Punto GT lengőkar, szilent, jeladó

2003.07.22. 02:22

Melegíteni nem lehet, mivel az a jeladó elolvadásához vezet.

Tisztelt Doktor Úr,

Fiat Punto GT-m van, és eljött az ideje, hogy a hátsó lengőkarok szilentjeit újra cseréltessem (Punto típushiba).
Először egy noname felújító készletet akartam venni, de a Fiat Tatabányánál rábeszéltek, hogy inkább cseréltessem ki a komplett lengőkarokat - ebbe bele is mentem.
Szóban adtak egy árajánlatot 72-75 ezer Ft-ra a lengőkarok és 2 szilent cseréjére, anyaggal együtt. Kedden cserélték a lengőkart, és az első órákban néztem is amit a szerelő csinált.
Szinte csak kalapáccsal, pajszerrel és flex-szel dolgozott, azt mondta, hogy nagyon össze vannak rohadva a csavarok, stb. Ezt el is fogadtam. Akkor viszont elöntött a méreg, amikor az ABS jeladó csavarját is eltörte és utána nagykalapáccsal és pajszerrel ütötte vágta, hogy kijöjjön a helyérol. Ennek következtében a 15 e Ft-os jeladó megsemmisült. Azt már nem is vártam meg, hogy a másik oldali lengőkarból ki tudta-e szedni a jeladót vagy sem.
A lényeg, hogy délután telefonon közölték velem, hogy kész az autóm és 88 e Ft a javítási költség. Gondolom, hogy ebben az ABS "rendbetétele" nincs benne.
Konkrét kérdésem az, hogy vannak-e "finomabb" módszerek arra, hogy egy ilyen berágódott jeladót kiszedjenek a lengőkarból (csavarlazító, melegítés, stb...), illetve arra lennék kiváncsi, hogy Ön szerint hogyan rendezzem el ezt a "károkozást" a szervizzel.
Összefoglalva: egy egyszerű hátsó szilentcserének indult a mutatvány, és most ott tartok, hogy 88 e Ft + 1 v. 2 db jeladó (15/30 e Ft), tehát legrosszabb esetben 120 e Ft-ba fog kerülni, hogy ne zörögjön a futómű.
Várom válaszát

Üdvözlettel,
Szabó Rafael

Kedves Rafael!

Mindenféleképpen próbáljon meg egyeztetni a szervizzel az ABS jeladó miatt!
Bár sajnos előfordul, hogy annyira belerohad a fészekbe, hogy nem lehet roncsolás nélkül kiszedni, de akkor sem "nagykalapáccsal és pajszerrel" kell kezdeni.
Melegíteni nem lehet, mivel az a jeladó elolvadásához vezet. Nagyon ütögetni sem szabad, mert az sem tesz jót neki. Viszont be lehet "áztatni" csavarlazítóval, hátha megoldódik az oxidréteg. Persze, lehet, ez sem vezet megoldásra, de szerintem az lett volna az etikus, hogy közlik önnel a tényállást, és azt, miszerint valószínűleg csak cserével lehet orvosolni a berohadást. Tehát, ha nem is az egész újonnan felmerülő költséget, de arányos részét, vállalja magára a szerviz vagy a szerelő!

Ficzere Miklós