Túlmelegedő R19-es

2003.03.28. 15:31

Sajnos általános, hogy nem szívesen foglalkoznak az öregebb autókkal.

Tisztelt Autódoktor!

Sok cikkét elolvastam, de nem találtam az alábbi problémához hasonlót, ezért fordulok most Önhöz.
Az autóm '93/11-es évjáratú Renault 19 1.4e, 73 000 km-rel. A motor E7J742.
A 60 ezres szerviz óta többször előfordult, hogy a meleg motor üresben gurulva leáll a gázelvétel után. Indítózva nem indul újra, csak 10-15 perc múlva. Ha az utastér fűtést és a ventilátort maximumra tekerem - így lehűtve a hűtővizet - akkor általában a 3. indítózásra beindul. Ha a motor leállásakor még van egy kis lendülete az autónak, akkor ismét sebességbe kapcsolva könnyen beindul.
A jelenség télen ritkán, nyáron gyakrabban fordul elő. A 70 ezres szerviznél erre a problémámra annyit mondtak, hogy valami túlmelegszik, és ez akadályozza a motor beindulását. (Thermosztát, vízpumpa, ventilátor hőkapcsoló rendben)
A diagnosztikai műszer semmi problémát nem jelzett, sőt a szervizben nem jött elő ez a hiba. Javasolták, hogy várjam meg, amíg a rendetlenkedő alkatrész - amit jelenleg nem tudtak behatárolni - teljesen tönkremegy, akkor meg lesz a hiba oka.
Jön a tavasz és kezdek aggódni, mivel elég kellemetlen dolog a városban piros lámpánál vészvillogóval várni, hogy ismét beinduljon az autó.
Kérdésem, hogy van-e ötlete a probléma megoldására, valamint ha a Renault szerviz nem tudja megoldani a problémát, akkor kihez érdemes fordulnom?

Köszönettel,
Szinyéri Viktor

Kedves Viktor!

A márkaszerviz nem feltétlen jelenti a biztos megoldást. Sajnos általános, hogy nem szívesen foglalkoznak az öregebb autókkal.
Az ott dolgozók is szinte mindenhol sűrűn cserélődnek, így nem kapják meg a megfelelő képzést, kevés közöttük a megfelelően kvalifikált szerelő. Ők pedig el vannak foglalva a garanciális autóknál felmerülő hibák diagnosztizálásával.
Olyan szinten egyet tudok érteni velük, hogy a jelenség összefügg a motor hőmérsékletének emelkedésével. Viszont a teljes elromlás megvárásával nem tudok egyetérteni, mivel elképzelhető, hogy a jelenség akkor sem változik.
Mindenféleképpen ki kellene provokálni a jelenséget szakember jelenlétében. Valószínűleg csak így lehet pontosan diagnosztizálni a hibás alkatrészt.

Üdvözlettel,
Ficzere Miklós