A4 TDI és az ő turbólyukja

2008.04.23. 18:54

Egy máig megoldatlan rejtély

Kedves Autódoki!

Talán már írtam korábban neked, a problémám idestova 2 éves, végső elkeseredésemben írok ide. A történet autóvásárlással kezdődött, (Audi A4 2002 2,5TDI). Amíg élveztem a kocsit egyszer arra lettem figyelmes, hogy az erő nem jön meg minden esetben 1500-as fordulattól, hanem bizony kitolódik 2000-re vagy e fölé is. (Ilyenkor kész kín amíg felpörög a motor) Nem mindig! Az elmúlt 2 év alatt már szinte mindenki látta, elsőként a PoHu hajtott el hogy többet oda ne hozzam, igaz nem is kértek pénzt érte (a semmiért, azért ez egyedülálló) A hibatároló néha ír valamit, de leginkább semmit. Látta már Bosch műhely, diagnosztizálták ezerszer, kipucolták a turbót, Audi fórumokon (kint és idehaza) elláttak jótanáccsal bőségesen, de a probléma nem lett meg. Nem kevés összeget költöttem el a semmire, a jelenség viszont roppant idegesítő, mert pont 1500-2000 között hiányzik az erő, ahol a legtöbbet használnám. Efelett hirtelen elindul, de ez max pályán érdekes, viszont ha jó volna akkor pályán végig 6-ban tudnám használni. KOrábban több napos állás után észhez tért de az első padlógáznál ismét megszivatott. Időnként egy-egy ilyen mutatvány után a komputer vészprogramba kapcsol, ilyenkor nem forog 3000 fölé, de újraindítás után (Tisztára mint a Windows) észheztér. (Csak hát előzés közben szörnyű ciki elvenni a gyújtást aztán ráadni). Sokáig a VTG-re tippeltem, a turbó ki lett pucolva és megint semmi. Üzem közben diagnosztizáltunk egyet, ami kapaszkodó hogy a szivócsőnyomás rendre eltért a küszöbértéktől, tehát hiányzik a nyomás.
Van esetleg ötleted?

Köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Nagyon nehéz bármit is így látatlanban írnom, amikor az autót Bosch szerviz és szakszerviz is vizsgálta már és nem jöttek rá a hibára.
Ha a turbónyomás nem megfelelő és a turbó mechanikusan rendben van (geometria nincs elkormolódva, kompresszor és járókerék oldal is rendben, nincs letörtve lapát stb.), az lehet attól is, hogy a motor nem kap elég tüzelőanyagot, mert például a tankból nem jut kellő mennyiség az adagolóhoz. A dózisállítómű (HDK) hibáját csak azért zárom ki, mert egy kompetens Bosch-szerviz ezt a mért értékekből (HDK kivezérlése) simán látja, remélhetőleg nem kerülte el a figyelmüket, szintúgy a gázpedál jeladója vagy a féklámpa kapcsolója (mert ez is be van jelezve a dízel motorvezérlőbe), ez is szokott ilyen jelelgű hibát okozni, amikor kimozog a pedálbakból (egy műanyag retesszel van csak benne).

Tapasztalat, hogy a műszeres diagnosztika néha elbutítja a hibakeresőt és alapvető mechanikus dolgokra nem figyel, mindent elektronikus teszterrel akar megoldani. Én azt javasolnám, hogy egy másik dízelszervizbe is vidd el az autót, esetleg nézzék meg ők is a turbó geometriáját, tisztítsák át az üzemanyagrendszert és nézzenek egy általános diagnosztikát, ahol az elektronikus egységek bemenetét és kimenetét is ellenőrzik. Azért hangsúlyoztam, hogy dízelszervizbe, mert egy általános szerviz, mégha speciális márkaszerviz is, nem tud olyan mélységeben diganosztizálni és hibát keresni, mint egy dízelszerviz, ahol csak ezzel foglalkoznak.
Talán nekik eszükbe jut valami, ami a korábbi diagnosztáknak nem...

Üdvözlettel:

Autódoki