Mondeo párásodás esőben?

2003.01.09. 16:49

A pollenfiltert kell első lépcsőben megnézni! Ha szennyezett, szutykos és esetleg nedves, már meg is van az ok. Persze, ha nedves, akkor ellenőrizni kell azt is, nem kap-e valahol esőben egy eldugult, elzáródott vízkivezető miatt vizet?

Kedves Autódoktor!
Van egy 1996.08 Ford Mondeo 1.6 gépkocsim. Klíma nélküli.
Múlt nyáron, esőben, városi lépés-menetben jelentkezett először egy probléma: álló helyzetben vagy nagyon lassú haladáskor a kocsi borzasztóan elkezd belülről párásodni.
A ventillátor max. fordulatánál is csak alul 3-4 centit párátlanít, pedig a levegőt azt fújja veszettül.
Más kocsik a forgalomban, ahogy elnéztem, egyáltalán nem párásodtak, tehát a hiba az én készülékemben van. Ha lehúztam az ablakot, semmi változás.
Ha melegre állítottam, akkor 1 perc alatt az egész kocsi gyönyörű páramentes lett, csak persze leírhatatlan szauna-érzés keletkezett belül. Tehát ez nem egy jó megoldás, nagy melegben, nyári esőben. Mit érdemes megnézni a kocsiban?
Volt már egy ilyen topic, ott a lyukas radiátorra gyanakodott, de ott fűtési problémák is voltak. Itt ilyen nincs.
Várom tanácsait!
Tisztelettel, Késmárki Mátyás

Mindenképpen a pollenfiltert kell első lépcsőben megnézni! Ha szennyezett, szutykos és esetleg nedves is, már meg is van az ok. Persze, ha nedves, akkor ellenőrizni kell azt is, nem kap-e valahol esőben egy eldugult, elzáródott vízkivezető miatt vizet? Emiatt aztán a ventillátor telített párát fúj be fűtés nélkül a fülkébe. Közben csak úgy mellékesen, de alaposan meg lehet vizsgálni a fűtő radiátort is, nem nedves-e valahol? Elvízkövesedés nélkül is ki tud rohadni a két oldalából a gumi tömítés, amit a rossz minőségű fagyálló is okozhat! Ha a radiátor nedves és az ujjad hegyére véve a nyelved hegyével azt édesnek érzed, biztos, hogy a radiátor szivárog. Ugyanis a fagyálló glikol tartalma miatt édeskés ízű. Ha nem tudod a műszerfal alsó borítását kibontani, hogy a radiátorhoz férj, és a pollenfilter cseréjén már túl vagy, a következő esős időben, mikor párásodik az ablak, húzd végig ujjadat az üvegen és azt "kóstold" meg. A jellegzetes édeskés ízt ezen is érezni fogod. Ekkor jön a radiátor cseréje, ami ennél a modellnél nem kis meló. Sajnos.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.