Reakciók: Honda injektor gondok

2003.03.26. 13:50
Kapcsolódók (1)
Nekem is ugyanilyen évjáratú és típusú az autóm. A fent említett jelenségek nálam is előfordulnak.
Tisztelt Autódoktor!

Olvastam Gábor nevű levélíró Honda (Civic 1999. 1.5 ILS VTEC) injektorának problémájáról. A tisztelt levélíró két problémát említett:
1. Azonos gázpedálállásnál hirtelen meginduló autó.
2. Gyorsításnál először öregurasan gyorsul az autó, majd hirtelen megugrik.

Nekem is ugyanilyen évjáratú és típusú az autóm. A fent említett jelenségek nálam is előfordulnak.
A 2. problémával kezdeném, amire talán sikerült megtalálnom a megoldást: A VTEC szelepvezérlés 2.500-as fordulatszám alatt a két szívószelep közül az egyiket "pihenteti" az üzemanyagfogyasztás csökkentése miatt. A "pihenő" szelep csak résnyire nyílik, hogy a nyomás és hőmérséklet-viszonyok kiegyenlítése mellett biztosítsa a harmonikus átmenetet a vezérlési idők megváltoztatásakor, 2.500-as fordulatszám felett. E fordulatszám felett már együtt dolgozik a két szívószelep és ilyenkor jön elő a motor igazi teljesítménye (ekkor kap igazi erőre az autó). Ez okozhatja a gyorsításkor fellépő hirtelen megindulást.
Az első problémára én is próbáltam elfogadható magyarázatot találni, de az autó többszöri átvizsgáltatása után is csak azt a választ kaptam, hogy "ez a jelenség normális". Ezt azért hiszem el, mert családunkban több új típusú japán autó van Mitsubishi Carismától a legújabb Honda Civicig, és mindegyiknél tapasztalható ez a jelenség, és egyik autó sem futott többet 20.000 km-nél, ezért nagy valószínűséggel kizárható az injektor meghibásodása (szerintem).

Tisztelettel:
Rajnai László


Üdv!

Nem lehetséges, hogy jelen esetben a VTEC Hondáknál megszokott, szelepvezérlés-váltáskor jelentkező "VTEC rúgásról" van szó?
Ez akkor jelentkezik, amikor a motor elér egy bizonyos fordulatszámot, nem kell hozzá jobban nyomni a pedált, és gyorsításkor is egy ideig "öregurasan" megy az autó, majd hirtelen meglódul.

Tisztelettel,
RiCS


Kedves László és RiCS!

Először is köszönöm az észrevételt!
Magam is gondoltam a változó szelepvezérlésre, mint lehetséges megoldásra, de a levélíró azt írja:
Folyamatosan gyorsul, majd egy ponton (nem mindig szükségszerűen) határozottan megindul.
Ebből én arra következtettem, hogy nem azonos fordulatszámon történik meg, vagyis nem írható az éppen akkor működésbe lépő másik szelep "rovására", Hiszen, még ha nem is pontosan, de minimális eltéréssel egy adott fordulatszámon történik meg a beavatkozás.
A másik jelenség, mint hiba, pedig tényleg kérdéses. Ezért kérek mindenkit, forduljon szakemberhez, aki meg tudja vizsgálni az injektor állapotát.

Ficzere Miklós