2008.10.22. 09:35

Kedves Autódoki!

2007-es 1.4 75 LE Octavia hidegen dadog. A szerviz tehetetlen, szoftverhibára hivatkozik, ez megy fél éve. Öreg szakik szerint típushiba, csak ki akarják húzni a garancia végéig. Kérlek, adj tanácsot, mit tegyek?

Köszönöm.

Kedves Levélíró!

A hibát így messziről nem tudom meghatározni, azonban ilyen esetekben az a követendő menet, hogy a hiba pontos leírásával nyittatni kell egy munkalapot, amikor a járművet javítják, majd amikor elkészült, akkor a munkafelvevővel menni egy próbakört. Ha produkálja a hibát az autó, akkor nem szabad átvenni – ami a gyakorlatban nem biztos, hogy azt jelenti, otthagyjuk az autót, hanem nyittatunk rá ismételten egy garancia-munkalapot, és a megbeszélt időre visszahozzuk az autót. Ha nem produkálja ott és akkor a hibát (mert ezek a hibák már csak ilyenek), akkor is visszamehetünk később, hogy az autó továbbra sem jó.
Mivel a hibát még garanciaidőn belül jelentettük be, és a megszüntetése nem volt sikeres, így a szigorúan vett garanciaidőn túl is költségmentesen kell az autót javítaniuk.
A szerviznek nem érdeke, hogy a javítást elhúzza vagy ne javítsa ki az autót. Ezt a munkát a gyár megtéríti a szerviznek, nem „ingyen” dolgoznak. Amelyik szerviz pedig nem nyit munkalapot, azzal amúgy sem érdemes foglalkozni, mert bármely később jelentkező, erre visszavezethető problémánál csak a kezüket fogják széttárni, és nem lesz a kezünkben semmi, amivel igazunkat bizonyítani tudnánk. A pontos munkalap a jó munka alapja, megnyitása mindkét fél alapvető érdeke.

Üdv:

Autódoktor