Haldokló Maruti?

2003.06.18. 17:25

A szokásos kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül eddig problémamentesen üzemelt.

Tisztelt Autódoktor!
Szíves véleményét kérném az alábbi üggyel kapcsolatban.
Egy 1989-es gyártású Maruti 800 tulajdonosa vagyok. Az autó 120.000 km-t futott. A szokásos kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül eddig problémamentesen üzemelt. Kb.3-4 éve minden hidegen indításkor kevés kékes füst megjelenik, de azonnal meg is szűnik. A problémák kb. 1 hónapja kezdődtek. Egy döcögősebb úton haladva egyszercsak óriási kék füsfelleg jelent meg az autó mögött. A motor akadozni kezdett, de gázelvétel és lassítás után a füst oszlott. Otthon megnéztem a légszűrőt, és akkor láttam, hogy a légszűrő házában lötyög az olaj. A hengerfej tetején egy szellőzőcső található, onnan egy gumicső vezet a légszűrőházba. Az olaj itt jutott fel, aztán a karburátor szívótorkán keresztül be a motorba.
Akkor még nem gondoltam rosszra, annak tudtam be, hogy nem sokkal ezelőtt töltöttem a motorba olajat, és azt hittem, egy kicsit sokat. Szervizre sajnos abban a hónapban nem futotta, ezért még 1 hónapot használtam az autót. Az intenzív füstölés még kétszer jelentkezett.
Kb. 2 hete vettem észre, hogy a motor nem húz úgy, mint annakelőtte. A karburátor 2 torkú és gyorsításkor egy bizonyos fordulat elérése után nyit a második torok. Ilyenkor az autó érezhetően "megugrik", már amennyire egy ilyen kis autó ugorhat. Az utóbbi 2 hétben ez az ugrás elmaradt. Két szervizben is jártam. Az egyikben azzal "biztattak", hogy a motor biztosan nagyon kopott, ezért esett vissza a teljesítmény. Egy generál segítene rajta. A másik szervizben azt javasolták, hogy töltsek bele sűrűbb, öreg motorokhoz való olajat. Ön mit javasolna?
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:
Márk

Kedves Márk!

Megoldást jelenthet a sűrűbb olaj vagy egy adalék használata, ám ez csak minimálisan odázza el az amúgy elkerülhetetlent. Meg kell csináltatni a motort!

Ficzere Miklós