99-es Frontera motorfelújítása

2007.07.19. 23:30

Lehet gyári szintű?

Kedves Autódoki!

Egy szerelői hiba következtében az opel fronterámban (1999) ami 2.2 16V benzines tönkrement a motor. Szinte minden sérült benne. Ugyanez a szerelő azt mondta, hogy felújítja nekem a motort. Tartok tőle, hogy mivel terepjáró és általában arra is használom, a nagy terhelés miatt a felújított fűzött blokk hamar megadja magát. És felújítás után soha nem lesz gyári értékű és minőségű, nem fog annyit bírni. Az lenne a kérdésem, hogy ebbe belemenjek-e? Illetve én még azt ajánlottam a szerelőnek, hogy vegye meg az autót.

Köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A motorfelújítás, ha az szakértelemmel, jó alkatrészekkel, megfelelő gépműhellyel készül, akkor nem lehet rosszabb, mint a gyári összeszerelés. Inkább a probléma ott van, hogy a "motorfelújítás" egyeseknek gyűrűzés, esetleg egy csapágysor csere, nem pedig a tisztességes, pontos gépmunkával kezdődő tényleges felújítás. A gyári összeszerelés sem ördöngősség, ott sem emberfeletti lények dolgoznak, a pontos mérettűrés és tisztaság pedig leutánozható: itthon is vannak gépműhelyek, ahol ezt magas szinten, problémamentesen végre is hajtják.

Én azt mondom, figyelni kell a beépített alkatrészekre, az elvégzett gépmunkára és akkor nem lehet probléma. A magyar-jellegű "jó lesz az még, éppen méreten van" mentalitás az, amitől óvakodni kell.

Üdvözlettel:

Autódoki