azok számára, akik normálisan használják, és azt a kevés gondozást biztosítják, amit a gép igényel. Persze nem örök életű, ahogy egyik autó sem és vannak kopó alkatrészei, amit egy 20 milkós Mercin is cserélni kell időnként. Ha vígasztal, a féktárcsák még jól bírták, ha a kocsit városi forgalomban használod főleg!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.