'77-es W116 280 SE hidegben nagyon nehezen indul

2006.11.09. 16:20
Korábban benzin-gáz vegyes üzemű volt

Kedves Autódoki!

1977-es évjáratú W116 280 SE típusú autóm hidegben nagyon nehezen indul; ez azt jelenti, hogy hidegben 2-3-szor, hosszasan kell indítózni, majd a beindulás után kb. 1-2 perccel a motor lefullad (hacsak nem tartom a fordulatszámot a hidegindítási fordulatnál is magasabban). Az újraindítás már egy kicsit könnyebb, mint az első, de az is türelmet igényel.
Korábban benzin-gáz vegyes üzemű volt az autó, a gázt a márkaszervíz tanácsára kiszereltettem belőle, mert szerintük a gázüzem okozta visszarobbanások miatt eldeformálódott a töltőlevegő torlótárcsa, és ezért volt nehéz hidegben indítani.

Sajnos a gázüzem kiszerelése, a töltőlevegő torlótárcsa gyári újra cserélése sem oldotta meg a problémát. Szintén a márkaszervíz állítása alapján a kompresszióviszony a motorban megfelelő, és a szelephézagok is gyári értékűek.

Köszönöm:

W116 280 SE

Kedves W116!

Sajnos a leírt probléma a korosodó Bosch K vagy KE Jetronic befecskendezővel szerelt autók körében nem ismeretlen. Ezek ellenére nem egyszerű megállapítani a hibát, ráadásul az egész országban jó ha van 2-3 műhely, ahol szakszerűen és értően tudják a K Jetronic családot diagnosztizálni.

Sajnos diagnosztika nélkül nem lehet a hibát orvosolni, mivel azonban én magam is sokat javítottam és diagnosztizáltam K Jetronicot, 80% esélyt adok annak, hogy a bemelegedés-szabályzó rendetlenkedik. Ez a bontókban nagyon kurrens, újonnan nagyon drága kis alkatrész felelős azért, hogy hidegen dúsabb keverék jusson az égéstérbe, növeli a rendszernyomást, amihez a pótlevegő-tolattyú ad több levegőt és biztosít emelt alapjáratot. Én ez a két alkatrész körül keresném a hiba fő okát, de nem kizárt, hogy egyéb probléma is van.

Hangsúlyozom, a pontos hibafeltárás és javítás csak a rendszer teljes átvizsgálásával lehetséges, kezdve a nyomástárolótól és haladva egészen a befecskendezőszelepek porlasztási képéig és tömítettségéig. Sajnos a szerelők nem szeretik ezt a rendszert érzékenysége és nehéz diagnosztizálhatósága miatt, én arra biztatom Önt, hogy keressen fel egy Bosch szakszervizt, ahol elvállalják és láttak is már ilyet.

Üdvözlettel:

Autódoki