Gyári katalizátort vegyek?

2008.02.27. 14:14

A bontóban jóval olcsóbb

Kedves Autódoki!

Sajnos ma kaptam a rossz hírt, h az autómban a katalizátor összetört, és ki kell cserélni. REanult Megane Berline 1,4-es 16 szelepes 2003-as évjáratú autóm van. A gyári katalizátor 140 eft. javasolták a szervízben, h megpróbálnak autóbontóból szerezni nekem katalizátort 20-30eft-ért.

A kérdésem a következő lenne. mennyire megbízható az autóbontóból vásárolt katalizátor? Hallottam a sportkatalizátorról is. Jobb lesz az autó teljesítménye, kevesebbet fogyaszt, és nem kerámilapos. Találtam is az interneten egyet 24eft.ért, 1,5 év garanciával. Érdemes lenne ezt kipróbálnom? Ha ezt választom a szervízben beszerelik nekem?

Köszönöm:

Edit

Kedves Edit!

Természetesen a bontóból is ki lehet fogni megfelelő katalizátort, de azon túl, hogy nem törött nem tudjuk, még működőképes-e, mennyit futott stb. Én azt mondanám, hogy a kockáztatás helyett, ha a gyári katalizátorra nincs pénz, akkor egy új, univerzális katalizátor jobb választás. Ezekből nagyobb kipufogós műhelyek tartanak raktáron, felszereléssel sem éri el a gyári árát, és az egy ideig biztos megfelelően fog működni.

A sportkatalizátorok általában kisebb áramlási ellenállást képeznek a kipufogóban, így bele lehet magyarázni, hogy az autó jobban megy tőlük, de egy ilyen kategóriájú autónál ez alig, vagy egyáltalán nem érezhető. A fémtestes versenykatalizátorok pedig már egy megint más árkategória, más célokra fejlesztve.

Üdvözlettel:

Autódoki