Dízeltuning

2008.01.07. 18:55

Küberl vagy Saretz?

Kedves Autódoki!

Érdekelne a véleménye a fenti témával kapcsolatban. Van egy 1.9-es 110 lovas tdi-m. Teljesítménynövelésen gondolkozom, két típus jöhetne szóba: Küberl tuning box vagy Autotechnik-saretz MICI VP37 Tuningbox. Ön szerint melyik jelentene megfelelő alternatívát biztonságos és megbízható, hosszantartó üzemidő mellett. Érdemes-e beletenni ha hosszabb távon tervezek az autóval.

Köszönöm:

Ákos

Kedves Ákos!

A Saretz-féle tuningboxszal közvetlen tapasztalatom van, a Küberlt nem ismerem. Az ASA box jól működik, kivitele tökéletes és gyári beállításában látható füstje szinte nincs, de érezhetően nyomatékosabb tőle az autó. A 110-es tdi motor mechanikailag és termikusan is jól bírja a többletterhelést, vannak, akik már a 200 ezredik kilométeren is túl vannak tuninggal ezekel a motorokkal, tehát ilyen fajta meghibásodástól nem kell tartani.

Viszont figyelembe kell venni, hogy annak ellenére, hogy az autó nem láthatóan füstöl, azért mérve igenis érzékelhető a magasabb koromkibocsátás, zöldkártyán a gyári értékeket nem fogja tudni, az Euro3-at pedig biztosan nem. A katalizátor hamarabb "megsüketül", mert a magasabb koromkibocsátás miatt hamarabb telerakódik, pláne, ha néha nincs autópályán, hosszabb távon kikormolva, jól megmelegítve. Ha jól tudom, a MICI VP37-nek nincs TÜV papírja, nem véletlenül.

Ezek után mindenki maga döntse el, hogy beleteszi-e vagy sem.

Üdvözlettel:

Autódoki