Skoda Favorit-hengerfej

2004.03.18. 14:16

Erre elég sok jel utal, például a trutyis olaj.

Szia Doki!

A problémám a következő. Van egy 90-es Skoda favoritom, nem mai csirke.
Azt tudtam, hogy a hűtés nem az erősségük, de azért ez mégis több a soknál. Tavaly februárban Szlovákiában síeltünk, amikor egyszercsak nem volt fűtés, vagyis nagyon gyenge lett, de semmiféle lámpa nem jelzett, hogy gond van vagy melegedne a motor.
Nem foglalkoztam vele, csak akkor, amikor hazaértünk, és észrevettem, hogy a maradék víz rendesen rotyog benne ki tudja, mióta. Szóltam a szerelő srácnak, aki szétszedte, és mondta, hogy a hengerfejtömítés teljesen szétmállott, az olaj meg tiszta víz. Mondom neki, nagyszerű, viszek másikat 3500 Ft nem pénz érte, aztán kész. Tehát ez egy éve volt.
Azóta a verda több vizet megivott, mint én kb. 15-20 liter fagyállót, ugyanis folyamatosan tűnik el belőle. Viszont a blokkon és a csöveken meg a fagydugókon stb. semmit nem látni, tehát nem ott megy el. Az olajbetöltő nyílás körül viszont még mindíg tiszta hab meg trutyi minden. Szerinte ez a párás idő miatt van, meg azért, mert a blokkot nem mosta ki. Szóval szerinte ez természetes, pedig régen emlékszem, mindig tiszta volt belül télen-nyáron, esőben-hóban. Aztán friss olaj került bele, és még mindig trutyis. Viszont az olajszint nem nagyon nő, szóval tényleg nem tudom, hová tűnik a víz. A szerelő már passzolta a dolgot.
A másik dolog pedig, hogy a múltkor, mikor megállítottam a motort, és szálltam ki, akkor a kipufogó akkorát posszant, mint egy ázott petárda, és ezt már nem először csinálta, néha tök ciki tud lenni.
Aztán van, amikor kiveszem a kulcsot és már zárom be az ajtót, de a moci még mindig pöfög pedig nincs már fél perce rajta gyújtás. Ha egyszer beindul...
Bocs, ha hosszú voltam, de te vagy az utolsó reményem.
Köszi előre is.

T:Kicccsávó

Kicccsávó!

Lehet, hogy nem csak a hengerfejtömítés volt problémás, hanem a hengerfej is bibis volt

. Nem tudom, síkolás meg nyomatás volt-e?
Erre elég sok jel utal, például a trutyis olaj.
A kivett gyújtáskulcs és levett gyújtás után is járó motor vagy gyújtás-beállítási probléma, vagy rossz hőértékű gyújtógyertya, esetleg túlmelegedő motor okozhatja.
A visszajelző hőgombát ellenőrizni kellene, a hengerfejnek utána érdeklődni, gyújtást ellenőrizni, gyertyákat kicserélni. A sorrend is körülbelül ez.

Ficzere Miklós